King123 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 nettopp lagd meg et forum gjennom PunBB, du ser den her det jeg lurer på er om det er mulig å få alt til å stå på norsk? å hvordan jeg evt bytter utsende, eller header som dere kansje kaller det? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Adminpanel http://www.google.com/search?client=opera&...=utf-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
King123 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 er på admin panel, men der står det bare engelsk på lista Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Du må laste ned ein norsk språk pakke frå punbb.org link til norsk språkpakke Lenke til kommentar
King123 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) da er det gjort, hvor skal jeg legga disse filene ? Edit: fant det ut Endret 14. april 2007 av King123 Lenke til kommentar
King123 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 men hvordan bytter jeg utsende? trist det utsende jeg har nå Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 tippar du laster ned themes frå same side, eventuelt søk på PUNBB themes på google Lenke til kommentar
King123 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 nja, fant ikke noe. men leste dette på punBB: 3.3 - How do I add my own footer/header so that I can integrate my forums into design of the rest of my website? For this purpose, PunBB has a simple template system. The template files are located in include/template/. There are five templates - main.tpl, admin.tpl, help.tpl, maintenance.tpl and redirect.tpl. The file main.tpl contains the template for almost all pages that are displayed in the forum, admin.tpl is the template for the admin interface, help.php is for the help screen, maintenance.tpl is the template for the message page that is displayed when the forum is put in maintenance mode, and finally the file redirect.tpl is used to display the redirect pages e.g. when logging in or when posting a message. The templates contain variables that are replaced with actual content when a page is displayed. All variables in PunBB are enclosed in less-than and more-than signs (< and >). For example, the variable for the title of the forums is called <pun_title>. When PunBB displays the index page, it reads the file main.tpl and replaces <pun_title> with the title of the forums. There are 11 replacement variables in main.tpl. If you want to customize the look of PunBB so that it fits the design of other pages on your website, it is primarily the template files you should edit. For example, if you wanted to add your own logo at the top of all forum pages, you would edit main.tpl and add markup for displaying your logo at the appropriate position in the file. It is possible to include PHP scripts from the templates. See the next FAQ entry for more info on that. men jeg får ikke åpnet disse filene. hvorfor ikke Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 "men jeg får ikkje åpnet disse filene" Kan du forklare litt nærmare? Lenke til kommentar
King123 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) den finner ikke programmet som kan åpne den. har prøvd sånn "bruk web-tjenesten til å finne riktig programm" men den finner det heller ikke. Har aldri hørt om en TPL-fil før Endret 15. april 2007 av King123 Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 .tpl betyr at det er ei template fil, men den inneholder bare html koder og kan derfor opnast i din favoritt editor, notepad ol. Lenke til kommentar
King123 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 da kjønner jeg ikke hvordan man endrer design gjennom den :S Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Du opner fila og endre htmlen Lenke til kommentar
King123 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 det får nok ikke jeg til :/ kan noen hjelpe meg med deesign da ? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det var lite forklarende om hjelp av design... Skal du ha hjelp til - Installering av design? - Lage eget design? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Det virker som om du (King123) ikke har peiling på HTML og slikt. Hvis du har tenkt til å lage ditt eget tema til PunBB (eller andre forum, for den saks skyld), så bør du lære deg HTML og CSS først. Du finner en del gode linker i Web-design, HTML og CSS forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå