Cowboystrekk Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Fujitsu siemens # CPU : Core 2 DUO T7200 (2.0GHz, 667 MHz, 4MB L2 cache) # Skjerm : 17.0 LCD WXGA+ CrystalView Resolution (physic.): 1440x900 # Minne : 2x1024 MB DDRII 533, 2 SO-DIMM memory slots (no memory on board) # Harddisk : 2x120GB SATA HDD (5400rpm) with 8MB Cache # Grafikk : ATI Mobility™ Radeon® X1800 with 256MB GDDR3 dedicated Video RAM and MXM-III technology 11 495,-ink. mva. Denne synes jeg gir mye for pengene. Har tenkt å hive ut min stasjonære og bytte til den 8395389[/snapback] Ja, den var utvilsomt et bra kjøp. Om du ikke stiller store krav til batterilevetid så er den et bedre valg enn i9400 pga prisen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Men nå er det vel en og annen som har klagd litt på 1546 mtp viftestøy og varme...?? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Review Dette er dog med vanlig core duo, men burde være det samme resultatet i grunn. Heat and Noise The palm rest and underside of the laptop get hot but never uncomfortably so and definitely nowhere in the league of Macbooks. There is also a whisper mode button above the keyboard which slows everything down so it's as quiet as can be - does what it says on the tin, but even without this it's very quiet; You cannot hear it from across a room, and never over the speakers during a game even when the fans are on full. Lenke til kommentar
aenima Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Jeg kjøpte den FS maskinen som Xmir anbefalte for 2 uker siden. Vil si det er en kjempe maskin. Men ved spilling av de litt tyngre spillen blir den utrolig varm og slår seg av.Dette skjer f.eks i c&c 3 i store slag. Dette skjer ikke ofte, men har skjedd et par ganger etter når jeg har spilt 2-3 timer. Problemet løses ved å legge noe under som hever laptop litt opp fra bakken. Numerisk tastatur!! Skjermen er også svært bra! Når det gjelder vifte-støy så lager den litt lyd når du setter igang å spille, men ved surfing og slik i windows lager den ikke mye lyd. Ikke forvent at viftene skal bråke mindre etter du er ferdig å spille. Maskinen er fortsatt varm og vil støye. Laptopen veier også endel. 4 kg. Ellers er dette svært mye for pengene. Fant ikke bedre speccs til den prisen. Ellers kan jeg nevne at den kjører HL2 stress testen med alt på max av AA AF med gjennomsnittlig 106 FPS. Fikk vel ca 3300 poeng i 3dmark 2006 hvis jeg husker rett. FS var ikke så flinke med å oppdatere websiden sin med de nyeste ati driverne, og på ati sida finnes det bare en auto-update sak som ikke fungerer. Det finnes derimot en snill forumbruker på FS forumet som legger ut link til de nyeste driverne. Er bare å søke litt. alt i alt er jeg kjempefornøyd. Jeg vil nå anbefale denne maskinen. Endret 16. april 2007 av aenima Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Støy har vell endel med valg av prosessor å gjøre, om en f.eks har den med T5500 vil en vell oppleve mindre støy enn med T7200 f.eks. i9400 er svært stillegående, men jeg kan ikke sammenligne den med FSC-maskinen da jeg aldri har prøvd sistnevnte. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Fujitsu siemens # CPU : Core 2 DUO T7200 (2.0GHz, 667 MHz, 4MB L2 cache) # Skjerm : 17.0 LCD WXGA+ CrystalView Resolution (physic.): 1440x900 # Minne : 2x1024 MB DDRII 533, 2 SO-DIMM memory slots (no memory on board) # Harddisk : 2x120GB SATA HDD (5400rpm) with 8MB Cache # Grafikk : ATI Mobility™ Radeon® X1800 with 256MB GDDR3 dedicated Video RAM and MXM-III technology 11 495,-ink. mva. Denne synes jeg gir mye for pengene. Har tenkt å hive ut min stasjonære og bytte til den 8395389[/snapback] Ja, den var utvilsomt et bra kjøp. Om du ikke stiller store krav til batterilevetid så er den et bedre valg enn i9400 pga prisen. 8395405[/snapback] Jeg har lillebroren til denne. Litt mindre RAM og HD, men samme skjermkort. Jeg er svært fornøyd. Dette med varme opplever jeg ikke som et problem. Siden en slik "bærbar" i utgangspunktet er ment å erstatte statsjonære så vil nok uansett et eksternt tastatur bli brukt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jau... eg tenkte egentlig på disse to trådene, aenima var jo den ene forfatteren... Var jo ikke så VELDIG mange som klagde så... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...7035&hl=+xi1546 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0631&hl=+xi1546 Lenke til kommentar
Lex-Gaute Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Takk for svar. Ser ut til at jeg skal kjøpe Toshiba maskinen. Er det noen som vet hvordan den er med tanke på støy? Leste testen på Hardware.no om en annen toshiba pro maskin, men den hadde en annen prosessor og var i en noe lavere prisklasse. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Mine erfaringer med denne maskinen er at den ikke støyer mye i det hele tatt. Har kjørt den med både 3dmark 06 og superpi32M uten at det støyer noe særlig. Råder deg dog til å ta en opprydding i oppstart og diverse rusk som alle OEM-produsentene legger inn. Maskinen starter med litt over 50 prosesser ut av esken, men en del av dette er veldig unødvendig. Lykke til! Endret 17. april 2007 av Malmis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå