magnuseb Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Zepto Znote pc Jeg synes denne pcen ser veldig grei ut og det virker som man får mye pc for pengene. PCen taes med til skolen hver dag, så bør være slitesterk og grei å ta med. Jeg bruker pc til 3d modellering og programmering i tillegg til vanlig bruk. Har satt upperlimit på 11 000 kr for bærbar. Bør jeg kjøpe denne her på netshop? Noen konfigurering jeg bør gjøre? Legge til noe? Trekke fra noe? Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 ville oppgradert til en core 2 duo CPU Lenke til kommentar
zonko Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Ta en titt på denne Toshibaen fra Netshop. Bra spesifikasjoner målt opp mot prisen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Håper de har fått fikset en del ting på 6615 kontra 6515 som jeg har. Er en del viftestøy, kort batterilevetid, min klarer 1 time og 30 min, har vært mye krøll med harddisk og cd rom som ikke takler hverandre. Har nettopp prøvd å oppgradert harddisk, samme merke samme type bare fra 5400 til 7200 o/min og fra 60 gb til 100 gb. Det likte den ikke, så nå funker ikke cd rommen. Skjermen blir løs ganske fort, virker skranglete etter litt bruk, svake skjermfester, ene festet på den første maskinen min ble bristet, uten at jeg hadde noe skyld idet. Dårlig tuchpad løsning, må løfte hendene om man vil skrive uten å røre musen. Så håper de har fikset dette. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Jeg har to kompiser som har samme maskin som du titter på. Han ene kjører XP og den andre Vista. XP fungerer fint, men driverne på Realtek-nettverkskortet i Vista er ikke helt i mål enda. Så om du kjører Vista kan det hende at du faller ut av diverse onlinespill (merkelig nok ikke IE/FF/MSN etc). En annen ting. Zepto er en virkelig god bedrift etter mitt syn. Nå har ikke jeg handlet siden sammenslåingen med Netshop, men jeg vil tro det er sammen gjengen bak Zepto-maskinene. Endret 15. april 2007 av Jan-Erik Lenke til kommentar
magnuseb Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Håper de har fått fikset en del ting på 6615 kontra 6515 som jeg har. Er en del viftestøy, kort batterilevetid, min klarer 1 time og 30 min, har vært mye krøll med harddisk og cd rom som ikke takler hverandre. Har nettopp prøvd å oppgradert harddisk, samme merke samme type bare fra 5400 til 7200 o/min og fra 60 gb til 100 gb. Det likte den ikke, så nå funker ikke cd rommen. Skjermen blir løs ganske fort, virker skranglete etter litt bruk, svake skjermfester, ene festet på den første maskinen min ble bristet, uten at jeg hadde noe skyld idet. Dårlig tuchpad løsning, må løfte hendene om man vil skrive uten å røre musen. Så håper de har fikset dette. 8392828[/snapback] Det var litt dumt det med skjermen, hvis det er tilfell. Jeg bør egentlig ha noe robust. Tenkte litt på Lenovo, da jeg har hørt mye bra om kvaliteten på de pcene. Men de virker veldig dyre Endret 15. april 2007 av magnuseb Lenke til kommentar
magnuseb Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Jeg har to kompiser som har samme maskin som du titter på. Han ene kjører XP og den andre Vista. XP fungerer fint, men driverne på Realtek-nettverkskortet i Vista er ikke helt i mål enda. Så om du kjører Vista kan det hende at du faller ut av diverse onlinespill (merkelig nok ikke IE/FF/MSN etc). En annen ting. Zepto er en virkelig god bedrift etter mitt syn. Nå har ikke jeg handlet siden sammenslåingen med Netshop, men jeg vil tro det er sammen gjengen bak Zepto-maskinene. 8393710[/snapback] Jeg skal antagligvis ikke spille så mye spill, så slipper det problemet, men hadde vært stilig å hatt vista uten mye problemer. Synes det er ganske bra med zepto at du kan konfigurer selv, hvertfall på Netshop. Greit å kunne ta vekk operativsystem, da jeg får det på skolen min. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) ... har vært mye krøll med harddisk og cd rom som ikke takler hverandre. Har nettopp prøvd å oppgradert harddisk, samme merke samme type bare fra 5400 til 7200 o/min og fra 60 gb til 100 gb. Det likte den ikke, så nå funker ikke cd rommen.... 8392828[/snapback] Problemene med DVD brenneren som fungerer av og til skal være fikset. Så lenge du ikke velger Sony sin Slot-in brenner skal alt fungere. Tror faktisk NetShop har fjernet Sony Slot-In brenneren fra vareutvalget sitt. Endret 16. april 2007 av Monkey Spr@yer Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Har ikke sony brenner, har en TEAC sak.. og den funker ikke sammens med min nye 100 gb harddisk. Har prøvd å kontakte netshop, men de ser ut til å være forduftet for tiden, i går, 14 dager etter jeg sendte mailen, fikk jeg bekreftelse på at den var mottat.. intet svar eller no sånnt. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Rart, men NetShop er ganske treige i responsen ja. De brukte 3 uker på å fikse (blåse ut støv av) min 6214W. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå