Gå til innhold

Løs denne da^^

dao

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke selv :mad:

Thomas, Stian, Hans og Vidar blir stilt opp på en rekke, og får plassert 1 stk. cap på hvert av deres hode, uten å få vite hvilken farge de får på capsen, altså de vet ikke hvilken farge de selv har på hodet. Det eneste de får vite er at det er 2 blå og 2 røde capser.

2lmavmd.png

Thomas ser ingen fremfor seg, Stian ser Thomas fremfor seg og dermed hvilken farge han har på sin cap, Hans ser både Thomas og Stian og registrerer at de har hver sin farge på capsene, Vidar ser rett i en vegg som har blitt plassert der for anledningen.

Visse regler er det selvsagt:

- De kan ikke ta av sin egen cap og se på den.

- Alle må se rett frem hele tiden

- De kan ikke snakke med hverandre, kun hvis de har en løsning

Hvem klarer oppgaven..? Og hva er forklaringen..?

Jeg har gitt opp, noen smartinger som skjønner?:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hans sier: "Jeg har løsningen. Jeg stiller meg foran deg, Thomas, slik at du ser min cap. Hvis den er blå, er Vidars rød og vice versa".

Når Hans så har flyttet på seg kan Thomas eller Stian komme med resten av løsningen.

Dette er gjennomførbart uten at de bryter noen av reglene.

Lenke til kommentar
Hans sier: "Jeg har løsningen. Jeg stiller meg foran deg, Thomas, slik at du ser min cap. Hvis den er blå, er Vidars rød og vice versa".

Når Hans så har flyttet på seg kan Thomas eller Stian komme med resten av løsningen.

Dette er gjennomførbart uten at de bryter noen av reglene.

8388237[/snapback]

Hmm, hørtes jo ikke så dumt ut det :!:

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Stian klarer oppgaven

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Siden Hans ikke sier noe, vet Stian at Thomas ikke har samme farge som ham selv på hatten. Og siden han ser at Thomas blå hatt, vet han at hans egen er rød.

:dontgetit: Denne klarte jeg ikke

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...