Gå til innhold

Er det synd å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Mennesker er lagd for å spise kjøtt. Å fornekte vår natur er helt idiotisk, akkurat som å fornekte at vi trenger å ha sex, selv FØR ekteskapet.

 

Det er jo greit at de ikke vil vi skal drepe de søte dyrene, men det gjør vi nå uansett om veganere spiser seg syke på grønnsakene sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo greit at de ikke vil vi skal drepe de søte dyrene, men det gjør vi nå uansett om veganere spiser seg syke på grønnsakene sine.

8390874[/snapback]

Hvorfor må man spise seg syk? Det finnes veg-proteiner og annen mat som duger like bra som vanlig kjøtt og gir de samme næringstoffene. Et riktig og balansert kosthold er viktig uansett om man er vegetarianer eller ei.

Lenke til kommentar

En netativ ting med kjøttspising er jo at det krever mer mat for å produsere kjøtt, hvis dere skjønner. Det hadde altså vært mer mat i verden dersom alle var veggiser.

 

Nå er det ikke alle som ikke spiser dyr fordi de mener det er galt å drepe dyra. Det er ofte måten det blir gjort på som gjør at folk blir vegetarianere, veganere eller whatever.

8390845[/snapback]

 

Jepp.

 

Men mange mener også at det er galt å drepe. Hvis det er galt å drepe mennesker, hvorfor er det ikke galt å drepe dyr? Fordi dyr har lavere intelligens?

 

Hvis det oppstod en smartere rase enn oss, ville det være riktig av dem å spise oss?

 

Syns ikke det er galt å spise kjøtt. Dyrene vi spiser kjøttet fra gjør jo ikke så veldig stor nytte av seg uansett.

 

Hm, du mener vel ikke at hvorvidt noen fortjener livets rett er et nyttespørsmål?

Lenke til kommentar
En netativ ting med kjøttspising er jo at det krever mer mat for å produsere kjøtt, hvis dere skjønner. Det hadde altså vært mer mat i verden dersom alle var veggiser.

8391045[/snapback]

Det stemmer, men et liv uten kjøtt er egentlig ikke et liv. Hvis alle spiste planter kunne vi egentlig bare tatt selvmord, hele gjengen.

Lenke til kommentar
En netativ ting med kjøttspising er jo at det krever mer mat for å produsere kjøtt, hvis dere skjønner. Det hadde altså vært mer mat i verden dersom alle var veggiser.

8391045[/snapback]

Det stemmer, men et liv uten kjøtt er egentlig ikke et liv. Hvis alle spiste planter kunne vi egentlig bare tatt selvmord, hele gjengen.

8391092[/snapback]

 

Hehe, svært så bastant påstand, da :D

 

Så du mener at veggiser ikke lever et verdig liv, og bør ta selvmord?

Lenke til kommentar
Det er nesten umenneskelig å ikke spise kjøtt, kroppen vår trenger det :)

8391105[/snapback]

Ikke nødvendigvis kjøtt.

 

Om ikke hensynet til dyr og miljø alene er grunn nok til å bli vegetarianer, er det også en rekke helsemessige argumenter som taler for å utelate kjøtt og fisk fra kostholdet vårt. Det er en myte at vi "trenger kjøtt for å bli sterke". Heller tvert imot - animalske produkter inneholder for mye fett og proteiner, samtidig som de er blottet for fiber. Kjøttmat inneholder dessuten ofte skadelige kjemikalier og bakterier som kan forårsake sykdommer, og egg inneholder store mengder kolestrol. Hjertesykdommer, kreft og fedme er noen av de sykdommene som forekommer sjeldnere hos vegetarianere enn andre.

 

Alle nødvendige vitaminer, fettstoffer, aminosyrer, mineraler, sporstoffer vi trenger forekommer i rikt utvalg i vegetabliske matvarer. Folk tror gjerne at vegetarianere bare "spiser gress", mens de i virkeligheten kan ta for seg blant hundretalls forskjellige slags grønnsaker, frukt, nøtter, korn, rotfrukter, frø og bær fra hele verden - enten man velger å spise dem i tørket, fersk, kokt, stekt eller bakt tilstand. Bare fantasien setter grenser for hva du kan lage. Vegetarmat er både godt og billig - og det er enkelt å tilberede.

 

Kilde: http://www.vegetar.com/mt/2006/05/hvorfor_vegetarianer.html

Lenke til kommentar

Jeg har alltid spist og vil fortsette til jeg dør med å spise kjøtt. Den dagen noen kommer og klager og protesterer på det - spiser jeg bare mer. :)

 

Det å spise kjøtt er bare naturlig. Mennesker er rovdyr, sånn er det bare. Det å overleve bare på salat og frukt er for meg umulig.

Endret av Thriven
Lenke til kommentar
Bare fantasien setter grenser for hva du kan lage. Vegetarmat er både godt og billig - og det er enkelt å tilberede.

Altså, man kan påstå mye om vegetarmat og helsemessige årsaker til å spise det, på samme måte som man kan si at det er best om man bare sperrer seg inne på rommet for å beskytte kroppen mot bakterier, men å påstå at vegetarmat er godt er gjennomført bullshit. Hvis dette var tilfellet hadde vi ikke spist kjøtt. Grunnen til at det er flere kjøttetere enn vegeterianere er at det smaker bedre, enkelt og greit. Jeg går med på at vegeterianere lever et sunnere liv hvis de går med på at maten jeg spiser smaker bedre.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Det er nesten umenneskelig å ikke spise kjøtt, kroppen vår trenger det :)

8391105[/snapback]

Ikke nødvendigvis kjøtt.

 

Om ikke hensynet til dyr og miljø alene er grunn nok til å bli vegetarianer, er det også en rekke helsemessige argumenter som taler for å utelate kjøtt og fisk fra kostholdet vårt. Det er en myte at vi "trenger kjøtt for å bli sterke". Heller tvert imot - animalske produkter inneholder for mye fett og proteiner, samtidig som de er blottet for fiber. Kjøttmat inneholder dessuten ofte skadelige kjemikalier og bakterier som kan forårsake sykdommer, og egg inneholder store mengder kolestrol. Hjertesykdommer, kreft og fedme er noen av de sykdommene som forekommer sjeldnere hos vegetarianere enn andre.

 

Alle nødvendige vitaminer, fettstoffer, aminosyrer, mineraler, sporstoffer vi trenger forekommer i rikt utvalg i vegetabliske matvarer. Folk tror gjerne at vegetarianere bare "spiser gress", mens de i virkeligheten kan ta for seg blant hundretalls forskjellige slags grønnsaker, frukt, nøtter, korn, rotfrukter, frø og bær fra hele verden - enten man velger å spise dem i tørket, fersk, kokt, stekt eller bakt tilstand. Bare fantasien setter grenser for hva du kan lage. Vegetarmat er både godt og billig - og det er enkelt å tilberede.

 

Kilde: http://www.vegetar.com/mt/2006/05/hvorfor_vegetarianer.html

8391125[/snapback]

Ikke den mest nøytrale kilden? Er du veggis btw?

Lenke til kommentar
Bare fantasien setter grenser for hva du kan lage. Vegetarmat er både godt og billig - og det er enkelt å tilberede.

Altså, man kan påstå mye om vegetarmat og helsemessige årsaker til å spise det, på samme måte som man kan si at det er best om man bare sperrer seg inne på rommet for å beskytte kroppen mot bakterier, men å påstå at vegetarmat er godt er gjennomført bullshit. Hvis dette var tilfellet hadde vi ikke spist kjøtt. Grunnen til at det er flere kjøttetere enn vegeterianere er at det smaker bedre, enkelt og greit. Jeg går med på at vegeterianere lever et sunnere liv hvis de går med på at maten jeg spiser smaker bedre.

8391147[/snapback]

 

Det er vel ikke billigere heller? Disse spesialproduktene er svindyre.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det er flere kjøttetere enn vegeterianere er at det smaker bedre, enkelt og greit. Jeg går med på at vegeterianere lever et sunnere liv hvis de går med på at maten jeg spiser smaker bedre.

8391147[/snapback]

Det kan jeg si meg enig i.

 

Ikke den mest nøytrale kilden? Er du veggis btw?

8391153[/snapback]

Eneste jeg fant sånn med en gang.

Nei, jeg er ikke vegetarianer. Spiser kjøtt dersom jeg må, men lager meg aldri noe selv, annet enn fisk. Syntes mye veg-produkter smaker minst like godt. Dessuten gir det meg en god selvfølelse å vite at ingen har stått i sitt eget piss for at jeg skal spise det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...