best90 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hei. For noen dager siden fikk jeg virus (tror jeg) på dataen. Det gjorde så den hengte seg helt opp rett etter oppstart. Da fikk jeg ikke brukt den. I går skulle jeg formatere dataen. Alt gikk helt fint til etter at dataen restarta første gangen. Da kom denne meldinga opp Så tryker jeg på bla gjenom og finner den filen som mangler, da kommer denne advarslen opp. Da trykker jeg jeg på ja, men etter det skjer det ikke noe. Da stopper den opp her . Jeg har prøvd flere ganger, men det samme skjer hver gang Hva skal jeg gjøre? Det er krise, har ingen andre bruktbare dataer. Det er første gangen jeg formaterer den dataen, den er nesten helt ny. En bærbar fujitsu siemens amilo Xi 1546. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Var Windows preinstallert på pc-en din? Hadde du noen mulighet å recover fra en skjult partition? Cd-en du bruker nå er fra hvem/hvor/hva? Dette nevner jeg på grunn at du velger å formatere/ reinstallere fra en cdplate. Ikke at det er galt det, men det gir ikke en helhets bilde av ting og tang. Nå hvis det er den driver der som skaper problemet, du blir spurt om å finne driver i en plasering (som bilde viser). Hvor er den plasseringen /folder ? Det kan være enklere for deg å finne driveren på et annet sted kanskje og brenne den i en cd. Gjerne flerre. Slik at neste gang det spør om det, du tar ut xp og legge inn den med drivere du trenger. (hvis det er bare den som mangler/ har problemer med da?og ikke flerre.) Men du burde hadde lest manualen / instruks for pc-en din, ofte vil du finne nyttig/nødvenig info. Lenke til kommentar
best90 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Windows var instalert da jeg fikk dataen. Kjøpte den gjennom en hjemmepc avtale. Brukte racovery cd en som fulgte med. Tror ikke jeg hadde noen andre muligheter en det jeg gjorde. Jeg fant den driveren i en mappe i c som heter fsc.temp, jeg finner jo den driveren som dset står det mangler da. Men dataen hebger seg opp bare Hvis jeg instalerer windows på d disken blir da alt som liger der slettet? Det går ikke å lage nye partisoner Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Den d:\ partisjon det er vel din recovery partisjon, er ikke det da? I så fall du må ikke installere der. Men har du prøvd å starte en reinstallasjon fra D:\, sikkert at du må bruke noe F10 eller F11 eller noe sånt for å starte fra D., uten CD plate i. Om ikke det, så kan du må prøve å hente denne fra et anet sted. Du kan prøve både D:\ og ellers som jeg har nevnt, fra en annen plate. det kan være andre ting og, men så lenge det henger på ati....sys, du må bare prøve deg fram. Lenke til kommentar
best90 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Var Windows preinstallert på pc-en din?Hadde du noen mulighet å recover fra en skjult partition? Cd-en du bruker nå er fra hvem/hvor/hva? Dette nevner jeg på grunn at du velger å formatere/ reinstallere fra en cdplate. Ikke at det er galt det, men det gir ikke en helhets bilde av ting og tang. Nå hvis det er den driver der som skaper problemet, du blir spurt om å finne driver i en plasering (som bilde viser). Hvor er den plasseringen /folder ? Det kan være enklere for deg å finne driveren på et annet sted kanskje og brenne den i en cd. Gjerne flerre. Slik at neste gang det spør om det, du tar ut xp og legge inn den med drivere du trenger. (hvis det er bare den som mangler/ har problemer med da?og ikke flerre.) Men du burde hadde lest manualen / instruks for pc-en din, ofte vil du finne nyttig/nødvenig info. 8388365[/snapback] Nå har jeg fått det til Det var jeg som valgte å reparere i stede for å installere helt på nytt Var første gangen jeg formaterte da:P Det sto i brukermanualen ja hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå