Gå til innhold

Maks én utenlands feriereise i året - bra forslag?

Anbefalte innlegg

Er det et bra forslag fra Sponheim og Venstre? Hvorfor/hvorfor ikke?

Selv synes jeg det virker som en god idé. Nordmenn er et egoistisk folkeslag, og vil nok jevnt over le av forslaget. Men ett sted må vi begynne for å redde kloden. Hadde alle reist like mye som oss, ville verden vært helvete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg ikke politikerne burde bestemme over alle deler av samfunnet. Jeg drar ikke til syden hvert år, tvert om, men jeg synes vi skal bestemme dette sjøl. Og hvordan skal de greie å kontrollere dette? Hvem, om noen, skal få dispansasjon fra denne regelen? Blir det rett å gjøre forskjell på folk?

Og kan jeg kjøre meg en tur til sverige og overnatte der bare én gang i året? Eller er ikke Sverige utlandet? Var det Syden du/de mente? Hva definerer du som syden?

--

Når det gjelder klimapolitikken, er det andre tiltak som burde prioriteres. Som feks hybridbiler, opplysing av folket m.m

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg ikke politikerne burde bestemme over alle deler av samfunnet. Jeg drar ikke til syden hvert år, tvert om, men jeg synes vi skal bestemme dette sjøl. Og hvordan skal de greie å kontrollere dette? Hvem, om noen, skal få dispansasjon fra denne regelen? Blir det rett å gjøre forskjell på folk?

Og kan jeg kjøre meg en tur til sverige og overnatte der bare én gang i året? Eller er ikke Sverige utlandet? Var det Syden du/de mente? Hva definerer du som syden?

--

Når det gjelder klimapolitikken, er det andre tiltak som burde prioriteres. Som feks hybridbiler, opplysing av folket m.m

8388227[/snapback]

Glemte å skrive at det gjaldt flyreiser.

Vel, hvis folk skal ha full frihet, risikerer vi at kloden går til helvete.

Lenke til kommentar

Om folk drar til syden en eller to ganger i året, trur jeg har lite å si for klimautslippene.

Kanskje politkerne burde se på egne reisevaner først. De flyr jo rundt om i verden hele året, i diverse møtet og tilstellninger. Kanskje kutte ned på disse også da.

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...