Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

jeg trenger moped snart, hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp min :p Derbi GPR 04 mod. Ca. 100mil vil den være rundt mai. Er på 50mil nå. Driver på med inkjøring. Skal ha 18k for den :p

8390246[/snapback]

Haha, min X-Race runder snart 750 mil. Hadde passert 50 mil med min når jeg fikk lappen jeg :p

maddddd, skal kjøre trimmet/uplombert eller orginal? Kjøp Derbi X-Race eller X-Treme hvis du skal kjøre orginalt. Da får du en sykkel som går bedre og du får en mer-for-pengene sykkel enn om du kjøper RR. Skal du kjøre uplombert/trimmet sies det at RR (sykler med AM6 generelt) skal gå bedre på grunn av eksosanlegg, og man slipper å dreve den om fordi den er normalt drevet.

Sammenlikning av Derbi X-Race og Rieju RR:

12/65 dreving mot 12(?)/52 hos RR

Plombert på en annen måte, noe som gjør at den gir 2,6 kW (3,5 hk) mot RR's 1,6 kW (2,2 hk).

X-Race drar bedre, og det skal nokså bratte bakker til før man må ned på 5. giret. Toppfart på flat mark er ca. 55-65 km/t, mot RR som ligger på 50-60, men dabber mye mer av i oppoverbakker.

X-Race har batteri og dobbel ramme, noe som ikke RR har.

X-Race koster fra ca 19k ny. SM X-Race er vel en tusenlapp dyrere enn R X-Race. RR koster omtrent det samme.

Skal du ha crosser eller supermotard? Kjører du mest på asfalt er supermotard det beste valget, fordi asfaltdekkene er mer slitesterke enn crossdekkene, samt at asfaltdekkene har mye bedre gripeevne enn crossdekk på asfalt.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Kjøp min :p Derbi GPR 04 mod. Ca. 100mil vil den være rundt mai. Er på 50mil nå. Driver på med inkjøring. Skal ha 18k for den :p

8390246[/snapback]

Haha, min X-Race runder snart 750 mil. Hadde passert 50 mil med min når jeg fikk lappen jeg :p

maddddd, skal kjøre trimmet/uplombert eller orginal? Kjøp Derbi X-Race eller X-Treme hvis du skal kjøre orginalt. Da får du en sykkel som går bedre og du får en mer-for-pengene sykkel enn om du kjøper RR. Skal du kjøre uplombert/trimmet sies det at RR (sykler med AM6 generelt) skal gå bedre på grunn av eksosanlegg, og man slipper å dreve den om fordi den er normalt drevet.

Sammenlikning av Derbi X-Race og Rieju RR:

12/65 dreving mot 12(?)/52 hos RR

Plombert på en annen måte, noe som gjør at den gir 2,6 kW (3,5 hk) mot RR's 1,6 kW (2,2 hk).

X-Race drar bedre, og det skal nokså bratte bakker til før man må ned på 5. giret. Toppfart på flat mark er ca. 55-65 km/t, mot RR som ligger på 50-60, men dabber mye mer av i oppoverbakker.

X-Race har batteri og dobbel ramme, noe som ikke RR har.

X-Race koster fra ca 19k ny. SM X-Race er vel en tusenlapp dyrere enn R X-Race. RR koster omtrent det samme.

Skal du ha crosser eller supermotard? Kjører du mest på asfalt er supermotard det beste valget, fordi asfaltdekkene er mer slitesterke enn crossdekkene, samt at asfaltdekkene har mye bedre gripeevne enn crossdekk på asfalt.

8391148[/snapback]

Jeg kjører mest på asfalt, mn kjører også en god del i marken grunnet jakt og hytte liv. lurer på hvilken sykkel du vil annbefale meg? Jeg skal ikke ha en dyr sykkel, mn den skal kjøpes ny.

Endret av maddddd
Lenke til kommentar
Jeg kjører mest på asfalt, mn kjører også en god del i marken grunnet jakt og hytte liv. lurer på hvilken sykkel du vil annbefale meg? Jeg skal ikke ha en dyr sykkel, mn den skal kjøpes ny.

8391560[/snapback]

Hva definerer du med dyr? Er 20k en grei pris? Så lenge du kjører utenfor veier, er kjøring i utmark strengt forbudt, bare så du er klar over det!

Men skal du kjøre med trim? Eller skal den være orginal?

Jeg syns du bør kikke litt på Derbi Senda R/SM X-Race. ;)

Lenke til kommentar

8391560[/snapback]

Hva definerer du med dyr? Er 20k en grei pris? Så lenge du kjører utenfor veier, er kjøring i utmark strengt forbudt, bare så du er klar over det!

Men skal du kjøre med trim? Eller skal den være orginal?

Jeg syns du bør kikke litt på Derbi Senda R/SM X-Race. ;)

8391621[/snapback]

Jeg bor på en øde øy, og det er mange veier i utmark som er dårlig som h..mn jeg skal nok ikke kjøre med trim, vet ikke det helt sikkert enda^^

20k er helt greit...

Lenke til kommentar
Jeg bor på en øde øy, og det er mange veier i utmark som er dårlig som h..mn jeg skal nok ikke kjøre med trim, vet ikke det helt sikkert enda^^

20k er helt greit...

8391636[/snapback]

Derbien går godt og dersom du skal kjøre orginalt, mye på dårlige skogsveier ville jeg valgt R X-Race. Denne drar mye bedre og er sterkere enn konkurrantene på grunn av at den er drevet og plombert annerledes.

Cross utgavene er som regel også mellom 500 og 1000 kroner billigere enn supermotardene! :)

Lenke til kommentar

20k er helt greit...

8391636[/snapback]

Derbien går godt og dersom du skal kjøre orginalt, mye på dårlige skogsveier ville jeg valgt R X-Race. Denne drar mye bedre og er sterkere enn konkurrantene på grunn av at den er drevet og plombert annerledes.

Cross utgavene er som regel også mellom 500 og 1000 kroner billigere enn supermotardene! :)

8391694[/snapback]

har derbi noen nett side?

ser på brukte mopeder, de ser ganske råå ut :)

Lenke til kommentar
noen som vet va en Rieju RR koster ny?

8390303[/snapback]

Trur den koster 22000kr cirka..

8391723[/snapback]

Da har den gått opp i pris fra de foregående årene. Når jeg så på moped i 2004 kunne jeg få en RR Sport Spike for 20 eller 21k inkludert hjelm og hansker..

Husk på at du skal si at du vil ha med hjelm, hansker og eventuelt skivelås når du kjøper ny moped! ;)

http://www.derbi.com/ er Derbi sin hjemmeside! :)

Lenke til kommentar
Jeg og lurer på hva jeg skal kjøpe meg. Er 16, og skal ta lappen for 50cc. Har sett mye på Derbi? Er det et lurt valg for en 16 åring? Skal ha supermotard!

8392627[/snapback]

Ja! Det er det. :)

Ta å sjekk de andre postene her på forumet, blant annet disse postene:

- AM6 motor, Varmskjært?

- hvor fort går moppa/letten din?

- Hva er best? Moped eller Scooter?

- peugeot xps vs. yamaha dt?!

- Hjelp, med moped valg

(Beklager så mye for at jeg ikke gadd å ordne med hyperlinker :whistle: )

Selv om topicene ofte er litt villedende, står det som regel mye som kan hjelpe deg til valget! ;)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...