Gå til innhold

S.T.A.L.K.E.R - Hvor/Hvordan/Hva/Hvem spørsmål


Anbefalte innlegg

hmm.. Fett spill men er litt lett skremt så kunne trenge en flashlight :S Hvor og hvordan bruler jeg den? har ikke kommet over noen enda..

8804762[/snapback]

Lommelykt har du hele tiden, den ligger default på "L" tasten. Men det kan være lurt å flytte den til en mer tilgjenelig tast. Tror jeg hadde min på "X".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er rimelig vanskelig ja. første gangen ble jeg ikke angrepet av helikoptrene, men denne gangen tar de alle de ser! skumle greier. du skal heldigvis ikke så langt så det er nå bare å følge pilen. men du har en tidsfrist på deg, så sørg for å være tidlig ute. i undergrunnen blir det gjerne enda vanskeligere, jeg har ingen medkits :O så jeg sliter skikkelig. går snart tom for anti-radiation piller og. et tips kan jo være å bruke de riktige artifactsene, husk at du ikke trenger endurance når du har kommet til sarcophagus (elns).

 

litt spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
en kjip ting til er at man ikke får den power-sniperen før man er i undergrunnen, og der har man 3% bruk for den.
Lenke til kommentar
det er rimelig vanskelig ja. første gangen ble jeg ikke angrepet av helikoptrene, men denne gangen tar de alle de ser! skumle greier. du skal heldigvis ikke så langt så det er nå bare å følge pilen. men du har en tidsfrist på deg, så sørg for å være tidlig ute. i undergrunnen blir det gjerne enda vanskeligere, jeg har ingen medkits :O så jeg sliter skikkelig. går snart tom for anti-radiation piller og. et tips kan jo være å bruke de riktige artifactsene, husk at du ikke trenger endurance når du har kommet til sarcophagus (elns).

 

litt spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
en kjip ting til er at man ikke får den power-sniperen før man er i undergrunnen, og der har man 3% bruk for den.

8825969[/snapback]

 

Springer rundt i en romdrakt i undergrunnen.. og den tåler jo ikke all verden :!:

Lenke til kommentar

hvis dere vil ha en skikkelig rå sniper, let i Rebel Basen i en sånn "hatch". tror du må ha funnet en PDA for å se stashet på radaren først, ellers er den der ikke.

denne snipern er det automatfire på, kuleste våpen i spillet etter min mening.

 

jeg fant den når jeg joinet de soldatene rett etter du zoner inn, og angrep basen og drepte alle.

Lenke til kommentar
hvis dere vil ha en skikkelig rå sniper, let i Rebel Basen i en sånn "hatch". tror du må ha funnet en PDA for å se stashet på radaren først, ellers er den der ikke.

denne snipern er det automatfire på, kuleste våpen i spillet etter min mening.

 

jeg fant den når jeg joinet de soldatene rett etter du zoner inn, og angrep basen og drepte alle.

8835141[/snapback]

 

 

du sikter vel sikkert til den modifiserte VLA'en? er fin den ja. gøy å se kula gå i bane, og man må sikte godt over^^,

 

og ang. C NPP slutten:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg gikk gjennom for andre gang og hadde litt anderledes mission denne gangen, fordi jeg hadde funnet streloks stasj i papiyat, og hadde derfor en kodenøkkel til en hemmelig dør nede i undergrunnen, så jeg kunne velge om jeg ville gå til wish-maker eller finne døren. sistnevnte forlenger spillet med 1-2 timer og gir deg tilgang til å utforske hele NPP området. FANTASTISK:)

 

 

edit: skrev feil våpen:P

Endret av st0ff3r
Lenke til kommentar
og ang. C NPP slutten:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg gikk gjennom for andre gang og hadde litt anderledes mission denne gangen, fordi jeg hadde funnet streloks stasj i papiyat, og hadde derfor en kodenøkkel til en hemmelig dør nede i undergrunnen, så jeg kunne velge om jeg ville gå til wish-maker eller finne døren. sistnevnte forlenger spillet med 1-2 timer og gir deg tilgang til å utforske hele NPP området. FANTASTISK:)

 

 

edit: skrev feil våpen:P

8842182[/snapback]

 

Problemer med wishgranter:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg kom frem til wishgranter etter blowout, men det skjedde ingen ting når jeg gikk til den. Hva skal man gjøre? Kartet viser at jeg er akkuratt der jeg skal være.

 

Så jeg loadet tilbake til et tidligere tidspunkt for å treffe guiden og finne doktoren, men nå kan jeg ikke finne åpningen til sewer, altså tunnelsystemet. De jeg finner lukket. Noen som kan hjelpe meg med å si hvor inngangen ligger?

Lenke til kommentar
åpningen til sewer? I Agroprom? Det er en i ved hullet i veggen og en inne i militærbasen. Du har vel vært nedi der før?

8847251[/snapback]

 

Ja, men jeg ville gjerne slippe å krige med militæret, så jeg letet etter den første inngangen. Det var også en god stund siden sist jeg lusket rundt i det området. Skal slakte militærleiren når jeg kommer hjem så finner jeg fram! Takk skal du ha ;)

Lenke til kommentar

Problemet jeg har med både Wish Granter og The Monolith's Secret:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har vært forbi blowout både med dekoderen (guiden og doktoren) til det alternative oppdraget og uten. Da jeg kom til wish granter første gangen, skjedde det ingen ting. Nå har jeg skutt meg helt frem til det jeg tror er Monolith'en, en rekke blå lys i en sirkel med et grønt hologram i midten. Hva gjør jeg der? Og hva skal jeg gjøre ved wish granter? Det skjer nemlig ingen ting :(
Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Problemet jeg har med både Wish Granter og The Monolith's Secret:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har vært forbi blowout både med dekoderen (guiden og doktoren)  til det alternative oppdraget og uten. Da jeg kom til wish granter første gangen, skjedde det ingen ting. Nå har jeg skutt meg helt frem til det jeg tror er Monolith'en, en rekke blå lys i en sirkel med et grønt hologram i midten. Hva gjør jeg der? Og hva skal jeg gjøre ved wish granter? Det skjer nemlig ingen ting  :(

8852818[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skyt på alle de små lampene
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skyt på alle de små lampene

8852909[/snapback]

 

Takk skal du ha, nå fikk jeg plutselig 3 forskjeldige slutter. Et tips til de som begynner å nærme seg slutten/blowout: Lagre så du kan se gjennomføre de forskjeldige sluttene. Absolutt fordel og gå tilbake til guiden først, for så å treffe doktoren, da får du skikkelig armour før det braker løs på siste kapittel.

Lenke til kommentar
Problemet jeg har med både Wish Granter og The Monolith's Secret:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har vært forbi blowout både med dekoderen (guiden og doktoren)  til det alternative oppdraget og uten. Da jeg kom til wish granter første gangen, skjedde det ingen ting. Nå har jeg skutt meg helt frem til det jeg tror er Monolith'en, en rekke blå lys i en sirkel med et grønt hologram i midten. Hva gjør jeg der? Og hva skal jeg gjøre ved wish granter? Det skjer nemlig ingen ting  :(

8852818[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skyt på alle de små lampene

8852909[/snapback]

 

 

du vet det sikkert, men en liten oppklaring med monolitten (big spoilers ahead):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
monolithen er ikke hologrammet, hologrammet er under selve monolithen, hologramm-tingen er for en annen av sluttene, og inneholder to valg og to slutter. for å komme til selve wish-maker må du ta av mye tidligere og komme til en stor hall/hule. monolitten er diger og blå, og man kan trykke på den.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei

 

Jeg har lest gjennom tråden uten å finne noe svar på mitt spørsmål. Det jeg lurer på er om det er mulighet for å ha sin egen "Locker" eller noe. Et sted hvor jeg kan lagre mine ting. I og med at 50kg ikke er så mye hadde det jo vært greit med et skap eller noe.

 

Noen som vet dette?

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har lest gjennom tråden uten å finne noe svar på mitt spørsmål. Det jeg lurer på er om det er mulighet for å ha sin egen "Locker" eller noe. Et sted hvor jeg kan lagre mine ting. I og med at 50kg ikke er så mye hadde det jo vært greit med et skap eller noe.

 

Noen som vet dette?

 

Mvh Audun Hagen

9293241[/snapback]

 

dette er mulig ja, ikke en locker, men forskjellige stashes rundt omkring. beklageligvis har jeg opplevd at noen av de har mistet tingene etter en viss periode, så ikke legg igjen for verdifulle gjenstander. det er frustrerende med 50kg i starten, men etterhvert ble det ikke et problem siden så mye våpen og amunisjon ligger overalt. det er litt av utfordringen å klare seg med det du kan bære, akkurat som i det virkelige liv. eneste ankepunktet er at man må holde seg til litt mer "mainstream" våpen som fort blir repeterende. jeg hadde på et punkt 3 forskjellige snikskytterrifler som jeg nesten ikke brukte. stasjene finner du hos tradere, i baren og hos forskjellige oppdragsgivere etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...