Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL - Router/Hub/Switch ?

Anbefalte innlegg

Hva trenger jeg etter ADSL modemet, for å kunne dele internett tilgangen mellom to maskiner?

Vet ikke om det har noe si, men ønsker at begge maskinene kan være oppkoblet samtidig.

Har lest litt her på forumet, men blir stort sett bare mer forvirret, da enhver tråd om ADSL ender i krangling om leverandørene...

Hva trenger jeg rent utstyrsmessig?

Er det plug and play, eller må jeg begynne å rote med innstillinger som kan være kompliserte for en som gør dette for første gang?

Prøv å hold forklaringen enkel og grei..takk! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det aller enkleste vil være å kjøpe en router som støtter PPPoE (det gjør de fleste). En router får du fra ca. 600,- hos de fleste webshopper. Da er det bare å plugge adsl-modemet inn i wan-porten på routeren, og så foretå en enkel konfigurering ved hjelp av en wizard. Mange av routerene har innebygget switch, så da er det bare å plugge de andre maskinene som skal på nett inn i en av kontaktene. Veldig enkelt og greit.

Alternativt kan du sette opp ICS på en av Windows-maskinene. Denne vil da dele internett-forbindelsen til de andre maskinene, men da MÅ maskinen stå på hele tiden for at de andre maskinene skal komme på nett.

Søk også litt på forumet. Finner mye bra stoff der...

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke til akkurat den routeren, men den gjør nok nytta si! Normalt sett er det bare snakk om å legge inn brukernavn og passord og aktivere PPPoE. Uansett følger det med brukerhåndbok, og hvis ikke den skulle hjelpe deg godt nok, så finner du garantert masse info på f. eks Google og kanskje her på forumet. Dette går nok som smurt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...