Senitel Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 hei Hvilket hovedkort bør jeg velge til en XP pross? Må støtte ddr, helst både sdram og ddr ram. er det slikt at man kan bruke fek.s 256mbddr ram og 256sdram eller må man bare ha en av de? Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Ingen hovedkort støtter både ddr ram og sd ram samtidlig. Dvs du må velge og vrake mellom en av ram typene ! Lenke til kommentar
skybiz Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Altså, du kan ikkje bruke begge samtidig, ofte er slike hovudkort litt mer ustabile enn alle andre. kjøp deg heller ett som støtter bare ddr :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Asus A7A266-E støtter både sd- og ddr-ram, men ikke samtidig.. tittet litt på dette kortet tidligere, da jeg hadde tenkt å kjøpe først det (og putte på duron850+256mb sdram som jeg har fra før), så bytte ut ram'en med ddr-ram, og så bytte ut cpu'en med en xp. for oppgradering i faser virker det veldig greit.. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Quote: On 2001-12-25 02:24, PulZ skrev:Ingen hovedkort støtter både ddr ram og sd ram samtidlig.Dvs du må velge og vrake mellom en av ram typene ! Hei, "experten", Skjekk her http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=04.01.2002 SIS 735 og Ali Magic sin chipsett har støtte for både DDR RAM og SD RAM. Tenk to ganger før du gir feil råd til folk. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 26. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2001 hei... jeg syntes at du skal tenke deg om to ganger før du svarer.... mitt spm. var om det går ann til og benytte seg av sdram og ddr ram SAMTIDIG. og ikke om at det finnes hoved kort som støtter begge! for det vet jeg at finnes! uc ? Senitel Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Quote: Hei, "experten", Skjekk her http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=04.01.2002SIS 735 og Ali Magic sin chipsett har støtte for både DDR RAM og SD RAM. Tenk to ganger før du gir feil råd til folk.HilsenStaljin Før du begynner å kritisere folk for at de har feil, så må du lære deg å lese. For der stor det på svart og hvitt (Lys brun vaffal) at 2 x DDR (maks 1 GB: PC200/266) _eller_ 2 x SD DIMM (maks 1 GB: PC100/133) ELLER, står der, det betyr på norsk at det ikke går ann å bruke både DDR og SDRam samtidig. Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 En kompis av meg har det kortet og i manualen står det at man IKKE kan bruke SDR og DDR ram santidig! Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Quote: On 2001-12-26 13:14, Idiss skrev:En kompis av meg har det kortet og i manualen står det at man IKKE kan bruke SDR og DDR ram santidig! Har han prøvd å bruke de to minne typene samtidig da? Kanskje dere ikke har letet godt nok ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå