Gå til innhold

Trenger sosialistisk lektyre.

Anbefalte innlegg

Hei hei venner! Her skal dere høre midt store problem. Jeg finner ikke sosialistisk lektyre. Jeg holder for øyeblikket på med boka Jernhelen av Jack London som er en fengslene historie om amerikanere som planlegger en verdensrevolusjon som skal fremme oss sosialister og bringe kapitalistene ned der de slitne stolte arbeidere i dag står.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal sjekke ut MAO ZEDONGS LILLE RØRE. Til du andre som postet, om du skal poste her får du komme med seriøse forslag om ikke Mein Kampf forteller noe om den falske aliansen mellom hitler og JOSEF STALIN. Men selv ikke da ville jeg lånt den eller kjøpt den. Skammen ville blitt for stor. :)

Lenke til kommentar

Mja, jeg vet ikke om vår venn FrilanserBob er vittig her, men en bør heller ikke glemme at nazi er en sammentrekning av nasjonalsosialistisk, så nazistene gjorde i allefall selv krav på å ha noe sosialisme oppi nasjonalismen. Blandingen ble som kjent en fæl gugge, men det kunne likevel være interessant og relevant å høre mer om hva de selv trodde var så sosialistisk med det hele, så boken det refereres til kan være relevant for en som vil gjøre sine sammenligninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...