Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Russebuss - Russ 2008

jahas

Anbefalte innlegg

Vi er noen kamerater som vuredere å ha en russebuss i 2008...

Lurte på om noen hadde noen erfaringer med dette elller kan gjøre et nogenlunde prisoverslag? (er ca. 15-20 stk. + skal leie buss)

Edit: leifern var på besøk

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er med på en buss i år. Vi er vel 24 stk. hvis jeg ikke husker helt feil. Vi har betalt 10.000 hver nå, noe som vil si at vi har nesten 250.000 pluss sponsorer. Vi har riktignok kjøpt buss for 150.000, da. Jeg vet ikke hvor mye man betaler for å leie buss.

Men dere må nok regne mellom 50 og 100.000 til bygging, anlegg o.l.

Lykke til. Det kommer helt sikkert til å bli fett. ;D

Lenke til kommentar

Er selv på buss i år, og det er virkelig morro! :D

www.limosiner.no leier ut russebusser. Men jeg anbefaler dere virkelig å kjøpe egen buss, som dere kan gjøre hva dere vil med. Å leie er et stort ansvar og du kan ikke regne med at alle på bussen tar det ansvaret.

Lenke til kommentar

Jeg er også på buss i år vi betalte 280 000 for bussen, men har nå solgt den for 410 000. Dere burde kjøpe da prisene på russebusser med rigg og sidestilte seter bare stiger. Hvor mye penger det koster kommer helt ann på. Vi er 28 på bussen og har brukt ca 33000 hver på bussen + at vi har fått inn ca 500 000 på jobber og sponsor.

Vi er en "satsebuss" og det er ikke nødvendig å bruke så mye, den bussen som står ved siden av oss har et budsjett på rundt 250 000 de kommer sikkert til å ha det gøy de også.

Hvor mye det koster kommer helt ann på hva dere skal ha av anlegg og hvor mange dyre løsninger/ting dere har inni bussen.

Kan sette opp en liste over det vi bruker mest penger på:

500 000 anlegg, rigg, lydtekknikere etc

280 000 bussen

44 000 sjåfør

50 000 leie av aggregat

20 000 folie

30 000 sky/skinn til inn i bussen

30 000 spotter/lys inn i bussen

100 000 - 150 000 materialer og snekker

10 000 interiør akritekt

20 000 buss sanger

25 000 diesel

Dette er vel de fleste av de store utgifts postene så kommer det en million små ting ved siden av.

Men det er som sagt også mulig å bruke veldig mye mindre, er f.eks mange busser som dropper uteanlegg og da sparer du fort 450 000. Da slipper du også å leie et stort aggreagt!

Kan også nevne at hvis dere bestemmer dere for å kjøpe burde dere forte dere fordi det fleste bussene holder på å bli solgt nå!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...