vestlia Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hei! Har lest flere tester, og de anbefaler og også bruke andre virus programmer og brannmurer enn det vista har. VG hadde forresten en artikkel om dette : http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=172595. Jeg bruker NOD 32, noe som funker helt greit. Men vet noen om en bra vista kompitabel brannmur? Brukte Norton Firewall 2005 med windows xp, men dene vireker ikke med vista. Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg sliter med det samme. Har brukt CA Internet Security Suite for en årekke, men nå får jeg den ikke til å fungere. Det skal vist være forskjell på om man har oppgradert fra XP, eller har en ren ny installasjon. Lenke til kommentar
Triplejolt Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Jeg sliter med det samme. Har brukt CA Internet Security Suite for en årekke, men nå får jeg den ikke til å fungere. Det skal vist være forskjell på om man har oppgradert fra XP, eller har en ren ny installasjon. 8436000[/snapback] XP og Vista har mange likheter visuelt sett, men det ligger mye mer under "panseret". Sikkerhetsaspekter, design og programkode etc. Derfor vil ikke brannmurer programert for XP fungere likt på Vista (om de da fungerer overhode). Men jeg har testet brannmur fra PC Tools Firewall. En helt OK brannmur, men ingenting spektakulært. Kan eventuelt brukes til Comodo eller Zonelabs slipper sine Vista varianter. PS. Dette er en x86 (32-bit) versjon. Legg gjerne igjen kommentarer i denne tråden. Fint med litt nyanser og forskjellige synspunkter Endret 23. april 2007 av Triplejolt Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hvis du ikke har spesielle behov har jo den innebygde brannmuren i Vista blitt forbedret fra den som fulgte med XP SP2. Den fungerer iallefall flotters for meg. Lenke til kommentar
Triplejolt Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Jeg vil kanskje ikke gått så langt som å si at den er forbedret Den har fremdeles de samme svakhetene fra XPsp2 og har vel strengt tatt ikke blitt særlig forbedret. Den ser bare bedre og mer komplisert ut grunnet alle de nye reglene som er lagt til. Samt at du nå har fått 3 profiler istedenfor bare 1. I tillegg er det kommet noe som heter UAC (User Account Control), men denne funksjonen er utrolig slitsom og gir den jevne bruker lite i form av sikkerhet. Mitt tips er å få tak i en fler-lags brannmur så snart disse er tilgjengelige (undres litt over at disse ikke er klare allerede). Både ZoneLabs og Comodo slipper sine Vista versjoner nå i sommer og er forhåpningsvis enkle og intuitive å bruke. Jeg har brukt begge under XP og mener personlig at begge er et godt alternativ. Endret 25. april 2007 av Triplejolt Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg hadde CA Firewall som var bergenet for den gamle dataen. På Vistaen lastet jeg ned en som er beregnet for Vista. CA skryter av at Microsoft valgte de som hovedsambarbeidsparnere for internett sikkerhet for en tid siden. Jau. Etter tre dager fikk jeg svar fra suporten og de sente med rundt på forskjellige sider for at jeg selv skulle finne ut hva problemet var. Så bå bruker jeg F-Secure og er meget fornøyd. - Jeg har foresten en kortleser jeg bruker for å levere Lottoen med. Fikk ikke til å innstallere den. Så jeg sendte halv syv på kvelden en mail til BayPass support. Etter en time og 4 e-poster så fungerte den. CA har mye æ lære når det gjelder suport. Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Hvis du ikke har spesielle behov har jo den innebygde brannmuren i Vista blitt forbedret fra den som fulgte med XP SP2. Den fungerer iallefall flotters for meg. 8452027[/snapback] Brannmuren på Vista sperrer kun inngående. Utgående sperre er lagt inn i Explorer. Så hvis man bruker annen nettleser enn Explorer, så er sikkerheten dårlig. Endret 29. april 2007 av Hobbyhorse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå