Gå til innhold

Vel Yeees.com levere forsatt ikke varene mine :-|


Anbefalte innlegg

For ikke så alt for lenge siden åpnet det en ny web butikk i bergen, Yeees var navnet og jeg som mange andre såg raskt en sammenheng mellom nyoppstartede Yeees og gamle Multimediaimport med storsvindleren S.Hult i spissen. Yeees nektet for at det fantes noen sammenheng mellom de to firmaene, og jeg valgte å la tvilen komme dem til gode, 2 ganger...

 

Først bestilte jeg et spill til xbox'en min, NHL2003. Yeees opplyste om at spillet var på lager og jeg bestilte, betalte og ventet. Og ventet. Etter 2 uker, og ordren var forsatt ikke plukket opp hos Yeees, fant jeg ut at det var på tide å spør dem hvor pakken min blei av. Ikke uventet fikk jeg nokså raskt et svar der de påsto at det hadde skjedd en feil hos en av deres leverandører, men at pakken nå var sendt. Som plaster på såret skulle jeg få lusne 18% på den neste varen jeg bestilte. Greit nok tenkte jeg, det er jo lov å gjøre en feil. Jeg tenker at 18% kan jo komme godt med, og bestiller på ny, "Futurama - Complete season 2" på dvd. Etter 1 uke, er ordren forsatt ikke plukket opp av Yeees, men i nettbanken kan jeg se at de har tatt betaling for varen, og naturligvis til FULL pris.

Nå er det ca 3 uker siden første ordre, og ingen varer har kommet til meg. Yeees hevder på sine hjemmesider at varene skal bli sendt fra norge, men? Vet dere om en postgang som tar så lang tid som 3 uker?

 

Moralen, som mange kunne ha sagt på forhånd er at vi aldri må finne oss i å betale før varen er betalt. Er tilbudene for gode til å være sant, så er det som oftes det også.

Yeees.com, får stryk karakter av meg, og jeg vil ikke anbefale andre til å falle for fristelsen med å handle av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett om Hilt var med eller ikke så jobbet jo disse folkene for Multimedia Import før og det var jo helt åpenlyse løgner de kom med både i media og på sin egen site. Det er 2 norske ord som passer til å beskrive slike folk og begge begynner på S.

 

Hvorfor i alle dager vil noen gi slike folk fri aksess til ens konto?

 

 

Robert-

Lenke til kommentar

Quote:


...Først bestilte jeg et spill til xbox'en min, NHL2003. Yeees opplyste om at spillet var på lager og jeg bestilte, betalte og ventet. Og ventet. Etter 2 uker, og ordren var forsatt ikke plukket opp hos Yeees...


...og bestiller på ny, "Futurama - Complete season 2" på dvd. Etter 1 uke, er ordren forsatt ikke plukket opp av Yeees, men i nettbanken kan jeg se at de har tatt betaling for varen, og naturligvis til FULL pris. Nå er det ca 3 uker siden første ordre, og ingen varer har kommet til meg...


Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Lenke til kommentar

Yeees.com, hehe, det mest seriøse navnet til dags dato. Sak for forbrukerrådet. Karen har sikkert ikke lov til å drive forretning hvis han er tatt tidligere.

 

Sånne folk burde bli straffet som tidlige opprørsbønder fra russland hvis dere skjønner hva jeg mener. Får frysning hver gang jeg ser bilder. Huttetu ;D

Lenke til kommentar

Hmmm smart å forskuddsbetale Futurama Sesong 2 når du ennå ikkje hadde fått den første varen :wink: Hvis du bor i nærheten av Bergen så va ikkje den Molotov coctail "ideén" så dum *glise*

 

Jojo.. bare te å klaga te forbrukerrådet og evt. politianmelde (tvile vel på at det hjelper)...

 

[ Denne Melding var redigert av: EskimoBob på 2002-12-20 02:20 ]

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har også dårlig erfaring fra Yeees. En blir jo nesten flau av å innrømme det ("Jeg sku' ha sjekka forumet før jeg bestilte..").

 

Jeg og nabo'n bestilte BF1942 og RTR hver for oss, etter å ha mailet Yees og spurt om pakkene ble sendt fra Norge eller ei pga toll osv. Vi fikk (selvfølgelig) svar om at de spilla hadde de her i Norge, ingen toll. Blah.

 

Det tok faktisk 2 måneder før jeg fikk pakken med de to spillene i. Naboen min derimot, har fortsatt ikke fått pakken. Etter nesten 3 måneder og ett dusin trusselmail (som faktisk spretter av en eller annen hotmail adresse) har han nå fått brev fra posten om fortolling av pakken. Gøyt.. nei.

 

For oppsummeringens skyld, vil jeg nevne at jeg snakket med forbrukerombudet pr telefon, og de er pinlig klar over hvem og hva yeees.com er.

 

Det er slike folk som de bak yeees som får meg å tro at hacking er en god ting (så fremt det er dem som blir hacket seff..). :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...