Gå til innhold

Din mening om miniserien Band Of Brothers

Anbefalte innlegg

BAND OF BROTHERS

s1431158.jpg

Handling:

Etter det vellykkede samarbeidet med Redd Menig Ryan (Saving Private Ryan) fant Steven Spielberg og Tom Hanks flere historier å fortelle om soldater fra andre verdenskrig. Krigens Brorskap (Band of Brothers), er en gripende, realistisk krigssaga basert på en bok av prof. Stephen E. Ambrose.

Serien ble laget som en miniserie, delt inn i ti deler. Mye av serien omhandler det som skjedde med Easy-kompaniet, 506. regiment, 101. luftdivisjon i den amerikanske hæren. Vi følger en gruppe soldater fra rekruttskolen til slutten av krigen. Vi får se hvordan soldatene ristes sammen i grupper og hvordan de utvikler seg individuelt. Episodene inneholder også intervjuer med virkelighetens helter.

Band of Brothers ble en stor suksess da den i 2001 kom ut. Serien ble i Norge sendt på NRK1 for noen år tilbake. Selv har jeg sett den opp til flere ganger og synes den er utrolig bra. :)

Hva er din mening om miniserien?

Endret av Wollan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra, etter mitt syn. Fordelen med ein miniserie kontra ein spelefilm er at i ein miniserie så får du betre tid til å verte kjend med dei forskjellige karakterane.

Sidan Band of Brothers er basert på ei sann historie så vert det berre enno meir interessant.

Absolutt noko av det beste eg har sett innan krigs"film"-sjangeren! :)

Lenke til kommentar
Veldig bra, etter mitt syn. Fordelen med ein miniserie kontra ein spelefilm er at i ein miniserie så får du betre tid til å verte kjend med dei forskjellige karakterane.

Sidan Band of Brothers er basert på ei sann historie så vert det berre enno meir interessant.

Absolutt noko av det beste eg har sett innan krigs"film"-sjangeren! :)

8390452[/snapback]

Enig i alt du skriver, spesielt det siste. Det var akkurat det jeg sa til brodern etter jeg var ferdig med å se serien. :)

Lenke til kommentar

Serien er kanskje en av de beste seriene jeg noen gang har sett.

Men den ble utrolig mye bedre når man gikk fra tv til dvd :D

Det var som en ny opplevelse...

(men har ikke sett alle ep, må vente til leietaker er borte så jeg får alt til å riste når granater faller :D)

Uansett tror jeg det også var ett sjakk trekk av nrk å kjøpe serien, og jeg håper NRK kommer med mye slikt i framtiden, fjern noe røl av fiolin spilling og putt inn slike ting :)

Gleder meg som en liten unge til HD DVD utgaven kommer.

Etter det jeg vet er den ikke filmet i HD så det blir ikke store forsjellen :nei:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Etter det jeg vet er den ikke filmet i HD så det blir ikke store forsjellen  :nei:

8397192[/snapback]

Toshiba Entertainment Inc. has announced that the HD DVD release of Tom Hanks' and Steven Spielberg's Band of Brothers will arrive in Japan on July 27.

The entire series which was originally produced with high definition TVs in mind and consist of 10 parts will released in 5 volumes. Each HD DVD (HD-30 disc) will contain one volume of the series, comprising of 2 parts. The 5 volumes are expected to be sold seperately, with each volume being priced at 3,990 Yen. The main feature on each disc will be presented in 1080p High Definition 16x9 1.78:1 with Dolby Digital-Plus 5.1 (English & Japanese voiceover) audio. Only Japanese subtitles are provided. All discs will contain the following as bonus materials:

* Preview trailer of the next few parts (Japanese edition)

* Interactive "Field Guide" featuring timelines, maps, profiles and other information

* Staff & Cast Profile

Documentary We Stand Alone Together (80 mins.) will be available only on the Vol. 5 HD DVD disc.

Kilde:http://hddvdformat.blogspot.com/

men har ikke sett noen dato for Us enda.

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Etter det jeg vet er den ikke filmet i HD så det blir ikke store forsjellen  :nei:

8397192[/snapback]

Toshiba Entertainment Inc. has announced that the HD DVD release of Tom Hanks' and Steven Spielberg's Band of Brothers will arrive in Japan on July 27.

The entire series which was originally produced with high definition TVs in mind and consist of 10 parts will released in 5 volumes. Each HD DVD (HD-30 disc) will contain one volume of the series, comprising of 2 parts. The 5 volumes are expected to be sold seperately, with each volume being priced at 3,990 Yen. The main feature on each disc will be presented in 1080p High Definition 16x9 1.78:1 with Dolby Digital-Plus 5.1 (English & Japanese voiceover) audio. Only Japanese subtitles are provided. All discs will contain the following as bonus materials:

* Preview trailer of the next few parts (Japanese edition)

* Interactive "Field Guide" featuring timelines, maps, profiles and other information

* Staff & Cast Profile

Documentary We Stand Alone Together (80 mins.) will be available only on the Vol. 5 HD DVD disc.

Kilde:http://hddvdformat.blogspot.com/

men har ikke sett noen dato for Us.

8398247[/snapback]

Den kommer nok :)

Lenke til kommentar

Filmar blir vanlegvis skutt med 35mm film, i den har du potensiale til å kunne få fram høge oppløysingar og bli overført til HD. Saksa dette frå Wikipedia.

The four major 35 mm film formats provide pixel resolutions (calculated from pixels per millimeter) roughly as follows:

Academy Sound (Sound movies before 1955): 15 mm × 21 mm (1.375) = 2160 × 2970

Academy camera US Widescreen: 11 mm × 21 mm (1.85) = 1605 × 2970

Current Anamorphic Panavision ("Scope"): 17.5 mm × 21 mm (2.39) = 2485 × 2970

Super-35 for Anamorphic prints: 10 mm × 24 mm (2.39) = 1420 × 3390

http://en.wikipedia.org/wiki/High-definiti...nition_Transfer

Lenke til kommentar
Har sett denne serien 2 ganger og den var like bra begge gangene...Nå venter jeg bare på den nye som skal handle om slaget om Stillehavet...Gleder jeg noe voldsomt til den...Sånne serier som dette må bare eies mener jeg... :w00t:

8412110[/snapback]

Denne har jeg ikke hørt om? Har du en link?

Enig med alle over. Flott serie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...