Mazeking Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har en PC som jeg skal ha en del SATA og ide disker inn i. Hvordan skal jeg regne ut hvor mye strøm diskene SATA kontroller og grafikkort bruker? Lenke til kommentar
randknu Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 for disker må du regne med ca 0.8A på 12volt pr stk. Men vær oppmerksom på at de kan trekke over dobbelt så mye ved oppstart. CPU varierer enormt. fra rundt 35w som sempron og andre prosessorer som brukes mye i laptoper. og til 135watt tror jeg som de heftigste P4 prescott prosessorene drar. skjermkort varierer også ekstremt mye. feks. 7600GT blir av noen leverandører levert uten ekstra strømkontakt, og da trekkes all strømmen igjennom pci ekspress slotten. og den er rata for maks 1 ampere. så da kan ikke dette kortet trekke mer enn maks 12Watt. mens det nye 8800GTX er oppgitt til utrolige 175watt. dvs at den trekker ca 14 ampere fra pci-express strømkontakten bak på kortet. Nei.. det er ikke lett, men hvis du lister opp den hardware du hadde tenkt deg her kan vi jo komme med noen forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå