Gå til innhold

Ville du ofret synet...?


Drillo

Anbefalte innlegg

Som noen sier at jorda da ville bli overbefolka. Overbefolkning er elendighet, og da etterom åssen jeg tolker det ville det blitt ganske bra hvis jeg hadde ofra synet. Dette er jo usansynlig og umulig, og jeg tror ikke jeg ville klart å leve uten synet mitt, så jeg sier nei, jeg hadde ikke gjort det. Krig er ikke det verste. Naturkatastrofer er værre, og dreper minst like mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg henviser til retningslinjene, punkt 1:

 

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

To innlegg har blitt slettet som følge av brudd på retningslinjene punkt 1. Dersom dere har svært kontroversielle meninger, som er dømt til å provosere og støte andre - vennligst hold dem for dere selv.

 

Kommentarer på moderering tas som vanlig på PM og ikke i selve tråden.

Lenke til kommentar
Men ville du ofret en nordmann du ikke kjenner?

8388688[/snapback]

Ja det tror jeg faktisk. Kall meg egoist, men jeg bryr meg mere om meg og mine egne enn folk jeg aldri har møtt. Forøvrig så tror jeg det ligger i menneskets natur å være egoist

8388922[/snapback]

 

Selvsagt. Jeg ville glatt ofret deg for å redde en kamerat, til og med undulaten min :D

Lenke til kommentar
klart jeg hadde gjort.

 

regner med dere som svarer nei kødder, eller har sett for lite elendighet

8386239[/snapback]

 

Du tar nok feil. Svært mange mennesker ville ikke ofret synet for å redde mange mennesker fra elendighet. Så egoistisk er nemlig mennesket. Jeg må si jeg har problemer med å akseptere det.

 

Riktignok er vi alle egoistiske til en viss grad, vi er tross alt individer. Men en slik holdning gjør meg kvalm.

 

Føler meg selv rimelig sikker på at jeg hadde ofret synet her. Tror ikke jeg hadde klart å leve med å ha gjort motsatt valg.

8386621[/snapback]

dette er ganske sjukt. Jeg trodde over 90% ville svart ja på dette spørsmålet, men der tok jeg veldig feil. Er det rart ting er jævlige i verden når folk ikke ville ofret noe for å redde millioner av andres liv

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Mennesker er skapt egoistiske for å overleve. Det er enkelt å si ting når man ikke er oppe i situasjonen, men når alt kommer til alt ville de færreste av oss ofret livet for andre, eller synet for den saks skyld.

8389083[/snapback]

Vi snakker ikke bare om å ofre seg for andre, vi snakker om å ofre seg for å fjerne all krig og elendighet.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
klart jeg hadde gjort.

 

regner med dere som svarer nei kødder, eller har sett for lite elendighet

8386239[/snapback]

Jeg har sett mye elendighet jeg, gi meg en grunn til at folk skal ofre noe så viktig for noen andre de ikke kjenner? Veldig få som faktisk hadde gjort det på grunn av(påpekt tidligere) overlevelses instinktet .

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Mennesker er skapt egoistiske for å overleve. Det er enkelt å si ting når man ikke er oppe i situasjonen, men når alt kommer til alt ville de færreste av oss ofret livet for andre, eller synet for den saks skyld.

8389083[/snapback]

Vi snakker ikke bare om å ofre seg for andre, vi snakker om å ofre seg for å fjerne all krig og elendighet.

8389091[/snapback]

Er ikke det for andre da?

 

Forøvrig så passer vel denne tråden bedre i Politikk og samfunn eller Religion, filosifi og livsyn vel?

Lenke til kommentar

At krig er en nødvendighet er selvfølgelig bare tull. For det første er det egentlig ikke så veldig mange som dør i krig som mange tror. For det andre hemmer krig utviklingen i et land, og som alle vet går fødelsratene ned ettersom utviklingen går opp. Altså er det mer sansynlig at verdensfred ville stoppet overbefolkningen, enn at det ville forårsaket den.

 

For å svare på topic: Nei.

Lenke til kommentar
klart jeg hadde gjort.

 

regner med dere som svarer nei kødder, eller har sett for lite elendighet

8386239[/snapback]

Jeg har sett mye elendighet jeg, gi meg en grunn til at folk skal ofre noe så viktig for noen andre de ikke kjenner? Veldig få som faktisk hadde gjort det på grunn av(påpekt tidligere) overlevelses instinktet .

8389101[/snapback]

Grunn: Millioner av mennesker (hovedsaklig barn) kommer ut av krig og elendighet, du har gjort mer for verden enn du ville gjort på 10 000 år med synet i behold.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Det er ikke det minste rart, pinglebolle. Mennesket er et svakt vesen. Egoistisk, kaldt, dyrisk og svakt.

 

Vi hadde en diskusjon om dette på skolen, og jeg ble overrasket over at nesten ingen ville ofret synet. Måtte teste det ut her, og det ser nesten like dårlig ut.

 

Det er helt på trynet at noen kan mene at sitt eget syn er viktigere enn et bra liv for resten av verden, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...