Drillo Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Er det et bra forslag fra Sponheim og Venstre? Hvorfor/hvorfor ikke? Selv synes jeg det virker som en god idé. Nordmenn er et egoistisk folkeslag, og vil nok jevnt over le av forslaget. Men ett sted må vi begynne for å redde kloden. Hadde alle reist like mye som oss, ville verden vært helvete. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Personlig synes jeg ikke politikerne burde bestemme over alle deler av samfunnet. Jeg drar ikke til syden hvert år, tvert om, men jeg synes vi skal bestemme dette sjøl. Og hvordan skal de greie å kontrollere dette? Hvem, om noen, skal få dispansasjon fra denne regelen? Blir det rett å gjøre forskjell på folk? Og kan jeg kjøre meg en tur til sverige og overnatte der bare én gang i året? Eller er ikke Sverige utlandet? Var det Syden du/de mente? Hva definerer du som syden? -- Når det gjelder klimapolitikken, er det andre tiltak som burde prioriteres. Som feks hybridbiler, opplysing av folket m.m Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Personlig synes jeg ikke politikerne burde bestemme over alle deler av samfunnet. Jeg drar ikke til syden hvert år, tvert om, men jeg synes vi skal bestemme dette sjøl. Og hvordan skal de greie å kontrollere dette? Hvem, om noen, skal få dispansasjon fra denne regelen? Blir det rett å gjøre forskjell på folk? Og kan jeg kjøre meg en tur til sverige og overnatte der bare én gang i året? Eller er ikke Sverige utlandet? Var det Syden du/de mente? Hva definerer du som syden? -- Når det gjelder klimapolitikken, er det andre tiltak som burde prioriteres. Som feks hybridbiler, opplysing av folket m.m 8388227[/snapback] Glemte å skrive at det gjaldt flyreiser. Vel, hvis folk skal ha full frihet, risikerer vi at kloden går til helvete. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Helt elendig forslag, hvordan skal de kontrollere det? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Allerede annen tråd om dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=748181&hl= Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Det minner alt for mye om Sovietstater og statlig regulering av privatlivet. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Om folk drar til syden en eller to ganger i året, trur jeg har lite å si for klimautslippene. Kanskje politkerne burde se på egne reisevaner først. De flyr jo rundt om i verden hele året, i diverse møtet og tilstellninger. Kanskje kutte ned på disse også da. Pantera Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvis den reglen gjelder for Sponheim også, så sett igang! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Er det kun feriereiser som er omfattet av dette "forslaget"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå