HaxyQ Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hallo. Jeg begynte å gå tom for lagringsplass på en (P1) av de fire partisjonene jeg har på en av de to harddiskene (HDD1) . Så jeg kopierte alt fra den ene partisjonen (P2) til en partisjon (P3) på den andre harddisken (HDD2). Så slettet jeg den partisjonen jeg hadde kopiert (P2), og skulle overføre denne lagringsplassen til den partisjonen som begynte å få lite plass (P1). Men feltet der jeg kunne klikke "Utvid volum" var bare grått, slik at jeg ikke kan klikke der. Det rare var at jeg kunne utvide en annen partisjon (P4), men heller ikke partisjonen hvor jeg har OS-et installert (P5) Altså, alt dette er nå på HDD1. P2 er slettet så jeg kan overføre lagringsplass til P1 (Spillene mine). Men verken P1 eller P5 (Vista) kan bli utvidet. P4 (Programmene mine)derimot kunne bli utvidet. Alt dette gjorde jeg i Start--->Høyreklikk Min datamaskin--->Behandle--->Diskbehandlig Hvorfor kan jeg ikke utvide P1? Hva kan jeg gjøre for å kunne gjøre det? Håper dere forstod forklaringen og takker for svar. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har du delt opp HDD1 med flere partisjoner som dette: Primary (med OS), + Extended med 2 partisjoner (P2 og P4) ? For å kunne utvide Primary må du fjerne hele extended hyvor evt P2 lå sammen med P4(?). Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) There you go Endret 16. april 2007 av Haxy Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Den utildelte må ligge ved siden av den som skal utvides. Antar du kan flytte P4 slik at det blir utildelt plass ved siden av P1. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Hvordan gjør jeg det? Jeg hurtigformaterte den uttildelte partisjonen, og fikset slik at partisjon-bokstavene til spill ig den jeg vil "donere" var D og E, men de ville ikke stå ved siden av hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå