Jan Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Hei hei Jeg er på leting etter en ny bærbar datamaskin. Forrige jeg kjøpte var en Zepto 4200 for snart fire år siden. Jeg foretrekker å kjøpe toppmodellen når jeg først er i gang, ettersom bærbare ikke gir rom for så mange oppgraderinger. Dette kjøpet skal med andre ord være en investering for minst tre år. Jeg leter først og fremst etter en portabel/slank 17”. Det er de aller viktigste punktene. Det er fordi jeg skal sysle med foto, film og skriverier på mange forskjellige plasser. Arbeidsflate er gull verdt. Jo høyere oppløsning, jo bedre. Siden jeg har vært strålende fornøyd med både service og produkt har jeg vært i kontakt med Zepto/Netshop. Kort oppsummert er dette hva de har å si: Det kommer en ny range i midten av april. Jeg har ennå ikke fått spesifikasjoner på disse, men jeg har forespeilet Zepto at vi ønsker en med 17" skjerm. Det er med andre ord en ny serie rett rundt det berømte (IT)hjørnet, som er verdt å vente på. Jeg har sett litt på Dell og Acers 17” men der har enten utforming eller ytelse vært ankepunkter. Det som har fristet mest har vært Apple Macbook Pro 17”. Nå er det akkurat seks måneder siden sist oppgradering hardwaremessig på denne maskinen. Jeg aner ikke oppgraderingsmønsteret til Apple, men softwaremessig er det verdt å vente; Leopard. Hvis det er noen som vet noe om en eventuell hardwareoppgradering rundt samme tid som lanseringen av det nye OSX, så gi meg et vink. Maskinen har ATI Mobility Radeon X1600-grafikkprosessor med 256 MB SDRAM. Jeg har falt helt ut av skjermkortmarkedet. Har sett på stickyen "skjermkortguiden". Det ser ut til å være kraftig per dags dato, men duger dette over lengre tid? Har lest at det er stor forskjell mellom 128 og 256 utgaven. Noen som har noe input her? 512 rundt hjørnet? Prismessig kan maskinen virke noe overpriset (26000,-), men det får stå sin prøve. Ram, harddisk og arbeidsflate passer fint inn i hva jeg er ute etter. Er Apple Care verdt investeringen? Så (hoved)spørsmålet er: Vet dere om noen bedre alternativer? Endret 15. april 2007 av Jan-Erik Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Leopard kommer ikke før i oktober, det burde du ha i bakhodet. Forøvrig anbefaler jeg Apple sin laptop (MBP), da den er i høy kvalitet både byggmessig og hardwaremessig, slik at den yter veldig godt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Det blir oktober ja? Det forandrer jo saken litt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå