Gå til innhold

S.T.A.L.K.E.R - Hvor/Hvordan/Hva/Hvem spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om du fikser deg en artifact som gir deg endurance, og holder deg under 50kg i inventory (jaggu ikke lett nei) så kan du springe hele tida. i alle fall om du får en bra en, jeg har en som gir 109 nå. første jeg fant ga 36 og så fikk jeg en som ga noe over 70, men nå koser jeg meg da altså med +109 stamina :)

Lenke til kommentar
Hvor kan man kjøpe våpen?

Og hva skjer dersom en dreper vennlige stalkere?

Er det slik at det lønner seg å plaffre ned en stalker når han er alene for så å ta alt han har og eier??

8488211[/snapback]

spill litt mer enn 30 sekunder føre du spør å graver om spørsmål som alle finner ut av da.

 

dersom du ikke klarer å finne ut av sånt så kommer du sannsynligvis til å spørre om alt, og dermed er spillet ødelagt for deg ;)

 

hint: det finnes noen få tradere som selger våpen, og du kan trade andre ting med alle friendlies du møter.

 

 

edit: ops, var nok litt trøttere enn jeg husker i går, var ikke meninga å lage to innlegg etter hverandre :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hvor kan man kjøpe våpen?

Er det farligere å være ute når det er natt?

Når får man sniper rifle?

Og er det skik at det lønner seg å plaffre ned en stalker for å ta tingene hans, eller er de mest verdifulle for meg levende?

 

Takk for alle svar ;)

 

PS nå når jeg skulle spille kunne jeg ikke "loade", er det fordi jeg nettopp har installert en patch? og når jeg lagret det sist var det med en annen versjon?

Hva skal jeg gjøre??

Endret av RagnaRock
Lenke til kommentar

patching fører til at savegames blir ubrukelige, men de jobber med en fix for å fixe dette.

 

til de andre spørsmåla dine så anbefaler jeg deg å lese tråden.

 

ellers så er stalker et spill som fortjener å bli utforska. prøv deg litt fram i stede for å spørre om alt mulig

Lenke til kommentar

Hvis man ønsker si noe, eller spørre om noe spesifikt relatert til et bestemt spill, så er man velkommen til å starte en tråd om det man har på hjertet. Vi ønsker ikke en haug med store samletråder for ulike produkter på forumet, fordi det er uoversiktelig og lite brukervennlig. Håper på forståelse for dette. Tråden stenges.

Lenke til kommentar

S.T.A.L.K.E.R. Shader Mod

The Float32 modification for S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernoby has been released this morning, which beefs up the already impressive graphics in GSC Game World's first-person shooter. This mod adds full reflection vector calculations, better bump mapping, real specular effects! All this detail improvement costs nothing in framerate and you will get 20% better framerate than before if not more! Shadows are soft and no longer jagged and the overall graphical quality has been vastly improved.

Lenke til kommentar

Jeg liker nemlig ikke monstre, ikke det at det er skummelt, men

det at det ødelegger spillet. Med blandt annet at de tåler jo 1000 skudd o.l.

 

 

 

<En liten mening fra meg>

8457355[/snapback]

 

Du behøver ikke bruke rifler/pistoler på dem. Dessuten så skades de forskjellige besitene mer eller mindre på forskjellige plasser. Bruk granater, pepre på med et eller annet tungt våpen når de kommer mot deg, å kniv i nærkamp. Da dør dem mye fortere, iallefall min taktikk.

 

S.T.A.L.K.E.R. Shader Mod

The Float32 modification for S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernoby has been released this morning, which beefs up the already impressive graphics in GSC Game World's first-person shooter. This mod adds full reflection vector calculations, better bump mapping, real specular effects! All this detail improvement costs nothing in framerate and you will get 20% better framerate than before if not more! Shadows are soft and no longer jagged and the overall graphical quality has been vastly improved.

8490707[/snapback]

 

Nå fikk jeg lyst å instalere S.T.A.L.K.E.R igjen :D

 

etter å ha runna spillet en gang, og holder på med det for andre gang har jeg funnet den ene tingen som iritere meg mer enn noe annet, og det er at man blir dytta på av NPC'r.

 

si man spiller med allierte og man gjemmer seg bak et vrak eller noe, så kommer en eller annen friendly NPC og dytter på deg. og drar deg avgårde når de beveger seg. flere ganger det har skjedd og jeg blir så iritert at jeg roper ganske lange og krafige gloser mot NPC'ne

8424486[/snapback]

 

Det irriterte jeg meg grenseløst over når man skulle komme å hjelpe folk/grupper med folk, enten med å utrydde fiendlige baser, eller holde stanse mot fiendlig framrykk. Da var det nær døden opplevelse for tastaturet mitt opp til flere ganger

Lenke til kommentar

er kommet til yantar og skal hjelpe han forskeren med å ta de målingene. Så klikker spillet når jeg kommer tilbake til han som er inne i det huset.

Så ble derfor nødt til å oppdatere til v1.0001. men da fungerer selfølgelig ikke saven min.. noen som har en save fra yantar som de kan maile til meg, eller en måte å unngå å snakke med han forskeren inne i huset/labratoret??

 

Hadde blitt evig takknemlig..

Lenke til kommentar

jeg hadde også problemer med at spillet kræsja etter at jeg var ferdig med det måle questet i ynatar. jeg bare loada en save jeg hadde fra litt føre ejg kom til det området og så slutta spillet å kræsje.

 

så du kan jo se om du har savegame fra før du kom til yantar, og så installere spillet på nytt uten ptach ellno

Lenke til kommentar

Ser ut som tråden har fått en til sjanse, jeg ber derfor ydmykt om at absolutt alle følger reglene for tråden, som beskrevet i første post.

 

--

 

breisladd, jeg slet med samme problemet. Løsningen for meg var å komme seg ut av labratoriumet før spillet krasjet, for å deretter lagre spillet og gå inn igjen.

Lenke til kommentar
Har nå kommet til et punkt hvor jeg skal skru av en ting som "zombifiserer" veien mot Chernobyl, altså oppdraget etter X-16.  Sliter fryktelig med å jobbe meg framover, i hovedsak fordi det er alt for mye radioaktivtet.  Lurer litt på om jeg burde gå tilbake å skaffe meg et såkalt "exo-skeleton", og lurer derfor evt hvor jeg kan finne dette?  Har to forskjellige drakter jeg vanligvis bruker, en tjukk armert som gir nokså grei beskyttelse, og "forskerdrakten" som gir bedre beskyttelse mot strålig og lignende, men ikke mot fysiske skader.  Problemet er at det er veldig mange fiender med skarpt skyts langs veien, ergo blir forskerdrakten alt for dårlig beskyttelse.  Ergo ender jeg opp med enten eller, dø av stråling eller kuler ...

Og før du spør, ja jeg har så mange artifacts som mulig som hindrer strålingen - dette hjelper en del, men opplever likevel å sluke store mengder vodka/sprøyter.

8410010[/snapback]

 

Samle maximalt med sprøyter og bruk forskerdrakten. Den funker best til det meste... :thumbup:

Lenke til kommentar
Har nå kommet til et punkt hvor jeg skal skru av en ting som "zombifiserer" veien mot Chernobyl, altså oppdraget etter X-16.  Sliter fryktelig med å jobbe meg framover, i hovedsak fordi det er alt for mye radioaktivtet.  Lurer litt på om jeg burde gå tilbake å skaffe meg et såkalt "exo-skeleton", og lurer derfor evt hvor jeg kan finne dette?  Har to forskjellige drakter jeg vanligvis bruker, en tjukk armert som gir nokså grei beskyttelse, og "forskerdrakten" som gir bedre beskyttelse mot strålig og lignende, men ikke mot fysiske skader.  Problemet er at det er veldig mange fiender med skarpt skyts langs veien, ergo blir forskerdrakten alt for dårlig beskyttelse.  Ergo ender jeg opp med enten eller, dø av stråling eller kuler ...

Og før du spør, ja jeg har så mange artifacts som mulig som hindrer strålingen - dette hjelper en del, men opplever likevel å sluke store mengder vodka/sprøyter.

8410010[/snapback]

 

Samle maximalt med sprøyter og bruk forskerdrakten. Den funker best til det meste... :thumbup:

8508055[/snapback]

 

Samtidig så drar du med deg en del medkits og et sikkelig våpen som tunder eller G 37. 1-2 headshots og de fleste er døde. Og hold deg til veien, da unngår du de fleste anomalies og rad.

Endret av alinor
Lenke til kommentar

Er det mulig å faktisk joine en faction? Jeg tenker da på duty eller freedom. Har gjort en del missions for de og er friendlig med de begge. Men jeg er fortsatt "loner" og har ikke tilgang til arsenalet deres.

Så er det mulig å bli offisiell duty eller freedom og få access til våpen lageret deres?

Lenke til kommentar

Joda, det er mulig - det er bare veldig vanskelig. Jeg var i samme situasjon som deg, jeg gjorde drøssevis med oppdrag, men likevel skjedde ingenting. Aner ikke helt hvordan det skjedde, men plutselig fikk jeg en beskjed om å gå ned til Duty-lederen, der fikk jeg beskjed om å dra til Freedom basen og stjele utstyr. Deretter fikk jeg flere lignende oppdrag, før jeg endelig fikk lov å slutte meg til. Dog gikk jeg tilbake og joinet Freedom, da fordelene deres er større.

 

Edit: Fordelene er større slik jeg ser det ihvertfall :)

Endret av Stikko
Lenke til kommentar

Du snakker vell ikke om det missionet der du skal få hjelp av freedom kokken til å bøffe en rocket launcher? Det var vell en av de første missions fra han duty lederen.

Menneh, skal fortsette å gjøre oppdrag da, for se om det leder noen steder.

Må bare bestemme meg for hvilken faction jeg skal joine da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...