Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ditt syn på rosa-bølgen?

Anbefalte innlegg

Seriøst, du har selv sagt at homofile er mer feminine enn heterofile i gjennomsnitt og at det er bevist gjennom forskning elns.

Jeg skal ikke røpe din legning, men du forklarer jo selv hvilken fargerik stil du har. Rosa, babyblue o.l. har aldri vært typiske guttefarger, og sees derfor på som femi siden tradisjonelt kun jenter og homofile (evt. feminine heterofile) har gått med det.

Jeg synes det er helt rimelig å vurdere om en fyr er homofil dersom han går kledd i KUN rosa klær. I mean - come on? :roll:

8530656[/snapback]

De forskjellene som er mellom heterofile og homofile menn, er de naturlig feminine tingene som f.eks. mykere håndledd (kvinner har mykere håndledd enn menn, derfor er det feminint) og også estetisk sans, bedre luktesans og hørsel, som også egentlig er forbeholdt kvinner. I tillegg kommer tålmodighet og lederegenskaper.

Derimot er ikke rosa naturlig feminint, det er bare feminint i enkelte samfunn. Rosa var f.eks. ikke særlig feminint på 70-tallet, da gikk hvem som helst i rosa når som helst.

8532554[/snapback]

Neineinei, ta en titt på filmen "Grease" som faktisk er rett ut fra 70-tallet. Ser du en eneste fyr med rosa t-skjorte der?

Alle kledde seg ikke med det som var "inn" på 70-tallet heller, og de eneste som gikk med ting som rosa t-skjorter osv. var discodanserne og skeivinger.

Jenter er de som tradisjonelt sett har brukt rosa, og siden jenter er feminine er også rosa klesplagg feminint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"roza sugr!=homsefarge"

dette er riktignok det første innlegget jeg kastet ut her å ja edet er ikke saklig. men dette kan selvfølgelig gjøres noe med. så jeg gjør er nytt og mer saklig, vennlig fortentegnsregel her:

rosa i seg selv kan i mange tilfeller være veldig fint på en\flere jente®\dame®

men motebrransjen synes jeg har "overfisket" denne fargen. De prakker den på oss over alt! i form av b.l.a rosa psp\nintendo dser

jeg synes ikke alt på en jente bør være rosa.

Ei heller gutter.

rosa er rett og slett blitt så mye brukt at jeg blir regelrett LEI av rosa.

jeg håper at noen har forstår mitt innlegg bedre etter denne kraftige forbedringen.

* det skal merkes at jeg prøvde å redigere dette innlegget rett under tiden hvor diskusjon hadde problemer. så dette er tredje try.

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar

Rosa funker fett som f... Men alt med måte ;) Sier litt om hvor mye fordommer som er ute og går, når en enkelt farge setter folk i båser... :nei:

Rosa er en farge som alt annet! OG jeg er 100 % hetro!

Det er mye bedre å ta seg godt ut (det være seg i rosa eller andre farger), enn å gå i altfor store svarte utvaska t-skjorter med et eller annet heslig motiv (f. eks. drager, "game-art" o.l.) og altfor korte blåe jeans! ;) Ikke ment for å fornærme de som evt. går i dette...

Lenke til kommentar

Digger fargen jeg :)

Syns den er kjempe fin!

Halvparten av klærene mine er sikkert rosa.. hehe..

Og jeg har null problem med å kle min lille bror og typen opp i rosa. Både baby rosa og knall rosa er kjempe tøft på gutter, hvis man vet hvordan man skal bruke det så klart... :)

Lenke til kommentar
Rosa funker fett som f... Men alt med måte  ;) Sier litt om hvor mye fordommer som er ute og går, når en enkelt farge setter folk i båser... :nei:

Rosa er en farge som alt annet! OG jeg er 100 % hetro!

Det er mye bedre å ta seg godt ut (det være seg i rosa eller andre farger), enn å gå i altfor store svarte utvaska t-skjorter med et eller annet heslig motiv (f. eks. drager, "game-art" o.l.) og altfor korte blåe jeans!  ;) Ikke ment for å fornærme de som evt. går i dette...

8544336[/snapback]

Skal vel ikke si at utvaska t-skjorter og for korte bukser er pent. Men du setter nå de som du ikke synes klær seg bra litt i bås også, eller?

Lenke til kommentar

Nå blander vi vel kortene litt her?

Folk som går med "store svarte utvaska t-skjorter med et eller annet heslig motiv (f. eks. drager, "game-art" o.l) og altfor korte blåe jeans" gjør ikke det fordi de mener at det er riktig mote for tiden. De velger det fordi:

a. de gir litt faen i hvordan de tar seg ut

b. de vil ikke være som "alle andre" med siste mote, men velger en stil de er komfortable med.

"Rosa-bølgen" vi snakker om her er vel som en del av moten og ikke rosa grilldresser fra 80-tallet regner jeg med?

Uansett, i mine øyne kommer jeg alltid til å se på rosa som en feminin farge (hvorfor tror dere egentlig at jentebabyer får rosa klær mens guttebabyer får blå?)

Lenke til kommentar

Folk som går med "store svarte utvaska t-skjorter med et eller annet heslig motiv (f. eks. drager, "game-art" o.l) og altfor korte blåe jeans" gjør ikke det fordi de mener at det er riktig mote for tiden. De velger det fordi:

b. de vil ikke være som "alle andre" med siste mote, men velger en stil de er komfortable med.

"Rosa-bølgen" vi snakker om her er vel som en del av moten og ikke rosa grilldresser fra 80-tallet regner jeg med?

Uansett, i mine øyne kommer jeg alltid til å se på rosa som en feminin farge (hvorfor tror dere egentlig at jentebabyer får rosa klær mens guttebabyer får blå?)

8578884[/snapback]

Så det du sier her med noen få ord er: Gutter som går med rosa er feminine og jenter som går med lyseblå er guttejenter/maskuline...

Mange trangsynte folk her :hmm:

Lenke til kommentar

8578884[/snapback]

Så det du sier her med noen få ord er: Gutter som går med rosa er feminine og jenter som går med lyseblå er guttejenter/maskuline...

Mange trangsynte folk her :hmm:

8580876[/snapback]

motebransjen har overdrevet rosa

Lenke til kommentar

Mange trangsynte folk her  :hmm:

8580876[/snapback]

Nei, men det er en feminin farge. Men som sagt: Dere kan løpe rundt i ballerinaskjørt for min del, men jeg har ikke lyst til å gå med rosa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...