Gå til innhold

Liker du Beef Jerky?


Anbefalte innlegg

Beef Jerky er fantastisk godt, all Jerky er nammis, spiste det da jeg bodde i statene, fant nå Salmon Jerky i en norsk nettbutikk (ja, laks ja!), DET skal jeg også ha, for det høres himla godt ut, http://www.torrfiskpiraten.com/store/nyheter.html. Elsker fisk! Jeg er kanskje en rar nordlenning, høhø. Har ikke sett det verken på Meny eller noen andre steder, forresten noen som vet hvordan man kan få Spar til å ta inn Beef Jerky-produkter? Er litt langt til Meny for meg...

 

post-147951-1236888180_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og nok en gang minner jeg folket om at "beef" jerky som oftest er laget av hest eller esel. I beste fall av deler av kua dere ikke har hørt om engang (og da er det gjerne Supreme Beef Jerky til trippel pris). Men godt er det! Suverent gomle-materiale sammen med noen kalde gode pilsners av anstendig fabrikat.

 

Har forresten kilder, men av personvernmessige årsaker må disse forbli anonyme.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Og nok en gang minner jeg folket om at "beef" jerky som oftest er laget av hest eller esel. I beste fall av deler av kua dere ikke har hørt om engang (og da er det gjerne Supreme Beef Jerky til trippel pris). Men godt er det! Suverent gomle-materiale sammen med noen kalde gode pilsners av anstendig fabrikat.

 

Har forresten kilder, men av personvernmessige årsaker må disse forbli anonyme.

 

Jeg har kilder på at du tar feil, men disse kildene er også anonyme.

 

Skal vi la mine kilder møte dine kilder for litt skyggeboksing, eller skal vi være enige om at denne typen argumentasjon er mer verdiløs enn energien påkrevd for å skrive den?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg kjøpte nettopp 1 av hver smak fra www.buybeefjerkyonline.com. Billigere enn Norge, men likevel godt over 500kr kiloen så ganske dyrt.

 

Har smakt Cajun Hot hittil og synes den smakte dårlig. Konsistensen var heller ikke god. Synes Jack Link's er mye bedre. Jack Link's inneholder visstnok en del mindre protein og en del mer karbohydrat enn den fra buybeefjerkyonline, men mye mindre salt - ~2% vs ~5%.

 

50g beef jerky med 5% saltinnhold = 2.5g salt som jeg synes er alt for mye.

Lenke til kommentar

Jeg ser buybeefjerkyonline har blitt anbefalt gang og gang igjen i denne tråden, men jeg vil bare si at nå som jeg har smakt (og kastet) alle variantene de hadde at jeg ikke synes denne Jerkyen var noe god i hele tatt.

 

Alt for salt, for tykke biter og konsistensen var mer trevlete enn Jack Link's.

Lenke til kommentar

Ok, da er det bare å stryke dem fra listen da. :)

 

Hva med beefjerky.com, www.bulkbeefjerky.com osv? Ser at sistnevnte i alle fall selger Jack Links (som er det eneste jeg har fått tak i her til lands).

 

Og hvordan stiller det seg i forhold til toll, moms osv? Er vel i utgangspunktet kvoter på innførsel av kjøtt, eller gjelder dette kun rått kjøtt og ikke behandlet mat som jerky? Noen som har fått stoppet en forsendelse, eller blitt avkrevd store gebyrer? Tenker da spesielt ved kjøp av i alle fall et kilo eller to i slengen.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...