_sindre_ Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 topic sier vel det meste. Jeg skal fikse en pc for en bekjent. Jeg er ikke sikker på om han finner cden, men jeg har en OEM-cd liggende. Han han cdkey festet på boksen sin. Vil det sansynligvis fungere å bruke min instalasjonscd til hans linsens? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Vil det sansynligvis fungere å bruke min instalasjonscd til hans linsens? 8387469[/snapback] OEM og vanlig utgave (ikke OEM) har forskjellige CD-key som ikke går om hverandre. Det samme gjelder navngitte OEM-utgaver (som IBM, HP, DELL etc) hvor CD-keyen kun fungerer på OEM levert fra leverandøren. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Så det vil ikke fungere å bruke min hattelcocd til og instalere sammen med en cd-key fra komplett? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det er mulig at du har en vannlig xp cd fra hattelco og dermed kunne du installere på en annen maskin. (med vannlig mener en cdplate hvor installasjon starter med Win konfig (undersøke maskin varer osv) og ikke at den booter til noe annet recovery opplegg. Det medfører selfølgelig til to installasjoner og dermed en installasjon vil svikte når det gjelder aktivering. (ikke nødvendigvis, hvis det er lenge siden du har installert den på din, men dog vil være ikke riktig) Derfor må dere forandre nøkkel etter installasjon og før dere går på nett. Nøkkel må være da den rettmessig nøkkel for den maskin hvor installasjon finner sted. Dere finner sikkert i MS sider om hvordan å forandre nøkkel. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Det er mulig at du har en vannlig xp cd fra hattelco og dermed kunne du installere på en annen maskin. (med vannlig mener en cdplate hvor installasjon starter med Win konfig (undersøke maskin varer osv) og ikke at den booter til noe annet recovery opplegg. Det medfører selfølgelig til to installasjoner og dermed en installasjon vil svikte når det gjelder aktivering. (ikke nødvendigvis, hvis det er lenge siden du har installert den på din, men dog vil være ikke riktig) Derfor må dere forandre nøkkel etter installasjon og før dere går på nett. Nøkkel må være da den rettmessig nøkkel for den maskin hvor installasjon finner sted. Dere finner sikkert i MS sider om hvordan å forandre nøkkel. 8388465[/snapback] Så det vil fungere å instalere med min hattelcocd og cdkey, for så skifte cd-keyen når xp er instalert? For det stemmer at jeg kan instalere på andre maskiner hvis jeg bare bruker min key... Endret 15. april 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det er klart at du kan installere på andre maskiner, hvis media er riktig. Derfor du må forandre nøkkel. Det er begrensninger osv, vedrørende dette. Finne de sidene hos MS og les og prøve det. Uansett, vil du kunne ringe MS og forklare om det, eller han som må aktivere Windows, før du prøve å aktivere, hvis han ønsker det, slik at alt kan gå etter plan. Alt har vel en løsning, hvis det er ikke noe annet enn media som er problemet her. Ellers det å installere din lisens på en annen maskin enn den du har lov til, er ikke vel annet at du risikere at din lisens kan få problemer senere. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 alt løste seg, viste seg å være en sjult partisjon på disken for backup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå