Anders81 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Moren min sa seg forleden lei av den gamle, klumpete TV'en og ville ha ny TV og nytt lydanlegg. Jeg fikk oppgaven å oppdrive noe fornuftig til totalt 30k. TV'en er allerede kjøpt og installert, det ble en Samsung 40" til 15k (kjøpt på hifiklubben) som hun er kjempefornøyd med. Neste skritt er altså lydanlegget. Nå tenker jeg også litt på meg selv, da jeg til tross for en planlagt utflytting innen et halvt års-tid, gjerne vil ha muligheten til å se film og høre musikk på et litt alright anlegg. Hun er svært skeptisk til flerkanalsanlegg. Dersom noe slikt skulle godtas, må høytalerne være ekstremt diskré, det samme med ledningene. Derfor sikter jeg meg nok inn mot et stereoanlegg. Her har jeg i første omgang sett ut Dali Ikon 7, men er litt i tvil om forsterkerbudsjettet da kanskje blir litt for stramt til å kunne hamle opp med høytaleren, og at Concept 8 kanskje er et bedre alternativ? Problemet er forsåvidt at vi vil ha både DVD-spiller, CD-spiller og reciever. Selvfølgelig blir det da å stryke CD-spilleren, og sørge for en skikkelig DVD-spiller og en reciever. NAD har en modell til 6k som er kombinert reciever og DVD-spiller. Spørsmålet mitt er egentlig om den er noe tess? Er NAD'en i stand til å drive Ikon 7 høytalere? Eller vil lydkvaliteten på CD'er lide av at det er snakk om en flerkanalsforsterker? Men hva blir da alternativet? Vil svært gjerne ha HDMI-tilkobling på DVD-spilleren, men skjønner at det er kanskje noe som må ofres hvis vi vil forbli i denne priskategorien.. Kjempefint hvis noen kan komme med forslag! Rommet TV'en står i er forøvrig på ca. 35-40 m2. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Receiver : Marantz SR 4001 -5495,- DVD-spiller: Marantz DV 4001 - 2495,- Høyttalere: Audio Pro Black Diamond V2 5795,- Bra produkter fra anerkjente produsenter, finner hun ut senere at hun vil bruke flere kanaler er Audio Pro Black Pearl V2 et bra valg og Audio Pro Black Vector V2 som senterhøyttaler. Endret 16. april 2007 av bruno Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Jeg ville ikke kjøpt en surround forsterker hvis det ikke skal kobles til 4-5 høyttalere. Mitt tips: Forsterker: Thule IA60 Høyttalere: PSB T45 DVDspiller: Thule Spirit DVA100 + Kabler da Audio Pro Black Diamond V2 som bruno tipser om er også veldig gode og de ser utrolig bra ut! Endret 17. april 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Sikker på at moren din vil ha store klumpete gulvstående høyttalere da? De fleste kvinner vil jo aller helst ha små veggmonterte høyttalere som knapt synes.. Og en alt i ett boks uten tusen ledninger og fjernkontroller. Ville kanskje tatt en titt på Bose 321 GSX, ligger på 17k. 2 høyttalere og en sub. Spiller veldig bra. Har integrert harddisk til lagring av musikk, samt dvd-spiller, radio og forsterker i en og samme burken. veldig kvinnevennlig. Endret 27. april 2007 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå