Drillo Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Jeg kjenner et par veggiser som mener det er galt å spise kjøtt. Men hvordan kan det argumenteres for dette? Mange mener også at dyr er til for av vi skal bruke og spise dem. Vanskelig å finne argumenter her også. Hva er deres syn i saken? (Her tar jeg ikke noe klart standpunkt, så dere trenger ikke være redd for å bli overkjørt i diskusjonen ) Endret 15. april 2007 av Drillo Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Kjøtt..... kjøtt, det er mat! Tenk dere at Hans Bauge sier det! Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Kjøtt er godt. Hvis veganere\vegetarianere ikke vil spise kjøtt, er det jo kun de som taper noe på det, og da er det like greit for min del. Kjøtt..... kjøtt, det er mat! Tenk dere at Hans Bauge sier det! 8390410[/snapback] Hans Bauge eier :!: Endret 15. april 2007 av Erlend_G Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Kjøtt er godt. Hvis veganere\vegetarianere ikke vil spise kjøtt, er det jo kun de som taper noe på det, og da er det like greit for min del. 8390411[/snapback] Helt enig, spise kjøtt er da bare naturlig. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 vegetarianerne har ingen ting å klage på, det er vi som har noe å klage på, da de spiser opp maten til maten vår Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Fra naturens side er vi vel bygd for å spise både plantefôr *og* kjøtt, er vi ikke? Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Fra naturens side er vi vel bygd for å spise både plantefôr *og* kjøtt, er vi ikke? 8390417[/snapback] Min teori er at vi begynte å spise kjøtt så snart vi fant ut at det kunne stekes\kokes. Vi er jo ikke laget for å spise rått kjøtt, men tilberedt kjøtt derimot. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Fra naturens side så er vi mennesker både plante-etere og kjøtt-etere. Dette kan man se på tennene og fordøyelses-systemet blant annet. Derfor ser jeg ikke noe galt i å spise kjøtt. Det er bare naturlig. Lenke til kommentar
tanx Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Kjøtt er mat? Alle spiser det, uten å tenke over det? Med unntak av vegetarianere. Det med at man skal droppe "storfe kjøtt" pga miljøet er bare BS det også ass. Kjøtt er mat, kjøtt er godt. Vegetarianere spiser vel ikke kjøtt fordi de synes synd på dyr? Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Fra naturens side er vi vel bygd for å spise både plantefôr *og* kjøtt, er vi ikke? 8390417[/snapback] Min teori er at vi begynte å spise kjøtt så snart vi fant ut at det kunne stekes\kokes. Vi er jo ikke laget for å spise rått kjøtt, men tilberedt kjøtt derimot. 8390446[/snapback] Det stemmer ikke. Mennesket spiste kjøtt lenge før vi fant ut at det kunne stekes/kokes. Bare ta en titt på feks. sjimpanser (som jo er svært like mennesker). De spiser også kjøtt, uten å steke/koke det først. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Bare tenk på "the sircle of life" fra Løvenes konge Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Enda en tragisk tråd.. Nei, det er ikke galt å spise kjøtt. Det som er galt er måten dyrene, i mange tilfeller, blir behandlet før de blir mat. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Kan ikke få muskler uten kjøtt, veggis er for pingler! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Enda en tragisk tråd.. Nei, det er ikke galt å spise kjøtt. Det som er galt er måten dyrene, i mange tilfeller, blir behandlet før de blir mat. 8390573[/snapback] hvorfor er tråden tragisk? Du syntes at det ikke er galt å spise kjøtt, men hva med vegetarianerne som syntes det? er de tragiske? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det er naturlig å spise kjøtt, vi har gjort det isden tidenes morgen og jeg syns synd på veggisene som går glipp av så mye godt. Er drillo en bot eller? Han stiller spørsmål hele døgnet rundt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Du syntes at det ikke er galt å spise kjøtt, men hva med vegetarianerne som syntes det? er de tragiske? 8390654[/snapback] Selvsagt. Hasjrøykende hippiekommunister hele gjengen. Det sikreste tegnet på at den vestlige verden er tvers gjennom bortskjemt er når man påstår at kjøtt er mord mens den tredje verden sulter og overlever på de få kjøttstykkene de kan få tak i. Hvis du har råd til å ikke spise noe kjøtt eller dyreprodukter (ost, melk, osv) så er det kjempefint for deg, men når folk begynner å prakke sine holdninger over på resten av oss og komme med bastante, ulogiske, overdrevete påstander (som strider imot naturen) så spiser jeg ekstra kjøtt i protest. Lenke til kommentar
sim Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 ... så spiser jeg ekstra kjøtt i protest. 8390705[/snapback] Jeg vil også være med. Hva med en svær og saftig burger? Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hva trenger vi mest? vs Personlig foretrekker jeg den siste, kuen gjør ikke nytte for seg før jeg får meg en burger. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Nå er det ikke alle som ikke spiser dyr fordi de mener det er galt å drepe dyra. Det er ofte måten det blir gjort på som gjør at folk blir vegetarianere, veganere eller whatever. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Syns ikke det er galt å spise kjøtt. Dyrene vi spiser kjøttet fra gjør jo ikke så veldig stor nytte av seg uansett. Jeg har spist kjøtt hele livet mitt og tror det haddet blitt utrolig vanskelig hvis jeg skulle slutte å spise det nå. For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke særlig mye om folk spiser kjøtt eller ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå