Gå til innhold

Hovedkort spørring, er det mulig?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min gammle maskin er nå på vei til å settes til side til fordel for en nyere maskin som jeg skal begynne på til året. Av den grunn så lider jeg av valgets kval når det gjelder HK, så jeg ønsker meg en spørring som jeg kan velge de egenskaper som er ønsket og selfølgelig ikke ønsket. Spørringen kan linkes til prisguiden for deretter å finne den beste prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg ønsker meg en spørring som jeg selv kan sette kriteriene på, få ett resultat og gå til prisguiden for å få beste pris. Har ikke noe ønske om å starte en "Hva er det beste HK" tråd når jeg vet hva jeg ønsker meg (eller hvilke egenskaper kortet skal ha). Hvis jeg har forklart meg utydelig får dere ha meg unnskyldt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 15:26, skrev aschj:

Tror han ville ha en ekstra funksjon i prisguiden der han kunne velge åssen egenskaper han var ute etter og så fant prisguiden akkurat HKet for han.


Eller noe :smile:


 

Det stemmer nesten :smile: ønsker att spørringen kom med de resultatene uavhengig av prisguiden slik att jeg selv kan trykke på en link og få ett resultat fra prisguiden om de aktuelle HK'ene (Det kan jo hende att det kommer flere HK etter att spørringen er kjørt)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 15:31, skrev Blib:

Det går da fint ann med fritekstsøk da? Skriv inn ATA-133, USB 2.0 osv så finner den masse hovedkort med akkurat dette...?


 

Det føler jeg att er utillstrekkelig, nå vet ikke jeg hvilke bolske operatører (eller noe) prisguiden støtter, men støtter den f.eks -lyd og -grafikk osv. så er det fint.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig. En slik spørring i databasen vil være veldig bra.

 

Jeg spurte om amobil.no skulle gjøre noe lignende, men fikk bare vage svar om at "det hadde jo sikkert vært bra".

 

Jeg vil ha en databasee der jeg krysser av for at mobilen MÅ ha:

* trippelbånd.

* fargeskjerm

* mms

Og at det er et + om den har:

* blåtann

* pop-epost

* gprs

Og at alle andre egenskaper ikke spiller noen rolle.

 

Så vil jeg få opp en resultat liste over de mobiler som tilfredstiller kravene sortert med de som har flest +'er først.

 

Det trenger ikke å være så avansert som denne: http://www.activebuyersguide.com/ , men dette kan i hvertfall gi en pekepinn på hvordan det kan gjøres.

Lenke til kommentar

Quote:


Simen1 skrev (2002-12-19 16:19):


Jeg vil ha en databasee der jeg krysser av for at mobilen MÅ ha:

* trippelbånd.

* fargeskjerm

* mms

Og at det er et + om den har:

* blåtann

* pop-epost

* gprs

Og at alle andre egenskaper ikke spiller noen rolle.


Så vil jeg få opp en resultat liste over de mobiler som tilfredstiller kravene sortert med de som har flest +'er først.


 

Hei, vi har tenkt masse på dette selv. I prisguiden (som også er en "produktguide") lagrer vi en del informasjon om hvert produkt. Dette fungerer veldig bra i noen kategorier, mindre bra i andre. Det største problemet er at det er svært mye jobb å punche alle disse dataene. Samtidig er det ikke alltid like enkelt å strukturere dataene på en god og fornuftig måte.

 

Idag lagrer vi følgende for hvert hovedkort:

Integrert lydkort: Ja

RAID: Nei

Antall minneplasser: 3

Integrert nettverkskort: Nei

Dual CPU: Nei

PCI: 5

Brikkesett: VIA KT333

Sokkel: Socket A

Integrert skjermkort: Nei

 

Det er dermed mulig å lage et skript som søker igjennom denne informasjonen, og sorterer resultatene.

 

Dersom noen har lyst til å hjelpe til (enten med å lagre informasjon om produkter) eller videreutvikle prisguiden er de hjertelig velkomne til å ta kontakt! [email protected]

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...