WzUp Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Jeg har en bærbar armada med 4 GB hdd. Jeg hadde både linux (lycoris) og w2k. Jeg slettet lycoris og swap partisjonen med parttiton manager, og brukte fdisk /mbr og fixmbr på en xp cd jeg har liggende, men grub boot loader kommer opp og sier at den ikke finner linux eller no... jeg kan heller ikke velge windows fordi det bare står grub> Hvordan får jeg sletta grub? Hvor ligger den? Tydligvis ikke i mbr eller på linux partisjonen som nå er en 2GB ntfs partisjon. Fint om noen kan hjelpe... hadde vært litt fint å komme inn i windows Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Ingen som vet?? Ingen Linux nerder her? Kan svært lite om linux selv. Lenke til kommentar
twb Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Du har selvfølgelig satt Windows-partisjonen aktiv partisjon? Hvis ikke det virker, kan det hjelpe å boote opp fra Windows oppstarts-cd. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Ok. Hvordan gjør jeg det? Ser at det er en kommando i grub som heter makeactive, jeg har prøvd å skrive både makeactive c:, makeactive hda0, og makeactive hda1. Men alle gangene sier den : Error 22: No such partition. Lenke til kommentar
twb Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Boot fra en DOS oppstartsdiskett, eller Windows repair-diskett, og kjør f-disk. Det skal dessuten være nok med fdisk /mbr for å erstatte Grub, se http://www.gnu.org/software/grub/grub-faq.en.html#q12 [ Denne Melding var redigert av: twb på 2002-12-19 15:50 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå