Gå til innhold

Er det synd å spise kjøtt?

Anbefalte innlegg

Synd ja, galt nei ^^

Det er synd å spise dyr uten kløyvde klover eller dyr som ikke tygger drøv. I følge bibelen altså...

8391377[/snapback]

Hest har jo en hel hov, hest = salami, men er hest = drøvtygger?

Sikkert noen som spiser i seg elefanter å giraffer og?

Men uansett i kina spiser de hund! :sick:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke koffer alle spiser kjøtt.. Dyret blir jo drept alikavel..

8397450[/snapback]

Poenget er vel at dersom folk slutter å spise kjøtt, vil man slutte å drepe dem.

Synd ja, galt nei ^^

Det er synd å spise dyr uten kløyvde klover eller dyr som ikke tygger drøv. I følge bibelen altså...

8391377[/snapback]

8397487[/snapback]

Hund, ja, hvorfor ikke? Ser ikke at det er noe verre å spise hund enn andre dyr. Det er bre det at vi i vår del av verden ser på hunder som kjæledyr, ikke mat.

Sjiraffer og elefanter er utrydningstruede arter som vi derfor ikke bør spise. De fleste er enige om at det er ok å drepe dyr for å få mat, så lenge det ikke er snakk om truede dyrearter.

Lenke til kommentar
Synd ja, galt nei ^^

8391377[/snapback]

8397487[/snapback]

hund er jo ingenting.. tenk hvor desperat h*n som først åt kråkebolle og kamskjell må ha vært da!! :p

( Alle har spist mer hest enn de selv tror, flere restauranter aom selger "Biff" ( merk: ingen beskrivelse av hvilket dyr) og da selger f.eks. hestebiff.. Men hvorfor ikke? Den møreste biffen du har fått "ute" er nesten garantert hest... :thumbup:

Lenke til kommentar

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

8392290[/snapback]

Denne biten her var vist vanskelig for enkelte. PM er en fin ting, eventuelt tilbakemeldingskategorien om man har noen innvendinger på moderering (generelt sett, enkeltavgjørelser skal tas på pm). Det er en grunn til at moderering ikke skal gjøres i tråden. Eller faktisk to grunner. :)

Og nei dette innlegget skal ikke kommenteres heller.

Lenke til kommentar
Synd ja, galt nei ^^

8391377[/snapback]

8397487[/snapback]

hund er jo ingenting.. tenk hvor desperat h*n som først åt kråkebolle og kamskjell må ha vært da!! :p

( Alle har spist mer hest enn de selv tror, flere restauranter aom selger "Biff" ( merk: ingen beskrivelse av hvilket dyr) og da selger f.eks. hestebiff.. Men hvorfor ikke? Den møreste biffen du har fått "ute" er nesten garantert hest... :thumbup:

8398338[/snapback]

biff m1 (eng. beef, fr boef 'oksekjøtt')

Original mening ihvertfall... Denne formen har etterhvert blitt vannet ut slik at vi blant annet får "kyllingbiff", som igrunn bare ligner biff...

Lenke til kommentar
Synd ja, galt nei ^^

8391377[/snapback]

8397487[/snapback]

8398338[/snapback]

biff m1 (eng. beef, fr boef 'oksekjøtt')

Original mening ihvertfall... Denne formen har etterhvert blitt vannet ut slik at vi blant annet får "kyllingbiff", som igrunn bare ligner biff...

8399768[/snapback]

hva blir da det rette ordet for f.eks. grisen? filet?

Lenke til kommentar

Jeg har altid hørt fra mamma og pappa at kjøtt er sunt, men noen sier også at de som er veggitarianere er veldig sunne. Det er de nok også.., men det må jo være litt kjedelig å bare spise masse bønner,erter,bananer,advokado(de sunneste) og fisk hele livet? Men noen relgioner er jo slik. For noen er jo kuer helige, for andre er jomfru maria helig. Sånn er det. Jeg har mange ganger tenkt på å bli vegitarianer. Når jeg tenker på hvordan og hva kjøttdeig er laget av blir jeg kvalm. Det samme når jeg tenker på grill pølser.:sick:

Jeg syntes ikke det er synd å spise kjøtt, jeg er jo kristen og kristene tror på det som står i bibelen og i bibelen så skapte gud dyra for at menesker skulle få mat.

Lenke til kommentar
Plz. Kom med argumenter i det minste.

8409397[/snapback]

Hos matprat.no er vi opptatt av ernæring og riktig kosthold. Ernæring er hva du spiser, og man blir hva man spiser. Et sunt kosthold vil gi deg mer overskudd, bedre søvn og ikke minst bedre humør.

Ett sunt kosthold er også et variert kosthold. Kjøtt er den beste kilde til proteiner vi har, og ved å spise magert kjøtt slik som renskåret svinekjøtt, får du i deg nok proteiner samtidig som kalorinivået ikke er høyere enn gramvekten.

Er dere som brenner sånn for detta klare over at å sitte her å diskutere med oss som "gir faen i hele opplegget" og eter det vi har lyst på når vi har lyst på det.. måtte det være sjokolade eller biff...

forresten.. sjokolade, melkesjokolade, ku, står i en liten bås for å gi melk.. men BRÅTT har dere vel ikke spist sjokolade på gud veit hvor lenge? eller SOYALADE spiser dere vel?

Lenke til kommentar
forresten.. sjokolade, melkesjokolade, ku, står i en liten bås for å gi melk.. men BRÅTT har dere vel ikke spist sjokolade på gud veit hvor lenge? eller SOYALADE spiser dere vel?

8409698[/snapback]

Finnes veg-produkter stappfulle av proteiner også. ;)

Ang melkeprodukter - derfor noen velger å bli veganere. Creds til de som greier det. Personlig mener jeg at man ikke kan redde alle her i verden.

Syntes bare du skal holde deg saklig. Å kalle de som velger å være vegetarianere dumme blir for teit. Spesielt når du ikke greier å begrunne det engang.

Lenke til kommentar

8409698[/snapback]

Finnes veg-produkter stappfulle av proteiner også. ;)

Ang melkeprodukter - derfor noen velger å bli veganere. Creds til de som greier det. Personlig mener jeg at man ikke kan redde alle her i verden.

Syntes bare du skal holde deg saklig. Å kalle de som velger å være vegetarianere dumme blir for teit. Spesielt når du ikke greier å begrunne det engang.

8409749[/snapback]

Hvis man setter noen vegeterianere midt i ørkenen, de har ett gevær og en kniv.. Tror du de heller ville sulte ihjel enn å drepe et dyr og spise det?

Eller hvis man setter en vegeterianer i fangenskap og det eneste han får til mat er ferdig stekt kjøtt.. Ville han spist det da, eller sulte ihjel?

Dyret er jo for lengst drept, skjært opp og tilberedt?

Det eneste jeg kan skjønne er at de er imot å drepe dyr, men å spise det? Jeg skjønner ikke hva som er galt med det. Dyret er allerede drept... Hvorfor ikke utnytte det? Det er DET som er en skam! Det er jo ikke DU som har drept det, så da trenger du ikke ha det på samvittigheta hvertfall.

Leste et sted at 98% av norges befolkning spiser kjøtt, minst EN gang i uka ;)

Endret av Twingy
Lenke til kommentar
Hvis man setter noen vegeterianere midt i ørkenen, de har ett gevær og en kniv.. Tror du de heller ville sulte ihjel enn å drepe et dyr og spise det?

Eller hvis man setter en vegeterianer i fangenskap og det eneste han får til mat er ferdig stekt kjøtt.. Ville han spist det da, eller sulte ihjel?

Kommer helt ann på hvorfor man har valgt å leve som vegetarianer. Noen mener velger det fordi de mener det er galt å drepe uansett, noen mener det er galt å drepe når det ikke er nødendig og noen mener at måten de blir drept på i slakterier er for grusom.

Det eneste jeg kan skjønne er at de er imot å drepe dyr, men å spise det? Jeg skjønner ikke hva som er galt med det. Dyret er allerede drept... Hvorfor ikke utnytte det? Det er DET som er en skam! Det er jo ikke DU som har drept det, så da trenger du ikke ha det på samvittigheta hvertfall.

Mulig dyrene allerede er drept, men om ingen hadde kjøpt kjøttprodukter hadde ikke slakteriene overlevd. Ergo, de hadde sluttet å slakte dyrene. Jo mer kjøttprodukter de selger, jo mer produserer de. Det er jo ganske logiskt.

Lenke til kommentar

Javell daaa :wee:

Jeg får la deg vinne diskusjonen vår... Er jo uansett sånn at de får holde på som de vil selv. Det skal jo egentlig ikke jeg bry meg om :)

... pluss at du virker litt søt.. (edit)når du skriver, altså :love:

Endret av Twingy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...