Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ditt syn på rosa-bølgen?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke fargeblind, og slikt er uansett helt irrelevant for denne diskusjonen.

For øvrig er det liten vits å diskutere "rosabølgen" i en kontekst der du legger til grunn din 100% subjektive "maskulinitetsranking" - og nekter å innse samt forstå at det finnes veldig mange andre mennesker i verden som er av en annen oppfatning.

For å si det på en annen måte, så lenge jeg vet at jeg er maskulin - og så lenge jeg drar damer, kunne jeg ikke ha brydd meg mindre om din lille ranking.

8491918[/snapback]

Å være maskulin har ingenting med å dra damer å gjøre. Mange damer liker femi gutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er tydelig at det her er snakk om en kategori ved navn "maskulin" som jeg er ukjent med. Hvordan definerer dere denne kategorien ?

8495136[/snapback]

Mange ting forbindes med det maskuline. Biler, fotball, vold, playstation, muskler, etc etc.

Rosa er definitivt ikke en av disse tingene.

Lenke til kommentar
Så din beskrivelse av en maskulin kar er en halvfeit boler som kjører 240, bor hjemme hos mor, spiller playstation, og går på fotballpuben og banker noen hver gang det er kamp?

8496159[/snapback]

Nei, min definisjon er en syltynn muskel-løs soss med pannebånd, langt hår, hvitt belte og rosa pikét-trøye. Han bruker også gjerne en halvtime foran speilet om morgenen, har shopping som hobby og skravler som en foss.

Endret av Drillo
Lenke til kommentar
Det er tydelig at det her er snakk om en kategori ved navn "maskulin" som jeg er ukjent med. Hvordan definerer dere denne kategorien ?

8495136[/snapback]

Mange ting forbindes med det maskuline. Biler, fotball, vold, playstation, muskler, etc etc.

8495741[/snapback]

Kilde ? :whistle:

Lenke til kommentar

8495136[/snapback]

8495741[/snapback]

Kilde ? :whistle:

8500303[/snapback]

Fargelære er ikke vitenskap på samme måte som fysikk og matte. Farger oppfattes annerledes fra individ til individ, og ikke minst fra kultur til kultur.

I vår del av verden assosieres rosa med det feminine snarere enn det maskuline. Ikke alle, naturligvis, men det brede lag av befolkningen. Bare gå ut og spør folk på gata. Lag et spørreskjema hvor folk skal krysse av FEMININT/MASKULINT for disse ordene:

Fotball, biler, vold, ps3, muskler, sminke, rosa, blå, myk, hard, sterk, svak, bestemt, usikker, makt...

Endret av Drillo
Lenke til kommentar

To innlegg fjerna, fant ut det var lettare enn å gå inn og redigere her og der. Minner om Retningslinjenes første punkt:

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.
Lenke til kommentar
Keffor bryr seg ke andre syns om deg?

kansje eg like å gå i tanga, noe du aldri får vite

Rosa er kansje litt femi, men det er greit med små detaljer.

ikkje gå i rosa dress til komfirmansjonen for eksempel

8500853[/snapback]

Alle bryr seg om hva andre synes om deg i større eller mindre grad. Anerkjennelse er svært viktig for mennesket.

Endret av Drillo
Lenke til kommentar

Kjære drillo. Kan vi ikke bare simpelthen konkludere med at du er ekstremt macho og maskulin fordi du er glad i "Biler, fotball, vold, playstation, muskler, etc etc." og fordi du misliker rosa.

Så må du gjerne kalle meg og alle mine venner for feminine sosser pga. "pannebånd, langt hår, hvitt belte og rosa pikét-trøye" og fordi vi "bruker halvtime foran speilet om morgenen, har shopping som hobby og skravler som en foss" (selv om du bør vurdere å kutte sistnevnte, spesielt etter din voldsomme aktivitet her - du vil vel ikke bli oppfattet som femi?).

Og for å avslutte, du må gjerne kalle meg femi og lite maskulin - men jeg er villig til å vedde et betydelig beløp på at jeg faktisk har mer suksess hos det motsatte kjønn enn deg. Enda så feminin jeg angivelig er pga. en rosa piqueskjorte.

Lenke til kommentar
Kjære drillo. Kan vi ikke bare simpelthen konkludere med at du er ekstremt macho og maskulin fordi du er glad i "Biler, fotball, vold, playstation, muskler, etc etc." og fordi du misliker rosa.

Så må du gjerne kalle meg og alle mine venner for feminine sosser pga. "pannebånd, langt hår, hvitt belte og rosa pikét-trøye" og fordi vi "bruker halvtime foran speilet om morgenen, har shopping som hobby og skravler som en foss" (selv om du bør vurdere å kutte sistnevnte, spesielt etter din voldsomme aktivitet her - du vil vel ikke bli oppfattet som femi?).

Og for å avslutte, du må gjerne kalle meg femi og lite maskulin - men jeg er villig til å vedde et betydelig beløp på at jeg faktisk har mer suksess hos det motsatte kjønn enn deg. Enda så feminin jeg angivelig er pga. en rosa piqueskjorte.

8501974[/snapback]

Dette er ikke en persondebatt. Vi forventer mer av deg som moderator.

Du har sikkert mer drag på damene enn meg, rosa klær eller ei har ingenting med det å gjøre.

Tråden handler ikke om hvorvidt Drillo er macho eller ei. Jeg liker hverken biler eller playstation, og liker ikke krigsfilmer.

Endret av Drillo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...