Gå til innhold

Hvit er gul i Photoshop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk, men noen som har noen konkrete tips? :hmm:
Det første du kan gjøre er jo å fortelle hvilken versjon av PS du bruker.

Bruker du CS så sjekk dette, trykk SHIFT+CTRL+K. Da får du frem fargeinnstillingene for CS. Sjekk at de ser slik ut:

color-settings-3.gif

Trykk også på VIEW - Proof Setup og velg Working CMYK.

Du finner en god beskrivelse av CS's farge håndtering her:

http://www.ekdahl.org/kurs/ps8colormanage/ps8_1.htm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde samme problemet som deg i CS3 i Vista. Ingen ting av innstillinger jeg gjorde i CS3 gjorde noe utslag.

MEN når jeg forandre fargeprofilen i Vista. Skjerminnstillinger/avanserte innstillinger/Fargebehandling så blei hvit fargen i CS3 hvit. Fargeprofilen som fulgte med Dell skjermen min var tydeligvis helt ubruklig. Byttet til "sRGB IEC61966-2.1" så blei alt pent og hvit igjen(det som skulle være hvit that is:)

Håper dette kan løse ditt problem også.

Endret av Switchblade
Lenke til kommentar
Hadde samme problemet som deg i CS3 i Vista. Ingen ting av innstillinger jeg gjorde i CS3 gjorde noe utslag.

MEN når jeg forandre fargeprofilen i Vista. Skjerminnstillinger/avanserte innstillinger/Fargebehandling så blei hvit fargen i CS3 hvit. Fargeprofilen som fulgte med Dell skjermen min var tydeligvis helt ubruklig. Byttet til "sRGB IEC61966-2.1" så blei alt pent og hvit igjen(det som skulle være hvit that is:)

Håper dette kan løse ditt problem også.

8468436[/snapback]

Ahh.. Tusen hjertelig! Det hjalp faktisk! Eller, jeg prøvde å bytte, men fikk feilmelding, så bytta tilbake til den som var, og da funka det! Takk skal du ha! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...