Gå til innhold

Ville du ofret synet...?


Drillo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg tror fortsatt de fleste ville ofre synet sitt for å redde millioner av andre drillo, dersom situasjonen oppstod.

8389838[/snapback]

 

De fleste? Det trodde jeg også inntil for et par måneder siden, men jeg ser nå at det er naïvt å tro det.

 

Så vi bør nok bare begynne å gi totalt faen i våre medmennesker vi også.

8389852[/snapback]

tviler på disse på forumet er 100% seriøse

8389867[/snapback]

 

Jaja, samme faen. De kan umulig være lykkelige med den holdningen.

Lenke til kommentar
Alle ville voldtatt 20, yeah right. Det er ikke gøy i fengsel. Det er helt greit å være dau. Ergo er jeg heller dau enn å sitte i fengsel for å ha voldtatt 20.

8389626[/snapback]

10 år i fengsel(norge, tv, gratis mat, gratis husly osv..) eller vært død? Jeg vet hva jeg ville ha valgt.

8389641[/snapback]

Du er for lengst avslørt som troll.

8389732[/snapback]

Den eneste som troller nå er du drillo. Nekter plent å akseptere den menneskeligenaturen. Det er ditt problem, ikke kall andre troll fordi du ikke takler det.

8389781[/snapback]

 

Ja. Alle mennesker er forskjellige. Alle har sine meninger, noen er enige med deg, andre ikke. Det virker som om du nesten begynner å grine fordi folk ikke ville ofret synet sitt for andre. Hva er poenget med denne tråden når du ikke aksepterer at andre har forskjellige meninger?

8389815[/snapback]

 

Å finne ut hva andre mener.

Lenke til kommentar
Nei, det er jo samme sak i dette scenarioet. Du har to muligheter:

 

1. En verden fri for lidelse og faenskap, men at du selv er blind

2. En verden full av lidelse og faenskap, men hvor du selv kan se

 

Ikke kom å si at du hadde latt deg blinde for å hindre lidelse og faenskap i verden, dersom verden var et ba sted fra før?

8389878[/snapback]

Nei, det er ikke samme sak. Om jeg hadde vært den som førte krigen, lagde elendigheten og helvete for folk, da hadde jeg påført de lidelsen. Å ikke gjøre noe for å hindre helvete, er ikke det samme som å lage helvete. Det burde du forstå.

 

Å finne ut hva andre mener.

Idioti, du aksepterer jo ikke hva vi mener.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
dette sier det meste

8389890[/snapback]

Enda ikke verdt det, hadde det vært for noen jeg brydde meg om så hadde jeg gjort det.

8389900[/snapback]

 

Så mangel på samvittighet og empati er altså forklaringen. Det er nok medfødt, så jeg skal ikke klandre deg.

Lenke til kommentar
Jaja, samme faen. De kan umulig være lykkelige med den holdningen.

8389898[/snapback]

Hvorfor kan jeg ikke være lykkelig grunnet mitt valg i en totalt urealistsik problemstilling?

8389943[/snapback]

fordi valget baserer seg på et syn hvor man har null empati,

og uten empati har man heller ingen følelser,

og et liv uten følelser kan umulig være lykkelig

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
hadde aldri ofra synet tror jeg, den dagen jeg blir blind, tar jeg selvmord. samme gjelder evnen til å gå\bevege seg på egenhånd.

8389947[/snapback]

 

Du har jo livsfilosofi som en 12-åring! Slike tanker hadde onkelen min også etter at han ble blind, men han sier han har lært mye om livet og seg selv i ettertid. Nå har han det veldig bra.

 

Tror han bare ville fnøset av deres påstander om at syn er nødvendig for å ha et godt liv.

Lenke til kommentar
Og forresten, hvilken glede kan det gi meg som sitter der og ikke kan se en dritt mens mange andre folk som jeg ikke kjenner, som jeg aldri kommer til å få møte - har det godt?

8386509[/snapback]

 

Nå høres du kvalmende egoistisk ut! Hvis du kunne spare millioner fra et liv i nød/krig, mot at du - en eneste liten person - skulle miste synet... jeg mener "look at the big picture!". Ditt syn er ikke verdt en dritt sammenlignet med livet til utallige mennesker. :roll:

 

 

edit: Hvilken glede? Det gir det gleden over å ha reddet andre menneskeliv, gleden om å ha gjort noe godt!

8386522[/snapback]

 

Men han er jo blind :huh:

Lenke til kommentar
Så mangel på samvittighet og empati er altså forklaringen. Det er nok medfødt, så jeg skal ikke klandre deg.

8389970[/snapback]

Nå begynner det her bare å bli for dumt drillo. Gi deg mens du fortsatt har muligheten til å komme deg ut av diskusjonen med respekten litt i hold.

8390043[/snapback]

Uff, nå får du nok høre det snart :nei:

Lenke til kommentar
Jaja, samme faen. De kan umulig være lykkelige med den holdningen.

8389898[/snapback]

Hvorfor kan jeg ikke være lykkelig grunnet mitt valg i en totalt urealistsik problemstilling?

8389943[/snapback]

fordi valget baserer seg på et syn hvor man har null empati,

og uten empati har man heller ingen følelser,

og et liv uten følelser kan umulig være lykkelig

8389975[/snapback]

 

Som om jeg skulle sagt det selv :thumbup:

 

Det er tydeligvis stor forskjell på menneskers empatievne. Jeg har alltid opplevd at det gir meg mye å gjøre noe for andre, har satt laget over meg selv i fotballkarrieren og slike ting. Denne diskusjonen har lært meg at jeg er mer unik på det feltet enn jeg har trodd.

 

Spørsmålet er da: Hva vil skje med denne empatien nå når jeg merker at den kun gjengjeldes hos noen få :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...