Gå til innhold

Formattering etter installasjon av Win XP Pro

jrf99

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte til Win XP Pro på Win ME. Har mye trøbbel med at 3D spill som Return To Castle Wolfenstein og andre 3D spill "fryser" og jeg må skru av maskinen. Maskinen er ellers også ganske ustabil. Tenkte derfor på å sette opp Win XP på en "clean" maskin denne gang men jeg får ikke formattert c partisjonen. Lager oppstartsdiskett, men format kommandoen finnes ikke. Noen råd og tips? Er det stor forskjell på Pro og Home Edition?

-----------------------------------------------------

.. PII 400 .. 384 megs .. 41 gig HD .. GeForce DDR ..

-----------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-25 02:26, jrf99 skrev:

Jeg oppgraderte til Win XP Pro på Win ME. Har mye trøbbel med at 3D spill som Return To Castle Wolfenstein og andre 3D spill "fryser" og jeg må skru av maskinen. Maskinen er ellers også ganske ustabil. Tenkte derfor på å sette opp Win XP på en "clean" maskin denne gang men jeg får ikke formattert c partisjonen. Lager oppstartsdiskett, men format kommandoen finnes ikke. Noen råd og tips? Er det stor forskjell på Pro og Home Edition?

Dersom du skal installere clean WinXP kan du gjøre på en av disse måtene:

* boote fra WinXP cd'en. Fra installasjonsprogrammet kan du formatere partisjonen før installeringen

* Boote fra en diskett med CD-drivere. Kjør WinNT fra mappen i386 fra WinXP cd'en.

* Dersom du har fat32, kan du boote fra en diskett. Formatere partisjonen med Format, og starte WinNT fra i386 (XP cd'en).

Dersom du boote fra en diskett, husk å kjør smartdrv.exe

Boote fra CD'en er nok den enkleste, og den kjappeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...