Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker en god venninne, Hjelp!

Gjest Gjest_Lost_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lost_*

Er aktiv på forumet så velger å være Gjest

For 3-4 år siden traff jeg en jente, hun var venninna til en jeg holdt på med..

Etter en stund fant jeg å den jenta jeg holdt på med ut at vi ikke passa noe spesielt sammen, og gradvis mista jeg kontakten med henne, men jeg hadde god kontakt med venninna hennes.

Hun andre året på VGS jeg var ferdig på skolen og skulle i militæret, jeg var ikke noe spesielt tiltrukke av hun på den tiden.

Når jeg var i militæret hadde vi regelmessig kontakt på msn men traff henne aldri.

så ganske snart etter at jeg hadde dimma, så avtalte vi at vi skulle ut og spise, og det gjorde vi, hun hadde forrandra seg helt og hun var nydelig, søt, snill osv..

Så flytta hun til oslo for å studere, etter det fikk vi mere og mere kontakt, dro på kino, ut flere ganger å spiste på fine restauranter, snakka mye sammen om alt.

etter en stund begynte jeg å få følelser for hun, og jeg sa i fra til hun det, men hu hadde så klart ikke det for meg.

siden vi snakka om alt, så fikk jeg høre mye om gutter hun hadde møtt i oslo på byen ogsånt da.

og siden hun hadde mobba meg for jenter jeg hadde vært ute med, så skulle jeg ta igjen, men da ble hu skikkelig irritert og ville ikke snakke med meg mere.

så etter en uke tok hun plutselig kontakt igjen, og alt var tilbake til det gammle.

Vi dro ut på byen sammen, og fant ut at vi skulle hjem til meg å se film, når filmen begynte satt hun seg intill meg å ville tydeligvis kose

så det endte med at jeg strøyk hun på armene og i ansikte (det elsker hun)

så sovna hu intill meg på sofaen, så jeg vekka hu og fikk kjørt hu hjem, da lurte jeg litt på hva som skjedde siden hu har gitt klar beskjed om at det ikke kom til å bli no.

ihvertfall noen uker seinere klarte jeg å få hun så sur at hu sletta meg fra MSN og aldri ville snakke med meg igjen (det syntes jeg egetlig var greit)

Uka etter tok hun kontakt igjen

og nå er alt tilbake til det "normale"

men har vært sjåfør får hun 2 helger på rad nå, og fikk vite i dag at hun hadde truffet en på byen... som hun tydeligvis likte, jeg henta hun å en venninne, og de snakka om han gutten hele turen hjem

så fikk jeg melding av hu "så snill du er :) Gla i deg:)"

Jeg begynner å bli ganske lei av hun, vet ikke hva hun vil, når vi er sammen så er det liksom nærkontakt å kan klemme og kødde mye

men så begynner hu å fortelle meg om gutter hun har truffe, er sånne ting jeg egentlig ikke vil høre om

Vet ikke hva jeg skal gjøre!!

Ble en del, og kanskje ikke så sammenhengende, skylder på at jeg er trøtt og klokka er snart 4

Grunne til at jeg skriver alt det her, er for å få det ut, og vist noen har noe tips til meg om hva jeg burde gjøre så er det velkommen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:roll:

Du er nok en meget god venn for henne.. Og det kan være vanskelig å komme ut av det..

Du burde prøve å date noen andre kvinner og fortelle henne det, og se hvordan hun liker det.. Det kan være hun får litt mer interesse for deg, når hun ser at hun får konkuranse og muligvis mister sin nære venn..

Du blir utnyttet av henne. Du er alltid en nødløsning hvor hun kan få trøst og koz.

:love:

Lenke til kommentar

Du er en tøffel der ligger problemet.

Du stiller alti opp, henter hun etter en bytur? Hva med at kanskje du har lyst til å drikke litt.

Ikke gjør så mye for hun, ikke alti ha tid til henne. Og finn deg noen nye venniner. Da blir det nok noen andre toner.

Lenke til kommentar

hvis du ønsker å bli sammen med henne bør du bli mer flørtete og mindre kompis. Da må hun forholde seg mer til deg som en gutt som er interessert i seg enn bare en venn. Dermed vil hun trolig enten distansere seg mer fra deg, eller du kan få napp. ;)

Det er det som er det kjipe med enkelte jenter at de kan være veldig klengete og kosete og trenge deg, men hvis du blir interessert i henne viser deg seg at nei du har ikke sjangs annet som en venn.

Anyways, kan være lurt å ha en del venninner da, for kanskje har de ei søt venninne igjen som kan værenoe for deg;)

Lenke til kommentar

Beklager å måtte si det: Du, min gode kamerat, er en tøffel de luxe.

Du lar deg utnytte, mulig du ikke ser det, men det er akkurat det hun gjør. Hun avviser dine følelser, sier du er så "snill" for å ha gjort det og det, spandert det og det.

IKKE gjør dette, det er virkelig ødeleggende for at en jente skal like deg. Du er der hele tiden, du stiller opp med andre ord du er ekstremt lett å få tak i. Finn deg en annen, i hvertfall hvis du er ute etter en kjæreste, ikke en snyltende venninne. Jenter vil ha det de ikke kan få, og du er virkelig tilgjengelig.

Når hun begynner å snakke om gutter, ignorer henne. Bytt emne.

Bottom line: Enten slutt å vær en tøffel eller glem henne.

Lenke til kommentar

Spør henne: "Er vi venner eller er vi ikke venner?" Da får hun vite at du ser på henne som en venn, og det kan kanskje irritere henne litt, hvis du vil sette henne på plass litt, siden hun utnytter deg. Det skal ihvertfall jeg gjøre med ei jente jeg kjenner, jeg er i en lignende situasjon, men ikke så ille som den du er i.

Lenke til kommentar

Det er synd å måtte si det, men det høres ut som hun utnytter deg. Det virker ikke som hun er interessert i deg mer enn som en venn. Siden hun snakker mye om andre gutter tar hun ikke mye hensyn til dine følelser, så hun er ikke en veldig god venn. Jeg hadde kutta ho ut(vet, det er veldig lett for meg å si, ikke så lett for deg å gjøre) men du kommer til å få det mye bedre uten henne...

Lenke til kommentar

Det kan IKKE skje noe negativt ved å konfrontere henne med noe som plager deg og som ligger i veien for at vennskapet skal fungere mellom dere. Ingenting negativt kommer ut av en konfrontasjon. Det som kommer negativt ut er hvis du bare sitter der som ei and og fortsetter å være dumsnill. Jeg vet ikke med deg, men en av de verste tingene jeg vet om, er å være snill mot noen som ikke verdsetter det.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Lost_*

Har lyst å kutt henne ut, men det er ikke bare så enkelt, men snakker ikke så mye med hun nå på MSN som jeg gjorde, jeg har kjørt henne ut 2 helger på rad.

Ikke for å være dumsnill, men fordi jeg ikke har hatt no bedre å gjøre, drikker ikke så mye så er jeg som nesten kjører alltid.

skal nok konfrontere henne :)

Lenke til kommentar

Ikke at jeg tror du kommer til å følge rådet mitt uansett, men jeg kan likevel prøve. Spør henne enkelt og greit om hun vil noe mer enn å være bare venne. To ting kan så skje:

1. Hun vil noe mer med deg.

2. Hun vil bare være venner.

Avhengig av hva hun svarer, så

1. blir dere sammen

2.(a) aksepterer du at hun vil bare være venner, dere blir "bestevenner", hun gir deg blandede signaler som du mistolker, overtolker etc og situasjonen du er i idag utvikler seg til å bli verre enn den er idag.

2.(b) Du sier til henne at du har nok venner, og ikke trenger enda en. Deretter snakker du aldri mer med henne og kommer over henne fort som faen.

Dine eneste reelle alternativ er i mine øyna 1 og 2b. Du ser selv hvor det bærer dersom du velger 2a, og vet vel også selv at du ikke har godt av et sånt utfall.

lykke til :-)

Lenke til kommentar

Here we go!

Du har gjort noe feil helt fra starten her, og endt opp i the friend zone. Hun, som mange andre kvinner utnytter dette til det grove og "belønner" deg med slik kos under pleddet som du snakker om. Det er en sublim måte jenter manipulerer gutter på til å få det de vil. Eks i denne saken: Kino, bykjøring osv.

Alle jenter du spør om dette, sier at "det er fordi det bare er kos", men i virkeligheten er det hennes måte å kontrollere deg på. Hun her er en tapt sak, og med mindre du stepper fram som den ledende mannen i forholdet så vil du aldri klare å ta igjen makten. Beklageligvis er det veldig vanskelig når hun allerede har satt deg i en slik posisjon at hun kan utnytte deg.

Hun driver med en push-pull teknikk med deg der hun reintroduserer seg hver gang det belager henne, og kutter deg ut hver gang du gjør noe hun ikke godkjenner! DU MÅ IKKE LA SLIKT SKJE!

Det er noe du må kalibrere fra starten av ethvert nytt forhold du etablerer så du hele tiden fremstår som den som har makten. Alle mennesker vil bli ledet, men i dette tilfellet er det DU som burde hatt makten, og ikke hun.

Hun her kunne fint vært kjærsten din, hadde du bare gjort det riktig fra starten.

-Pick-Up-Artist-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...