Gå til innhold

Ville du ofret synet...?


Drillo

Anbefalte innlegg

Okay, sure, jeg er egoistisk. Men syns det er like egoistisk og korttenkt å ofre synet sitt for andre mennesker, når du rett og slett ødelegger for menneskehetens fremtid bare for å spare ett titalls millioners menneskeliv. Du føler deg bra så lenge du lever, gratulerer - men du har fucka opp for verden. Åpne øya helt og se resten av bildet. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville du ofret synet ditt hvis det kunne stanse alle verdens kriger og elendighet?

8386026[/snapback]

Det ville ikke fjernet alle verdens elendighet fordi man da ble blind og det er elendighet.

8386229[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis. Onkelen min er blind, og han sier han er lykkelig og har det bra.

Lenke til kommentar
klart jeg hadde gjort.

 

regner med dere som svarer nei kødder, eller har sett for lite elendighet

8386239[/snapback]

 

Du tar nok feil. Svært mange mennesker ville ikke ofret synet for å redde mange mennesker fra elendighet. Så egoistisk er nemlig mennesket. Jeg må si jeg har problemer med å akseptere det.

 

Riktignok er vi alle egoistiske til en viss grad, vi er tross alt individer. Men en slik holdning gjør meg kvalm.

 

Føler meg selv rimelig sikker på at jeg hadde ofret synet her. Tror ikke jeg hadde klart å leve med å ha gjort motsatt valg.

Lenke til kommentar
Og forresten, hvilken glede kan det gi meg som sitter der og ikke kan se en dritt mens mange andre folk som jeg ikke kjenner, som jeg aldri kommer til å få møte - har det godt?

8386509[/snapback]

 

Nå høres du kvalmende egoistisk ut! Hvis du kunne spare millioner fra et liv i nød/krig, mot at du - en eneste liten person - skulle miste synet... jeg mener "look at the big picture!". Ditt syn er ikke verdt en dritt sammenlignet med livet til utallige mennesker. :roll:

 

 

edit: Hvilken glede? Det gir det gleden over å ha reddet andre menneskeliv, gleden om å ha gjort noe godt!

8386522[/snapback]

 

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som tenker slik!

Lenke til kommentar
Og forresten, hvilken glede kan det gi meg som sitter der og ikke kan se en dritt mens mange andre folk som jeg ikke kjenner, som jeg aldri kommer til å få møte - har det godt?

8386509[/snapback]

 

Nå høres du kvalmende egoistisk ut! Hvis du kunne spare millioner fra et liv i nød/krig, mot at du - en eneste liten person - skulle miste synet... jeg mener "look at the big picture!". Ditt syn er ikke verdt en dritt sammenlignet med livet til utallige mennesker. :roll:

 

 

edit: Hvilken glede? Det gir det gleden over å ha reddet andre menneskeliv, gleden om å ha gjort noe godt!

8386522[/snapback]

 

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som tenker slik!

8386630[/snapback]

riktig

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Og forresten, hvilken glede kan det gi meg som sitter der og ikke kan se en dritt mens mange andre folk som jeg ikke kjenner, som jeg aldri kommer til å få møte - har det godt?

8386509[/snapback]

 

Nå høres du kvalmende egoistisk ut! Hvis du kunne spare millioner fra et liv i nød/krig, mot at du - en eneste liten person - skulle miste synet... jeg mener "look at the big picture!". Ditt syn er ikke verdt en dritt sammenlignet med livet til utallige mennesker. :roll:

 

 

edit: Hvilken glede? Det gir det gleden over å ha reddet andre menneskeliv, gleden om å ha gjort noe godt!

8386522[/snapback]

 

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som tenker slik!

8386630[/snapback]

ditto

8386760[/snapback]

 

Hva betyr ditto?

Lenke til kommentar

Never ever ever. For å si det kort.

 

EDIT: De som kommer med argumentet om at vi trenger krig på grunn av overpopulasjon kan ikke mye om krig. Det er mange færre som dør av krig hver dag enn av sult osv. (som også kan sees på som elendighet), men på tross av all krig og elendighet så vokser antallet mennesker jevnt og trutt. Kriger har på det mest ekstreme potensiale til å utsette utviklingen til et land, men har veldig lite å si for "the big picture".

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Ville du ofret synet ditt hvis det kunne stanse alle verdens kriger og elendighet?

8386026[/snapback]

 

Nope.

 

Du er glad i spørreundersøkelser du drillo?

8386209[/snapback]

 

Ja.

 

Du er glad i Ungarn? Det er noe ungarsk over navnet ditt.

8386605[/snapback]

 

Jeg må si jeg er imponert over kunnskapsnivået ditt ;)

 

Bestefaren min er fra ungarn, men flyktet til Norge under krigen. Etter å ha sett 5 venner bli skutt var han den eneste som greide seg. Han hette Göncz til etternavn, and so do i :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...