Gå til innhold

styre internett linja for et lan

Alex_86

Anbefalte innlegg

hørtes kanskje stort ut, men er bare snakk om et lite hjemme nettverk med 4 pcer.

Men det jeg lurer på er om det finnes et program som kan styre hele internett linja (ut og inn) på alle pcene, sånn at jeg kan bestmme hvor mye av linja skal ha til en hver tid.

vet det finnes programmer som du kan styre 1 pc med der du bestemmer hvilke programmer som skal få hva av linjen, men nå vil jeg ha 1 program som kan styre linjen til alle pcene.

håper det var forstålig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den enheten som skal kontrollere trafikken på lanet blir nødvendigvis ruteren. Og da blir spørsmålet videre om den boksen du har støtter noe slikt. Jeg aner ikke.. Men hvis du google navnet på ruteren så finner du kanskje fram til hvilken ip-adresse du bruker for å "koble deg opp" mot ruteren, f.eks. kan det være at 10.0.0.1, 192.168.1.1, 192.168.0.1, 192.168.123.254 eller 192.168.2.1 fungerer.

et alternativ er å sette opp sin egen server/ruter. en pc med fem nettverkskort kan sikkert gjøre susen! noe tungvindt kanskje men... :p

også finnes det sikkert andre og bedre løsninger?

Lenke til kommentar

eller en enklere måte er vel å bare gå å opne statusen til nettverkskortet ditt og så ser du på "default gateway".. det er den interne ip'en til routeren din

edit: den interne ip'en som din router har som standard står veldig ofte under routeren også.. sammen med eventuelle brukernavn / passord some kommer med routeren

Endret av ElmotriX
Lenke til kommentar

Jeg trenger også et slikt program, for et LAN med ca. 60 stykker, og vil kunne overvåke nettilgangen på dette arrangementet...

Hadde problemer med at noen brukte opp linja vår på torrenter, og jeg vil gjerne kunne avbryte disse, for at folk skal få spille...

Jeg vil gjerne ha tak i et program som overvåker, kan timebanne folk fra nettverket og samtidig gi en beskjed om hvorfor han/hun mistet nettet...

Noen som vet om et godt gratisprogram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...