Gå til innhold

Er det synd å spise kjøtt?

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner et par veggiser som mener det er galt å spise kjøtt. Men hvordan kan det argumenteres for dette?

Mange mener også at dyr er til for av vi skal bruke og spise dem. Vanskelig å finne argumenter her også.

Hva er deres syn i saken?

(Her tar jeg ikke noe klart standpunkt, så dere trenger ikke være redd for å bli overkjørt i diskusjonen :) )

Endret av Drillo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøtt er godt. Hvis veganere\vegetarianere ikke vil spise kjøtt, er det jo kun de som taper noe på det, og da er det like greit for min del.

:)

Kjøtt..... kjøtt, det er mat!

Tenk dere at Hans Bauge sier det!

8390410[/snapback]

Hans Bauge eier :!:

Endret av Erlend_G
Lenke til kommentar

Kjøtt er mat? Alle spiser det, uten å tenke over det? :p Med unntak av vegetarianere. Det med at man skal droppe "storfe kjøtt" pga miljøet er bare BS det også ass. Kjøtt er mat, kjøtt er godt. Vegetarianere spiser vel ikke kjøtt fordi de synes synd på dyr?

Lenke til kommentar
Fra naturens side er vi vel bygd for å spise både plantefôr *og* kjøtt, er vi ikke?

8390417[/snapback]

Min teori er at vi begynte å spise kjøtt så snart vi fant ut at det kunne stekes\kokes. Vi er jo ikke laget for å spise rått kjøtt, men tilberedt kjøtt derimot.

8390446[/snapback]

Det stemmer ikke. Mennesket spiste kjøtt lenge før vi fant ut at det kunne stekes/kokes. Bare ta en titt på feks. sjimpanser (som jo er svært like mennesker). De spiser også kjøtt, uten å steke/koke det først.

Lenke til kommentar
Enda en tragisk tråd..

Nei, det er ikke galt å spise kjøtt. Det som er galt er måten dyrene, i mange tilfeller, blir behandlet før de blir mat.

8390573[/snapback]

hvorfor er tråden tragisk?

Du syntes at det ikke er galt å spise kjøtt, men hva med vegetarianerne som syntes det? er de tragiske?

Lenke til kommentar

Du syntes at det ikke er galt å spise kjøtt, men hva med vegetarianerne som syntes det? er de tragiske?

8390654[/snapback]

Selvsagt. Hasjrøykende hippiekommunister hele gjengen. Det sikreste tegnet på at den vestlige verden er tvers gjennom bortskjemt er når man påstår at kjøtt er mord mens den tredje verden sulter og overlever på de få kjøttstykkene de kan få tak i. Hvis du har råd til å ikke spise noe kjøtt eller dyreprodukter (ost, melk, osv) så er det kjempefint for deg, men når folk begynner å prakke sine holdninger over på resten av oss og komme med bastante, ulogiske, overdrevete påstander (som strider imot naturen) så spiser jeg ekstra kjøtt i protest.

Lenke til kommentar

Syns ikke det er galt å spise kjøtt. Dyrene vi spiser kjøttet fra gjør jo ikke så veldig stor nytte av seg uansett. Jeg har spist kjøtt hele livet mitt og tror det haddet blitt utrolig vanskelig hvis jeg skulle slutte å spise det nå.

For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke særlig mye om folk spiser kjøtt eller ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...