m3phistoph3l3s Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg har kjørt vista i 2-3dager nå, går egentlig greit men: Vista slår av diskene etter ca.20min Selv om jeg surfer eller spiller så slår den av ene raid imaget. Har 4disker, 2og2 i raid0. Det er lagringsdiskene som slår seg av, de som ikke C: er på. Forferdelig irriterende, når jeg skal inn og hente noe på de diskene så kaldstarter de, dvs utforskeren venter så hører jeg de starter opp den ene etter den andre. Virker som de går i dvale, aldri opplevd dette i XP. Har gått inn og satt strømsettings til max ytelse, men finner ikke styring på harddisker der. Noen som vet hvordan en kan stille på dette? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Slet med dette selv da jeg testet ut vista også..forferdelig irriterende...fant ikke ut hvordan jeg skulle få ordnet det.... Lenke til kommentar
stengah Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har samme problem, pluss at den ene SATA disken min forsvinner etter at PC-en har stått på et par dager. Skjønner ikke hvorfor det skjer, men det kan kanskje virke som at Vista tror det er en removable drive eller noe, og kobler den automatisk av hvis den er idle lenge nok. Eneste måten å få disken tilbake er ved å restarte PC-en. Svært irriterende. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Gå til kontrollpanel - power options - high performance - change power plan settings - advanced. endre på denne: Lenke til kommentar
Fury Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Stien blir desverre på engelsk, men jeg tror dere finner ut av hvor: Start - skriv "power options" - Enter Change plan settings: (den profilen du bruker) -> Change advanced power options Her endre du de fleste strømstyrings funksjonen. Den for strømstyring av harddisker finner du naturlig nok under Hard disk Sett den til 0 eller Never og hard diskene vil aldri slå seg av igjen. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 dette er veldig iriternde ting i vista, burde vert av som defualt Lenke til kommentar
m3phistoph3l3s Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Glimrende Fury :!: Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har lagt merke til "avanserte innstillinger" når jeg laget egen profil Uansett, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå