Gå til innhold

lage en enkel side gratis?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gir deg tilbakemeldinger som om du var en hvilken som helst person, ikke som nybegynner.

1) Tabeller. Som Anders påpekte skal du ikke bruke tabeller til layout.

2) Headeren var, beklager hvis jeg sårer deg, ikke særlig vakker. Skal de røde flekkene forestille blod?

3) Menyen, eller tingene på venstre side var forferdelige. Ingen hover-effekt på menylinkene, fonten passer ikke inn, alt for stor skriftstørrelse, hjørnene er ikke runde og å ha første bokstaven rød blir for stor kontrast til det hvite og det svarte.

4) Times New Roman er ikke en fin font, ihvertfall ikke til designet ditt. Det gjelder også overskriftene. Rød + hvit passer heller ikke inn der.

5) Resten av designet var ikke noe å skryte av. Du kan jo være litt stolt siden det er din første side, men det er ikke noe du bør satse på. Det er nesten umulig å lese det som står på bunnen av siden, og innholdsrammen bør være på samme linje som menyen. Engelsken kan også forbedres :p

Jeg håper ikke dette tar fra deg håpet. Les litt om HTML og CSS, så kan du gjøre en mye bedre jobb neste gang.

Lenke til kommentar

ser nå at sia egentlig sugde xD

men er jo første gang da^^,

den er heller ikke tatt i bruk ennå...

og btw, ble ikke såra elns, er glad i ordentlig kritikk,

for eks alle i clan syns sia var fin, så det er bra at noen klarer å si hva som sugde ;)

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar

da har jeg hovedsaklig prøvd å forbedre designet, jeg føler det ble en del bedre men, jeg klarte ikke å få til hoover effekt. jeg googla men skjønte ikke så mye av det jeg fant frem til :p noen som har en fin tut til det?

og jeg fikk ikke til å bruke divs, jeg fjernet tabbel tingen og prøvde å sette inn div men, med en gang jeg gjorde det så ble designet helt på gjorde, alt bare ble random plasert på siden :/

headeren velger jeg å beholde fordi jeg liker den selv :p og vet at det er en del andre på noen designsider som syns den var ok... men skal prøve å endre skriften asap ;)

http://www.rfgaming.hotserv.dk/

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar

Ser bedre ut enn den første hvis jeg ikke husker feil av åssen den så ut.

Du bruker forresten CSS til å "styre" div'ene hvis du skjønner. F. eks:

HTML

<div id="ramme_rundt">
<div id="venstre">
Dette er venstre side
</div>
<div id="hoyre">
Dette er høyre side
</div>
</div>

CSS:

#ramme_rundt {
width: 100%; /* Bredde */
}
#venstre {
width: 30%; /* Bredde */
float: left;  /* Bestemmer at den skal stå på venstre sida */
}
#hoyre {
width: 70%; /* Bredde */
float: left;  /* Bestemmer at den skal stå på venstre sida */
}

Outout:

Dette er  | Dette er høyre sida

venstre    |

sida        |

Jeg bare lagde den sånn, siden høyresida fikk 70 % bredde, og venstre bare 30 % i dette eksempelet. Kanskje du skjønner litt mer nå?
Lenke til kommentar

ok, skjønner, vil det da si at jeg må lage sånn #navn på ting. slenge inn alt jeg skal ha der av posisjon ol. for hver del av sia da?

for siden jeg har laget en template og slica den i ps så har jeg fått mange "bilder" av siden da, må jeg lage sånn css kode for hver av de?

om du skjønner hva jeg prøver å komme frem til :p

Lenke til kommentar

Joda, du har sett toppen av isberget. Alle tabellene kan erstattes av div, og alle beskrivelsene (witdth, color, font osv) kan legges i et eget css-dokument og linkes til sin enhet ved hjelp av "id=" eller "class="

PS: Det er ikke vits i å legge inn class på alle <td>-enhetene skapt av en editor som benytter tables (PS). Det blir alt for mange. En side som din kan klare seg med 5-6 div's. Da er det mye enklere å style.

Lenke til kommentar
oki, da har jeg hatt litt tid og prøvd å fjærne table tingen,, hvordan er det nå ?

før og

8538207[/snapback]

ingen som har noe å si på oppbygningen? har jeg lært noe ?

borge94, er ikke pro men trur det skal funke om man legger til <a href="linkt til side"><linktilbildet> </a>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...