WzUp Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Lurer litt på å bestille ett: Asus A7V8X/LAN/1394/SATA, Mainboard Socket-A VIA KT400 ATX Audio LAN RAID Firewire UDMA133 S-ATA fra psdata.no .. Noen som har erfaringer med det kortet. Har hørt at det bare støtter 1 DDR400 brikke. Forløpig vil det bli brukt sammen med en xp1800 og DDR333 (Prøve å fsb overklokke til 333 Mhz), men om jeg skal oppgradere til en bedre prosessor en gang.. Den støtter flere DDR 333 brikker håper jeg for jeg har bare råd til 256MB ram i første omgang. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 jeg kjører kortet stabilt. se sign Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Mitt er helt topp, ingen problemer. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Det var godt å høre. På psdata står det noe rart AGP Pro slot with AGP4X support. På asus sine sider står det at det er 8x. Det må vel være skrivefeil? Når det står at det er lan er det da 1Gb LAN? Info greia er jo helt fucka. Er det usb 2.0 i tillegg til Firewire selv om det ikke står det? Er det ps/2 utganger eller bare usb. (må vite det pga valg av tastatur) Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Quote: Den 2002-12-19 14:51, skrev WzUp:Det var godt å høre. På psdata står det noe rart AGP Pro slot with AGP4X support. På asus sine sider står det at det er 8x. Det må vel være skrivefeil? Når det står at det er lan er det da 1Gb LAN? Info greia er jo helt fucka. Er det usb 2.0 i tillegg til Firewire selv om det ikke står det? Er det ps/2 utganger eller bare usb. (må vite det pga valg av tastatur) det er flere versoner av kortet. noen har gbit lan noen ikke. finn ut hva ditt har før du kjøper. selv ble jeg lurt av en webshop med dette, men de ornet opp etter litt knall og ball. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Taker for svar! Men jeg fikk ikke besvart alle spørsmålene. Er det PS/2 på kortet? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Quote: Den 2002-12-19 15:09, skrev WzUp:Taker for svar!Men jeg fikk ikke besvart alle spørsmålene. Er det PS/2 på kortet? ja Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Flott. Sendte mail til PSdata, og de skal få rettet det opp, men jeg vet fortsatt ikke om det er GB LAN, eller om det er agp 8x (leveres kortet i det hele tatt med noe annet?)Ja, ja... får bare vente på svar fra psdata... Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Tror ikke du har 1Gbit LAN på dette... DUAL 10/100Mbit er vel det som er spes her.... men jeg kan ta feil. 8X AGP er det på alle. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Takker for svar, men når jeg først har startet en tråd: Bruker USB 2 samme kabler som USB 1.1 ? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 [*] Hva skal du med Gbit LAN? Du må skifte ut nettverket du allerede har med nye ledninger som er langt dyrere enn vanlig TP-kabel. 100Mbit er vel mer enn raskt nok? [*] USB 2 og USB 1.1 går om hverandre, men du må passe på å koble USB2-enhetene dine til USB2-portene. Kobler du de til USB 1.1 får du kun Full Speed (USB2 er Hi-Speed). [*] Er det ikke kun Nvidia-chipsettet som har firewire, mens VIA kun har USB1.1 samt USB2? På mitt A7V8X-hk har jeg ikke firewire, og det med VIA-chipsett. Rett meg gjerne om man får firewire på de nyere A7V8X! [*] Sjekk også ut mine problemer med Asus A7V8X: tråd 1 og tråd 2. - Nuffern _________________ [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-12-19 21:41 ] Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 jeg har kjøpt helt likt kort før 2 uker siden og jeg skal si deg en ting : IKKE KJØP DET dritt dårlig type kort. HAR LEVERT TILBAKE DE PÅ REPARASJON I KOMPLETT da den bel fiksa satt opp hele paka på nytt og etter det skule restarte maskinen så krasja hele oppsette, klarte helle ikke bote fra cd verken flopy, klarte heller ikke komme inn i biosen. SAMME TRÅDEN KAN DU FINNE HER PÅ FORUMET, SÅ DET ER IKKE BARE MEG SOM HAR HATT LIGNENDE PROBLEMET MED KORTET !!! ÅPNE ØYA FØR DU KJØPER DEN ! LYKKE TIL Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 NForce2 er et betraktelig raskere chipset. ville tatt en titt på A7N8X Deluxe hvis jeg var det.. Lenke til kommentar
zyklopz Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 heisann.. det asus kortet er glimrende det! jeg har selv deluxe utgaven og er storfornøyd! jeg har forresten et slikt kort liggende her hjemme.. hvis du er intressert i å kjøpe det av meg.. har også en amd xp 2100+ cpu og thermaltake silent viking cpu vifte mvh Thomas e-mail addressen min er btw [email protected] [ Denne Melding var redigert av: zyklopz på 2002-12-20 00:28 ] Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Jeg hadde et Asus A7V8X Deluxe hovedkort i 3 måneder. Jeg oppgraderte til et A7N8X Deluxe (nForce2) hovedkort i begynnelsen av Desember. Det var ganske stor ytelsesforskjell på disse 2 hovedkortene. Jeg gikk f.eks opp ca. 1000 3Dmarks bare ved å bytte hovedkort. Jeg synes også det er mer stabilt. Da jeg hadde A7V8X, nektet Radeon 9700 Pro å fungere ordentlig på 8X AGP. På A7N8X kjører den som en drøm på 8X AGP. Dette er bare mine egne erfaringer. Det kan godt være mulig at jeg har hatt max uflaks med A7V8X hovedkortet mitt, men jeg ville ihvertfall vurdert ett nForce2 hovedkort hvis jeg var deg Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Heisann, tenkte jeg bare skulle fylle inn mine erfaringer. Har selv a7v8x kortet og det har altså både gigabit lan, Serial ATA, USB2, ps/2, Firewire,RAID og onbord lydkort(m egen braket for digital ut), 8xagp er som tidligere sagt standard i agp pro sloten( er ikke mye vits i den agp pro slotten med mindre du kjører proffe grafikk kort). Ellers har jeg xp2000+ silent twin vifte, geforce4 TI4200, wd80gb SE hd og 512 mb pc2700. Kortet støtter forrøvrig to slotter med ddr333 ram, og som du sier kun èn med ddr400. Er ikke mye vits i ddr400 enda da det faktisk er treigere en ddr333(iallefall hos VIA). Kortet er helt utmerket, det følger sedvanlig asus kvaliteter og etter bios oppdatering( v1010) fungerer også temp avlesningen i bios ordentlig. Har ingen reservasjoner med å anbefale dette kortet. Eneste konkurrenten jeg kan tenke meg må bli nforce2 kortet til asus(uten at jeg har sjekket prisforskjellen). Pål PS Asus har også større passiv heatsink på north brigen i steden for den mindre heatsinken med vifte som bla msi bruker. Dette trekker opp da det er en ting mindre som bråker og kan gå i stykker. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 For firewire må man ha egen bracket (følger med). Hoved kortet et herlig med mindre man skal ha seg et ati radeon 9700 kort (jeg har). det er egentlig på ati sitt radeon feilen ligger men det fungerer bra med andre hovedkort så jeg vet ikke om jeg skal stole på asus sin support det. de sa at radeon kortene med 8x agp ikke fullt ut er kompatible med intels standard. vurderer å bytte til nforce2... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå