ErlendRU Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg har ikke hvitfarge i PS lenger, den er blitt lysegul! Men når jeg lagrer noe der, så er det plutselig hvitt igjen. Hvitfargen er fortsatt i behold i ImageReady og sånt. Hva har skjedd? Noen innstillinger noe sted? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Høres ut som du har vært og tuklet med noen fargeprofiler eller hvilken fargeprofil som Photoshop skal bruke. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Det er høres sannsynlig ut, men er ikke bevisst hvertfall. Hvor stiller jeg inn/ser på dette? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Du finner en god del om Photoshop Color Management her. Og mulig du finner en del tips her, selv om den omhandler PS7. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Takk, men noen som har noen konkrete tips? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Takk, men noen som har noen konkrete tips? Det første du kan gjøre er jo å fortelle hvilken versjon av PS du bruker. Bruker du CS så sjekk dette, trykk SHIFT+CTRL+K. Da får du frem fargeinnstillingene for CS. Sjekk at de ser slik ut: Trykk også på VIEW - Proof Setup og velg Working CMYK. Du finner en god beskrivelse av CS's farge håndtering her: http://www.ekdahl.org/kurs/ps8colormanage/ps8_1.htm Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Hadde samme problemet som deg i CS3 i Vista. Ingen ting av innstillinger jeg gjorde i CS3 gjorde noe utslag. MEN når jeg forandre fargeprofilen i Vista. Skjerminnstillinger/avanserte innstillinger/Fargebehandling så blei hvit fargen i CS3 hvit. Fargeprofilen som fulgte med Dell skjermen min var tydeligvis helt ubruklig. Byttet til "sRGB IEC61966-2.1" så blei alt pent og hvit igjen(det som skulle være hvit that is:) Håper dette kan løse ditt problem også. Endret 25. april 2007 av Switchblade Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Hadde samme problemet som deg i CS3 i Vista. Ingen ting av innstillinger jeg gjorde i CS3 gjorde noe utslag. MEN når jeg forandre fargeprofilen i Vista. Skjerminnstillinger/avanserte innstillinger/Fargebehandling så blei hvit fargen i CS3 hvit. Fargeprofilen som fulgte med Dell skjermen min var tydeligvis helt ubruklig. Byttet til "sRGB IEC61966-2.1" så blei alt pent og hvit igjen(det som skulle være hvit that is:) Håper dette kan løse ditt problem også. 8468436[/snapback] Ahh.. Tusen hjertelig! Det hjalp faktisk! Eller, jeg prøvde å bytte, men fikk feilmelding, så bytta tilbake til den som var, og da funka det! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå