Gå til innhold

Scanning av politi, helsenett og brannvesenet

Propofol

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en scanner på www.dittvalg.no kalt MAYCOM AR-108 til 994,- kr. inkl. porto. Denne vil jeg ha stående i vindusposten en stund fremover, det Å lytte på frekvensene til politi, amk og brannvesenet kommer til å bli min sidehobby fremover. I dag er det lovlig å både selge politiradio og lytte til nødfrekvensene som brukes av politi, brann og helsevesenet.

Etter mitt kjappe bildesøk på Google så skal vist MAYCOM AR-108 se slik ut:

ar108.jpg

Den skal vist heller ikke være større enn en tyvepakning blir det sagt, gleder meg til jeg får den i posten! :)

Er bosatt i Tromsø for tiden, skal komme med en tilbakemelding på hvordan det går fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje denne linken kan hjelpe dere på vei :whistle:

http://www.scannernytt.net/phpBB2/index.php

8387613[/snapback]

Er registrert bruker der fra før av. Det finnes en liste over kanaler der inne som kan lastes ned og plottes inn på scanneren.

Nå skal det nevnes at jeg akkurat fikk en mail fra forhandler som opplyser at leveringen vil ta 15 DAGER! Hvor idiotisk er ikke det? Tror jeg kanselerer hele bestillingen! :(

Lenke til kommentar
men en slik, kan jeg finne ut om det er politi i området?

8392524[/snapback]

Du kan ikke spore opp politiets posisjon, men lekkes det opplysninger om dette på sambandet så er saken biff. ;)

Dere får kose dere så lenge det går, snart blir nettet digitalt og kryptert.

8392768[/snapback]

Det stemmer det, det digitale nødnettet Tetra (levert av Siemens?) er rett rundt hjørnet. Men merk at dette gjelder kun i visse byer i Norge. Det bygges ut, men f.eks. i Tromsø (der jeg bor) så vil det ta veldig lang tid før det kommer. Er vel da snakk om 5-10 år?

Dessuten bruker f.eks politiet gsm telefon ved alvorlige hendelse..

Personopplysninger skal bestandig bli tatt over telefon, så det har lite for seg å lytte etter f.eks. personalia over politiets frekvenser.

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...