SumFortyOne Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Har kabelmodem thomson tcm420, men finner ingen port forwarding til denne. Noen som vet et sted jeg kan finne, eller noen andre råd? På forhånd takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det er så enkelt som at det ikke er noen porter å åpne i et modem. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Som i signaturen til karen ovenfor. Les om dette på www.portforward.com. De har meget gode beskrivelser om emnet og diverse produkter. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Det er så enkelt som at det ikke er noen porter å åpne i et modem. 8387128[/snapback] Unskyld men kan ikke så my om pc. Men snakket med en kar om at jeg hadde veldig treg nedlasting, og han hadde tidligere det samme problemet. Han åpnet porter i routeren og alt gikk mye fortere. Tenkte jeg kunne gjøre det samme, men trenger litt veiledning. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Da har du nok en router Gjoran Ta og finn modellen din på portforward.com, så kan du se fremgangsmåten! Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Da har du nok en router Gjoran Ta og finn modellen din på portforward.com, så kan du se fremgangsmåten! 8388336[/snapback] har sjekka men de har ikke thomson tcm420. Fant min trådløse router, og har gjort det som sto til den, men nedlastningen går ikke noe fortere. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 sjekk om porten er åpnet her: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 det er ikke slik at når du åpner porter i routeren, så går det automatisk raskere Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Bare husk at du starter nedlastingsprogrammet før du sjekker om porten er åpen. Kontroller også at nedlastingsprogrammet er lagt til i unntaksreglene for softwarebrannmur. Endret 15. april 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Har kabelmodem thomson tcm420, men finner ingen port forwarding til denne. Noen som vet et sted jeg kan finne, eller noen andre råd? På forhånd takk 8386620[/snapback] Heisann! Har samme problemet jeg også. Er det noen som har en løsning? Finner ingenting på nettet om port forwarding til Thomson TCM 420 Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det er som la7dfa-com sier, Thomson TCM 420 er et rent modem, uten noen routerfunksjon... Problemene dine må ligge et annet sted Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hvis dere kun har dette kabelmodemet så sjekk softwarebrannmur. Har dere den innebygde i Win-XP så gå inn på kontrollpanel, brannmur og sjekk om programmet som bruker porter er lagt til i unntaksreglene. Hvis ikke så legg det til. Har dere en router etter modem så må porter åpnes i denne og forwardes mot den PC (IP) som bruker programmet. Oppskrift for dette finnes på portforward.com. Endret 28. april 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hvis dere kun har dette kabelmodemet så sjekk softwarebrannmur.Har dere den innebygde i Win-XP så gå inn på kontrollpanel, brannmur og sjekk om programmet som bruker porter er lagt til i unntaksreglene. Hvis ikke så legg det til. Har dere en router etter modem så må porter åpnes i denne og forwardes mot den PC (IP) som bruker programmet. Oppskrift for dette finnes på portforward.com. 8492342[/snapback] Takk! Fant ut av det Problemet er at jeg får ny IP hver gang jeg slår av Pc'n og modemet, slik at jeg f.eks. i Azureus må legge inn den nye IP'n hver gang jeg bruker programmet, for å få det til å fungere skikkelig. Noe som er veldig tungvint Lenke til kommentar
jorgenjen Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Så et kabel-modem er helt transparent? Har den ingen brannmur man kan slå på (thomson tcm 420)? Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Så et kabel-modem er helt transparent? Har den ingen brannmur man kan slå på (thomson tcm 420)? 8538896[/snapback] Ser slik ut ja. Har bare brannmuren i windows jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå