Gå til innhold

Filer gått til helvette.. ossen gjennoprette?

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier, håper den er bra nok, har noen filer gått til helvette.

(hvis noen ikke orker å lese alt dette, er det ett sammendrag nedenfor)

I går kopierte jeg filene fra min bærbare over til den stasjonære for å kunne fragmentere D disken. Alt gikk som det skulle, trodde jeg, og etter at overføringen var ferdig formaterte jeg disken.

Etter jeg hadde sett James Bond filmen på TV3 skulle jeg snakke med noen på msn og hadde tenkt å kopiere over "Min Hovedmappe". Men da jeg så etter hva som var i mappa, fikk jeg sjokk... ingenting var der.... jævla Windows hadde bare kopiert over mappenen og ingen undermapper, altså jeg hadde mistet 5 GB med musikk og mange andre filmer og noen få spill jeg hadde tatt kopier av siden cd'ene er helt fucka.

Heldigvis fikk jeg hjelp av en kamerat av at jeg burde bruke et program med "Get data back". Jeg fant ettervært et program som het "DiskInternals Partition Recovery", innstallerte dette og startet søkingen av tapte filer. Jeg følte meg lettet.

Etter to timer, da var klokka rundt 02.30, var søkingen ferdig, men nå slo enda en gang uflaksen til... jeg måtte kjøpe programmet for å kunne gjennnopprette filene. Programmet koster 900,- kroner, og jeg har ikke råd til det, siden jeg skal til Tyrkia i sommer.

Jeg lette desperat etter serial eller no, og siden jeg vet det ikke er lov å spørre om det på Diskusjon her, håper jeg noen kan hjelpe meg på en eller annen måte. Kanskje gi meg link til et lignende program eller no...

Sammendrag: Under overføringene av filene fra D disken på den bærbare til den stasjonære Pc'en, ble ikke alle filene kopiert, og bare overmapper ble overført. Jeg formaterte Pcen etterpå, uten å vite dette og fant ut at filene var borte. Jeg fant et program som skulle få opp filer som hadde gått til heljeroa, men jeg måtte ha serial for å få opp filene.

Håper på gode svar som kan hjelpe filene mine :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet om et program som er gratis, men som dessverre enda er i betafasen. Programmet heter Recuva.

Jeg har testet det og det funket bra for meg, men hvis det finnes andre gratis alternativer så vil jeg anbefale de fremfor denne betaversjonen.

Men som sagt, det er verdt et forsøk. (Tror jeg)

Lenke til kommentar

Recuva fant ingenting på D disken og den "Smart Recovery" fant en fil, i løpet av ti minutter.... 1 fil, av 170.000 :dontgetit:.

Ok, moderatorer. Jeg vet det er ulovlig å få eller høre om informasjon om crack eller warez, men nå har alt jeg har hatt personelige jeg har hatt på D disken: Skolearbeid, som jeg trenger for å kunne stå til eksamen... bilder, brev, minner og alt!! Og jeg har ikke råd til å betale 900,- kr for det programmet. Jeg må få gjennopprettet de forbaskade filene hvis jeg skal kunne å karakterer eller for å komme meg inn på VG2, er det vitkigere enn piratkopiering.

**forespørsel som bryter med retningslinjene fjernet**

En desperat og psykotisk Articfare :).

Endret av macfjott
Lenke til kommentar

Vil minne om at retningslinjene her på forumet også gjelder for personlige meldinger (PM).

Administratorer på forumet har mulighet for å sjekke personlige meldinger, og advarsler vil bli utdelt for brudd på retningslinjene

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold

Jeg skjønner trådstarters frustrasjon, og lar tråden være åpen. Oppfordrer folk til å komme med forslag om gratis programmer som kan benyttes for å hjelpe trådstarter

Minner om at tilbakemelding/kommentarer på moderering taes direkte på PM med meg :)

Endret av macfjott
Lenke til kommentar

Du har "ikke råd til betale 900,-" for å "redde ræva di",

men du har råd til å reise til Tyrkia.

Her lukter det prioriteringsproblemer....

Dersom du virkelig *trenger* personlige data, bl.annet for å stå til eksamen, har du vel allerde 2 sett med backup kopier, og klarer deg glatt med det.

Hvis ikke ...

kanskje TestDisk kan hjelpe deg med å gjennopprette disken slik den var før formatering.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Lykke til ....

btw: Jeg kan trygt anbefale GetDataBack og

Active@ Boot Disk Professional ( http://www.ntfs.com/boot-disk.htm )

sistnevnte koster 80 USD, som med dagens lave dollarkurs vil være under 500,- NOK.

PS:

Så sant ikke "5 GB med musikk og mange andre filmer" er egenprodusert data, så er det mulig å gjenopprette de

fra tidligere kilder går jeg utifra.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar
Jeg har nedlasta et program som heter Drive Rescue nå, men jeg skjønner ikke helt hvor jeg skal begynne og når kommer til punktet hvor jeg kan søke etter filene kommer:

"sorry - not yet implemented!"

8394322[/snapback]

Skaff deg "GetDataBack". Dette programmet har redda meg flere ganger. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har nedlasta et program som heter Drive Rescue nå, men jeg skjønner ikke helt hvor jeg skal begynne og når kommer til punktet hvor jeg kan søke etter filene kommer:

"sorry - not yet implemented!"

8394322[/snapback]

Skaff deg "GetDataBack". Dette programmet har redda meg flere ganger. :thumbup:

8394344[/snapback]

Takker for hjelp... dette ser ut til å funke... selv om jeg måtte by til piratkopierte ting :blush:.

Yeeyee, who cares. Windows burde ha dette innstallert uansett, siden det er en plagsom og irriterende ting som rammer mange.

Hvis dette funker, tror jeg det bare er å stenge tråden, eller være åpen for andre som har hatt samme problemet.

Edit OT: Morsomt at vi har samme avatar :p.

Endret av Articfare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...