Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Heisann. Jeg har en venn som vil ha seg ny gitarforsterker, han vil helst ikke bruke mere penger enn 2-3000, hva vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Flyttes fra Lyddiskusjon til Musikkskaping og instrumenter. Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Roland Cube-serien er generelt god. 30-wattern går vel for rundt 2k for tida. 60-wattern går for 2950 på sound1, og. Der har du mye mer kraft, og den funker vel bedre til øving med band(trommesett++) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 haha bra spm, "hvilken forsterker er best" smaken er som baken. men til den prisen får man ikke noe særlig bra. dra til noen gitar butikker og spørr om du kan teste noen amper til den prisen, så tar du den du synes høres best ut... for og si det sånn, mange synes marshall er veldig bra og beste lyd. bla bla bla. jeg synes marhall har elendig lyd, så smaken er som baken.. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) ka musikk skal han spele? roland cube 30w eller 60w har veldig fin acoustisk lyd, ikkje så kjempe god gain og sånt (ikkje dorleg heller). ein kompis av meg har ein zoom forsterker 60W som han bruker, den kostet ca 2300 kr, den gjer veldig god gain lyd og sånt, men dorleg acoustisk. vil anbefale zoom forsterkeren, om han skal spele heavy/metal... EDIT: har foresten skjølv ein roland cube 30W.. den er veldig god til å spele med heime på rommet, men den fungerer ikkje så bra til å spele i lag med trommer og sånt. Endret 15. april 2007 av xersess Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Ville gått for en Roland Cube til den prisen. Watt kommer an på om han skal spille med band eller ikke.. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Ville gått for en Roland Cube til den prisen. Watt kommer an på om han skal spille med band eller ikke.. 8391030[/snapback] "W" har mest med lyd-styrke og gjere sant? ikkje kor god lyden blir ellers? EDIT: har høyrt at "WAX" er gode greier, men trur det er litt dyrare greier Endret 15. april 2007 av xersess Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Ville gått for en Roland Cube til den prisen. Watt kommer an på om han skal spille med band eller ikke.. 8391030[/snapback] "W" har mest med lyd-styrke og gjere sant? ikkje kor god lyden blir ellers? EDIT: har høyrt at "WAX" er gode greier, men trur det er litt dyrare greier 8393980[/snapback] Trenger ikke mye watt for å få god lyd.. Lenke til kommentar
*Titan* Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 På en måte er watt en måte å måle hvor mye lyd man kan presse ut av en stakkar forsterker. Men en ting er også å ta i betrakting; Hvis forsterkeren skal kobles opp mot et større PA-annlegg (Konserter o.l) skal man BARE tenke på hvordan lyden høres ut når man spiller lavt! Trenger man mer lyd uten noen flere ledd, derimot, kan man gå for litt flere watt. Men tro meg; 30 watt fra en Roland Cube er MEGET effektive watt! hvis du ikke skal spille akustisk holder 30watt lenge med til og med et trommesett. ..min mening hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 nja en rolad cube 30 kommer til å drukne ganske bra med trommer... skal man spille med trommer burde du ha noe med mer futt i... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 "The smake is like the bake". En forsterker som er super for meg, kan du synes er noe dritt. Visa versa. Mitt råd er å sjekke ut bruktmarkedet, du finner sikkert en brukt liten røramp til den prisen (Epiphone V Standard for å nevne én). Ellers er Cube-serien til Roland bankers og funker til det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå