Gå til innhold

Hvor raskt ripper din cd-rom?


Gunder1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg legger heller vekt på kvalitet på rippinga istedetfor hastighet.

Hva er vitsen med å rippe på høyest mulig hastighet hvis resultatet blir ubrukelig.

Selv synes jeg også at mp3pro er tilnærmet ubrukelig når det gjelder encoding av musikk.

 

Nei, last ned Exact Audio Copy og Lame-encoder'n, og sett bithastigheten på minimum 192 kbps. Da får du kvalitets-mp3 av aller beste sort.

 

Eller prøv ogg vorbis.

Lenke til kommentar

Har en mistanke om at han ikke gidder å forandre format etter 150 cd'er ;p

 

Forøvrig, de aller aller fleste moderne cd-rom'er, dvd-rom'er og brennere ripper audio i helt perfect kvalitet, selve encodinga kan derimot bli rævva pga codecs osv, selv om Musichmatch vanligvis gjør hele jobben på ein utmerka måte. Ellers er 22-23x høgst akseptabelt, er ytterst få drev som klarer noe særlig raskere average speed.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 14:48, skrev DFN:

Har en mistanke om at han ikke gidder å forandre format etter 150 cd'er ;p


Forøvrig, de aller aller fleste moderne cd-rom'er, dvd-rom'er og brennere ripper audio i helt perfect kvalitet, selve encodinga kan derimot bli rævva pga codecs osv, selv om Musichmatch vanligvis gjør hele jobben på ein utmerka måte. Ellers er 22-23x høgst akseptabelt, er ytterst få drev som klarer noe særlig raskere average speed.



Etter 150 cd så har du helt rett, så forøvrig på denne linken http://ff123.net/64test/results.html at i snitt kom mp3pro best ut...

 

Gunder

Lenke til kommentar

Quote:


Gunder1 skrev (2002-12-19 13:30):

Jeg har et lite prosjekt på gang hjemme, legge mine ca 400 cd over på hd. Har rippet ca 150 til nå, bruker Musicmatch 7.5 og mp3pro 96kbbs pc: p4 2.4 512 ram. plextor 40 scsi cdrom

hastigheten ligger jevnt på 22 max 23 er dette bra?

Hva ripper din på?

er det noen prog som ripper raskere/bedre?


Gunder


For at vi skal gi deg tilbakemeldinger så må du førs se på oppsettet til vedkommende og se på hvilken andre aplikasjoner som kjøres i bakgrunnen oxo.

 

For det andre så er vel kanskje ikke dette måten å teste rippingen på.

 

For det første så bør du bruke et program som Nero CD speed og måle hastigheten på rippinga til CD-plata.

 

Et eksempel jeg gjorde kan du se her

 

 

Deftones plata er HELT ny (2 uker) og info kan du lese her

Lenke til kommentar

For det første så bør du bruke et program som Nero CD speed og måle hastigheten på rippinga til CD-plata.

 

Et eksempel jeg gjorde kan du se her

 

 

Deftones plata er HELT ny (2 uker) og info kan du lese her

 

Liten avsporing her, tok en slik test som du linket til, den holdt mål den! hvordan linket du til den??? eller hvordan lagde du den (jeg tok resultatet på en hvit bakgrunn så på Prt Scr knappen limte den så inn i et word doc, perfekt det men hvordan resten, eller er det en lettere måte?

Takker ellers for svar og tilbakemld

Gunder

Lenke til kommentar

Quote:


Gunder1 skrev (2002-12-19 17:46):

Liten avsporing her, tok en slik test som du linket til, den holdt mål den! hvordan linket du til den??? eller hvordan lagde du den (jeg tok resultatet på en hvit bakgrunn så på Prt Scr knappen limte den så inn i et word doc, perfekt det men hvordan resten, eller er det en lettere måte?

Takker ellers for svar og tilbakemld

Gunder


Er ikke helt sikker på hva du spør om her, men det jeg gjør for å få slike bilder ut er først å ta bildet av tingen (Print Screen)->Åpne photoshop eller annet biledredigersingsprogram og lage nytt blankt ark og paste og så lagre på HDD.

 

Videre derfra så må du ha et plass på nettet der du kan lagre forskjellige ting og tang.

Jeg har skaffet domene (b-real.net) og kan lagre tingene mine der.

Det du mest sannsynligvis må gjøre er å gå til http://www.start.no eller http://www.home.no og skaffe deg lagringsplass der.

Videre instrukser hvordan du skal laste opp ting finner du på de sidene.

 

B|Real

Lenke til kommentar
Quote:


Gunder1 skrev (2002-12-19 13:30):

Jeg har et lite prosjekt på gang hjemme, legge mine ca 400 cd over på hd. Har rippet ca 150 til nå, bruker Musicmatch 7.5 og mp3pro 96kbbs pc: p4 2.4 512 ram. plextor 40 scsi cdrom

hastigheten ligger jevnt på 22 max 23 er dette bra?

Hva ripper din på?

er det noen prog som ripper raskere/bedre?


Gunder


Du har samme cd-rom som eg har og den er meget rask på ripping. Når du ripper til mp3pro filer vil det ta lenger tid enn om du ripper til vanlig mp3, Men hva syns du om lyden i mp3pro. Eg syns den er meget bra når eg bruker winamp med mp3pro plugin.
Lenke til kommentar

Gunder

Du har samme cd-rom som eg har og den er meget rask på ripping. Når du ripper til mp3pro filer vil det ta lenger tid enn om du ripper til vanlig mp3, Men hva syns du om lyden i mp3pro. Eg syns den er meget bra når eg bruker winamp med mp3pro plugin.

Har ikke hatt tid til å teste lyden ennå (er gift :eek: ) Hadde ca 1000 mp3 liggende fra før så nå er jeg oppe i 4000 nesten bare hele album.

Spendt på lyden, har et Audgy kort, skal prøve den mp3pro plug in ligger den på websiden til winamp?

 

Gunder

Lenke til kommentar
Quote:


sedsberg skrev (2002-12-20 19:14):

Jeg trodde MP3Pro var beregna på lave bitrater. Omtrent som WMA. Jeg bruker OGG.


Mp3pro er meget bra om du har rette spilleren som støtter mp3pro filer. Bruker ikke ogg på grunn av at da eg begynte med mp3 filer var det ikke mangen som støttet ogg? Bruker audiograbber og media jukebox 8.0 med lame.
Lenke til kommentar
Quote:


Gunder1 skrev (2002-12-20 20:55):


Har ikke hatt tid til å teste lyden ennå (er gift
:eek:
) Hadde ca 1000 mp3 liggende fra før så nå er jeg oppe i 4000 nesten bare hele album.

Spendt på lyden, har et Audgy kort, skal prøve den mp3pro plug in ligger den på websiden til winamp?


Gunder


Ja den ligger på sidn til winamp 2 ikke 3. Men det kan være at winamp3 har den inne i selve setupen? Så du for prøve. Du vil høre det med en gang om den ikke har. Har selv audigy lydkortet
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-20 21:28, skrev ATWindsor:

Quote:



Etter 150 cd så har du helt rett, så forøvrig på denne linken
at i snitt kom mp3pro best ut...


Gunder


 

Den testen er så og si verdiløs siden den tar for seg en bitrate på 64kbps, det er langt under hva som er akseptabel kvalitet.

 

AtW

 

Er ikke MP3Pro beregna på nettopp sånne lave bitrater da?

 

[ Denne Melding var redigert av: sedsberg på 2002-12-20 21:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:


ATWindsor skrev (2002-12-20 21:39):

Quote:


Er ikke MP3Pro beregna på nettopp sånne lave bitrater da?



 

Jo, men så lave bitrates egner seg jo ikke overhodet til cd-rippet musikk, det er jo mer for streaming ol, det er nyttig med så lave birtrates. For å ha musikk på disk (som er komprimert) er det stort sett mpr og ogg som gjelder.

 

AtW

Prøv og hør selv. 64 mp3pro er glimrende, Men 96er selvsakt bedre. Men ikke glemm å installere en plugins til winamp2. Wma 64 er noe herk ja.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...