Gå til innhold

Nytt lydanlegg til rundt 15k

Anbefalte innlegg

Moren min sa seg forleden lei av den gamle, klumpete TV'en og ville ha ny TV og nytt lydanlegg. Jeg fikk oppgaven å oppdrive noe fornuftig til totalt 30k. TV'en er allerede kjøpt og installert, det ble en Samsung 40" til 15k (kjøpt på hifiklubben) som hun er kjempefornøyd med. Neste skritt er altså lydanlegget.

Nå tenker jeg også litt på meg selv, da jeg til tross for en planlagt utflytting innen et halvt års-tid, gjerne vil ha muligheten til å se film og høre musikk på et litt alright anlegg.

Hun er svært skeptisk til flerkanalsanlegg. Dersom noe slikt skulle godtas, må høytalerne være ekstremt diskré, det samme med ledningene. Derfor sikter jeg meg nok inn mot et stereoanlegg. Her har jeg i første omgang sett ut Dali Ikon 7, men er litt i tvil om forsterkerbudsjettet da kanskje blir litt for stramt til å kunne hamle opp med høytaleren, og at Concept 8 kanskje er et bedre alternativ?

Problemet er forsåvidt at vi vil ha både DVD-spiller, CD-spiller og reciever. Selvfølgelig blir det da å stryke CD-spilleren, og sørge for en skikkelig DVD-spiller og en reciever. NAD har en modell til 6k som er kombinert reciever og DVD-spiller. Spørsmålet mitt er egentlig om den er noe tess? Er NAD'en i stand til å drive Ikon 7 høytalere? Eller vil lydkvaliteten på CD'er lide av at det er snakk om en flerkanalsforsterker?

Men hva blir da alternativet? Vil svært gjerne ha HDMI-tilkobling på DVD-spilleren, men skjønner at det er kanskje noe som må ofres hvis vi vil forbli i denne priskategorien..

Kjempefint hvis noen kan komme med forslag! :D

Rommet TV'en står i er forøvrig på ca. 35-40 m2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Sikker på at moren din vil ha store klumpete gulvstående høyttalere da? De fleste kvinner vil jo aller helst ha små veggmonterte høyttalere som knapt synes.. Og en alt i ett boks uten tusen ledninger og fjernkontroller.

Ville kanskje tatt en titt på Bose 321 GSX, ligger på 17k. 2 høyttalere og en sub. Spiller veldig bra. Har integrert harddisk til lagring av musikk, samt dvd-spiller, radio og forsterker i en og samme burken. veldig kvinnevennlig.

p_321gsx_l_s_tcm42-5372.jpg

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...