espenah Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hva trenger jeg for å plukke opp et trådløst signal? Kan et helt vanlig accesspunkt settes opp til dette? Jeg trenger en antenne utenfor huset som tar opp signalet og sender det gjennom en nettverkskabel inn til stua. (Laptopen er for svak til å holdet signalet stabilt.) /espenah Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Du kan ikke sette opp et vanlig aksesspunkt, men Linksys WRT54GL med Hyperwrt firmware kan du sette opp i Klientmode til å gjøre det du ønsket. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Må jeg virkelig ta i bruk modifisert firmware for å løse dette? Har liten lyst å kjøpe et nytt produkt for så å straks bryte garantien. Finnes det ingen ferdig-løsninger for mitt tilfelle? /espenah Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Du har vell to valg (du kan ikke bruke et access punkt slik). Enten gjøre som foreslått over og kjøpe en WRT54GL. Jeg har kjøpt en slik selv i dag, bare for å leke litt med wrt. Mye morsomt man kan gjøre med open source firmware :) Eller så kan du kjøpe deg en trådløs bridge som er spesiallagd hardware for å gjøre det du vil. Jevnt over koster en bridge endel mer enn det du må betale for en WRT54GL (sannsynligvis fordi det ikke selges så mye bridger og at det for det meste er firmaer som kjøper slikt). Datakjeden har kampanje på WRT54GL akkurat nå til 599... ellers får du den til 529 på mpx (blir vell omtrent det samme med porto). Personlig ville jeg gått for en WRT54GL fordi man kan bruke den til utrolig mye rart med open source firmware. Et eksempel er å sette opp to stk som en trådløs link mellom to kablede nettverk. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 D-Link DWL-2100AP kan settes opp som trådløs klient uten noen endringer ut over å gå inn i konfigen på den å legge inn hvilket nett den skal kobles til og evt. kryptering. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Takker for svar. Går nok for D-Linken da dette oppsettet ikke skal brukes i privat sammenheng, og derfor må garanti og slike ting være på plass. /espenah Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 D-Link DWL-2100AP kan settes opp som trådløs klient uten noen endringer ut over å gå inn i konfigen på den å legge inn hvilket nett den skal kobles til og evt. kryptering. 8408244[/snapback] Er du sikker på at den kan brukes mot alt? Sitat: DWL-2100AP kan brukes som aksesspunkt, AP til AP bro, AP til Multipoint bro eller klient mot en annen DWL-2100AP. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 hmm.. vel, senderen som jeg skal hente signalet fra er nok ikke av denne typen.. får prøve å sende en mail til D-link og høre om denne kun kan kobles opp trådløst mot en identisk sender.. ellers blir vel Linksys'en min eneste utvei /espenah Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Grunnen til at jeg sjekket er at mye slikt utstyr ikke liker andre merker. Det kan godt være at den kan kobles opp mot alt, men greit å sjekke for å være helt sikker. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Eller om det støtter orntlig kryptering i den modusen. Jeg skulle leke litt med linksys og 3com og få dem til å prate sammen. (linksys som ap) problemet var at 3com bare støtte wep i den modusen, og wep er helt uaktuelt. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Satte opp en D-link DWL-2100AP mot en D-link ruter for en kunde en gang, derfor jeg kom på den. Husker ikke hvilken kryptering som ble brukt i dette tilfellet, men er ganske sikker på at det var WPA-PSK. Så er ganske sikker på at DWL-2100AP klarer å bli brukt som klient mot det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå