ReWinD Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Vi skal snart bygge ett nytt hus, og er interessert i noen smarthouse løsninger. Noen som har erfaring med slike system, evt. kan gi meg linker til steder jeg kan finne mer informasjon om norske leverandører? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Ta kontakt med din lokale elektriker. De fleste har begynt å få både kataloger, erfaring og kurser i smarthusløsninger på lys/el-styringsdelen. Personlig har eg brukt X10, og ut i fra den erfaringen vil eg anbefale deg å betale litt mer, og sørge for å ha ett system som enten har en egen styringskurs eller trådløst system for selve styringsbiten. Sørg også for at systemet kan kontrolleres fra en datamaskin og at du har mulighetene for å bruke egne programmer til styringen. Ellers vil du være både begrenset til windows og produsentens programmer. Og da føler eg at litt av vitsen forsvinner. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Du kan jo se på ELKO Link Home som er en løsning med mange muligheter. Lenke til kommentar
Bowie Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 I bladet HjemmePC er det en serie om en som skal bygge Smarthus i Fredrikstad. Anbefaler deg å følge med den serien. Er selv interessert i dette da jeg selv skal bygge så om dere kommer over noen bra sider er det fint om det logges her. Det skjer mye nytt og spennende på denne fronten om dagen. Lenke til kommentar
MajestyDT Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg bygger for tiden hus. Det skal være ferdig i juni 2007. Vi installerer smarthusteknologi i form av Elko Matic. I tillegg legges det opp Elok Link for overføring av tv/data til flere av husets rom. Når man først bygger alt nytt anbefaler jeg et trådbasert system som Elko Link Home. Om du må utvide systemet senere kan det påbygges med trådløse komponenter. Sammen med Elko Matic får du også brannvarsling med detektorer overalt. Du får alarm hvor bevegelsesfølerne for alarm også fungerer som bevegelsesfølerne for lys av/på i de sonene hvor slike er installert. Jeg skal i tillegg kombinere Elko Matic alarm med overvåkningskamera i form av webkamera. Da får jeg også en videovervåket eiendom. Kanskje forsikringsselskapet gir meg noen rabatter for slikt....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå