Gå til innhold

Bærbare, lakk og slitestyrke; en diskusjon

Anbefalte innlegg

Hei ærede medlemmer :-)

Jeg har i lengre tid sett på flere bærbare med et hengivent blikk og kjøpelyst. Men har ikke hatt verken råd eller funnet den rette PC'en ennå.

Saken er den, at jeg har sett flere av mine kompisers bærbare. Og har sett at de blir relativt fort slitt i lakken. Dette gjelder spesielt pc'er med sølvlakk og ikke klarlakk over. PC'er med den spesielle matte lakken.

Andre bærbare igjen som feks HP (som jeg holder en finger på) har er tykt lag med klarklakk over platen hvor du hviler nevene på mens du skriver. Og forøvrig også. Mens andre HP-ere igjen er sorte UTEN lakk, og slitesterke de også.

Men er min oppfatning riktig? Er det faktisk slik at bærbare slites fortere? (Selv om de brukes kun hjemme).

Er det noen bærbare som er mer slitesterke enn andre?

For øyebklikken er det to bærbare jeg er interessert i; HP & ASUS. Men fortell meg gjerne om det er flere..

Pat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

Men er min oppfatning riktig? Er det faktisk slik at bærbare slites fortere? (Selv om de brukes kun hjemme).

Bærbare slites jo litt fortere hvis de blir flyttet en del på. Dessuten er de fleste bærbare laget av plast, mens stasjonære ofte er mer eller mindre metall. (Dette er naturligvis åpenlyst). Tenk også på at med mindre en bærbare står oppslått hele tiden, må man også åpne skjermen - dette sliter.

Er det noen bærbare som er mer slitesterke enn andre?

Absolutt. Ofte får man hva man betaler for. Jeg er en solid thinkpad tilhenger - bedre maskiner enn dette tror jeg nesten ikke finnes for den normale forbruker. Disse ligger riktignok noe høyere i pris, men du betaler for kvalitet.

Men fortell meg gjerne om det er flere..

Som sagt, IBM thinkpad (nå kjent som Lenovo). Har selv en thinkpad T42 som har innfridd alle forventinger og mer til. En svært solid konstruksjon, god avstivning av skjerm, veldig bra hengsler og ikke minst et virkelig deilig tastatur :D

Kjøpte en Thinkpad Z60m til min søster for ca. 6 mnd siden. Denne er enda mer solid enn min fordi den har avstivet magnesium ramme rundt innmaten og titaniumslokk.

Har du penger til det, ville jeg absolutt anbefale deg å investere i en slik en. (Samtidig som jeg vil anbefale deg å IKKE anskaffe en HP fordi disse er vanvittig dårlige etter min erfaring).

//Torgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...