danijoh Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg trenger en kode som skiller ut en del av en string. Jeg har en string som ser slik ut: jgfkdghkdfh<1>hei</1>fhshfhf Jeg trenger hjelp til å skille ut teksten som står mellom <1> og </1>, slik at jeg står igjen med "hei". Jeg bruker Dev C++ i WinXP. Er dette vanskelig å få til? Mvh. Daniel Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) #include <iostream> #include <string> #include <algorithm> using namespace std; int main(int argc, char* argv[]) { string source = "jgfkdghkdfh<1>hei</1>fhshfhf"; string::iterator beg = find(source.begin(), source.end(), '>'); string::iterator end = find(beg, source.end(), '<'); string dest(beg+1, end); cout << dest << endl; return 0; } Edit: Evt. hvis du skal være kul, så gjør du slik: #include <iterator> // ... string source = "jgfkdghkdfh<1>hei</1>fhshfhf"; string::iterator beg = find(source.begin(), source.end(), '>'); string::iterator end = find(beg, source.end(), '<'); copy(beg+1, end, ostream_iterator<char>(cout)); Endret 15. april 2007 av staalezh Lenke til kommentar
danijoh Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Takk for svaret, det fungerte bra ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå