Gå til innhold

S.T.A.L.K.E.R - Hvor/Hvordan/Hva/Hvem spørsmål


Anbefalte innlegg

Hvor mange angrep skal det være på Stalker campen før baren.

Hver gang jeg går forbi der så er det angrep fra banditter og prøver jeg og gå ut på den andre siden av bygningen så ryr det på med folk.

Trodde bandittene var borte etterhvert som man rensker opp men det kommer nye hele tiden.

9465682[/snapback]

 

Ved den togtunnelen? Det sluttet aldri til meg heller.

 

Irriterte meg også på samme map at jeg fikk mission om å drepe bandittene som hadde barikadert seg langs veien ved skolebussen gang på gang på gang.

 

Samma med militæret som angrep stalkerne ved den fabrikken. Var nok å sneie innom mappet for å få det oppdraget.. Drittlei.

 

Mitt triks var å drite i disse oppdragene og skaffe meg stamina til å løpe forbi dem :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fant kjapt ut at alle småoppdraga som ikke har noen innvirkning på storyen går på rundgang, så jeg gadd rett og slett ikke å gjøre de, utenom noen få som virka kjappe, enkle og bra betalt.

 

lønner seg å spare på artefacts du finner, minst en av hver, for det er masse oppdrag der du må finne sånne, så da trenger du kun å aktivere oppdraget, og så snakke en gang til for å fullføre.

Lenke til kommentar

Er nå på Army Wearhouse kartet og har vært med på et raid mot basen til Duty :w00t:

Det var godt å ta hevn over de bandittene som ikke vet hva høflighet betyr, i dette tilfellet betød det død over dem.

Hvordan blir det da om jeg forsøker å komme tilbake til baren? er jo en grei trader der jeg kunne tenke meg å trade litt mere med.

Må jeg slakte meg vei gjennom hevgjerrige dutyfolk eller lar de meg gå i fred?

Lenke til kommentar

Ta en titt på egenskapene til de forskjellige steinene under inventory så finner du noen steiner av svært stor nytteverdi og en hel del ubrukelige steiner.

Men ubrukelige eller ikke, du får god pris for de av tradere.

200 og 400+ i ekstra helse er heller ikke og forrakte, spesielt ikke om du etterhvert finner 4-5 steiner med samme egenskapene og putter de i beltet.

Ender fort med 1600+ i helse og vise til, er kjekt i harde kamper det.

Samme med steiner som gir det -20 i radiatione, så helt bortkastet er det ikke.

Lenke til kommentar

de jeg liker har + til sstamina, slik at du kan løpe veldig lenge uten å måtte stoppe (om du er under 50kg grensa på inventory da)

 

beste jeg fant føre jeg stoppa hadde +109.

 

minus til radiation er også bra

 

så gjelder det egentlig bare å balansere de gode mot de dårlige og bruke en for å kunne bruke andre. en som gir +30 til radiation er stort sett nok til at du kan ha fire andre bra som gir plus.

 

du finner ut av det

Lenke til kommentar

Er ikke så imponert etter AIen lenger.

Opplever både utenfor stalker campen ved togtunellen og nå på vei til "the scoorcher" at fiendene sniker seg rett inni en anomali.

Altså..... både soldater og zombier spurter som gale om du hiver en granat mot de men samtidig så lister de seg stille rett inn i f.eks. en elektrisk anomali.

Ganske komisk å se på.

 

Hva er det med sniper som står utplassert på sterkt radioaktive steder?

Er de beskyttet mot dette eller vil de dø etterhvert bare ved å luske seg rundt de lenge nok?

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Har allerede postet dette ett annet sted, men kansje denne tråden er mer riktig:

 

Jeg installerte spillet på vanlig måte, oppdaterte med 1.0004 patche. Jeg går inn i spillet og trykker "New Game".

 

Mens spillet loader detter det ut og det kommer opp en error melding.

 

XR_3DA.exe caused BREAKPOINT in module "D:\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\xrCore.dll" at 001B:01047D15, xrDebug::backend()+165 byte(s)

 

Er dette en kjent feil som kan fikses? :hmm:

 

Leste litt rundt på error loggen (som av en eller annen grunn ikke kan kopieres?), og forstod det slik at det var noe feil med en lyd fil i patchen. Jeg kan såklart ta feil.

Endret av Wartom
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. Jeg kjøpte meg STALKER her på Fredag etter nesten et halvt år med pause fra det, grunnet problemer med fps, pc crash og bugs. En irriterende ting er at når jeg loader, oppdager fienden possitisjonen min på en magisk måte. Også irriterer jeg meg over at bottene "dytter" meg inn i skuddsonen, noen ganger steder jeg sitter fast. Jeg synes personen blir litt fort sulten og jeg gjorde en morsom test her om dagen... jeg spiste 5 pølser, 5 brød og 5 hermetikk greier, pluss 4 energi drikker og 3 vodkaer, 13.5 kg med mat + væske, og 3-4 timer senere er han like sulten og holder på å daue av sult etter 5 xD.

 

Også har jeg et annet problem det at PC-en stopper opp i kanskje 2-3 sekunder når jeg er på tur eller i kamp. Den fryser på en måte, og det skjer kunn i STALKER. Jeg har 4400+ prossesor, 2GB corsair value ram (en uke gamle), 250 GB harddisk, X1950Pro 256 mb ram skjermkort og hovedkort jeg ikke husker for øyeblikket. Hva kan problemet være? Jeg har Noctua vifte og ny vifte til GPU'en som skal få varmen til å synke betraktelig. Systeme er på 37*C og CPU/GPU ligger på 62*C mens jeg spiller... mye mer enn det jeg ble lovet xD

Uansett, det skjer ofte når jeg kjører på High, highest bloom og 1440*990 oppløsning.

 

 

Men uansett, STALKER er ett av de beste spillene jeg har spilt. Jeg angrer ikke et sekund (kanskje når PC-en stopper opp), men muligheten veies opp med alt det andre. Innstallerte realism mod, noe som gjorde spillet mye bedre. Har den fastshoting AK74 med granatkaster og scope, og 2 eller 3 stalkere har mistet livet grunnet dette våpenet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...