Bruker-93156 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Heisann! Jeg driver med sykling aktivt, men jeg er veldig liten og tynn, men har ganske store lår (Bare muskler ) Det jeg lurte på var om jeg burde spise mye karbohydrater for å få mer å bygge muskler på? Jeg skal ikke bli småfeit, men om det er lurt å spise mye samtidig som man trener. Er det viktig å spise mye sunt fett (enumettet og flerumettet) i sesongen? Jeg tenker jo på at siden jeg har liten fettprosent, så kanskje jeg ikke får til å bygge så mye muskler som jeg kunne gjort ved å spis annerledes. Noen som har noen tanker ang. dette? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Du må ha mere kalorier totalt sett og om det er karbohydrater eller protein kommer an på resten av kostholdet. Post det på TN forumet så møter du mange mennesker med erfaring og utdaning i dette. Du vil heller ikke bygge noe særlig muskler uten om lårpartiet med tanke på at det ikke er noen progresjon eller særlig belastning på resten av kroppen. Det er en fordel å være tynn som en strek over beltet om du sykler proft. Og selv med 10.000 kalorier om dagen ser du proffene ha syltynne armer og bolelår. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Jo men man må jo ha karbs og proteiner for å bygge lårmuskler. Sykling er foresten my mer enn bare lår msukler. Leggene, ryggen og magen MÅ være veltrente. Om man har dårlig ryggmuskler kommer man til å slite med vondt i ryggen under trening. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Problemet er at for at du skal greie å vokse/bli større, må du også belaste det, og du belaster neppe overkroppen så mye når du trener. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Syklister er ikke akkuratt Schwarzenegger. Forbrenner mye mere kalorier enn man kan få i seg. Ingen progresjon-ingen volum. Men utholdenhet får du Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Kjør en dag (gjerne med en dag vile deretter) hvor du kjører benstyrke - dette vil hjelpe godt på styrken og dine prestasjoner på sykkelsetet. Men det er klart: Du vil aldri bli særlig stor om du sykler mye aktivt da du under lengre økter, i prinsipp, tærer på musklene som er der. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Pro-Syklister er folk som ikke bryr seg om å bygge. Så enkelt er det. Sykling bør ikke gjennomføres sånn som pro-syklister gjør det hvis man er interessert i å bygge muskler. Endret 15. april 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Det er ikke bygge muskler som man gjør på treningsstudio. Jeg lurte på om det er viktig for meg å få i meg masse karbs for å bygge benmuskler siden jeg er ganske tynn. Muskler dannes jo av fett, og fett dannes av karbohydrater, så da er dte vel viktig at jeg får i meg masse karbohydrater for å bygge benmuskler. Skulle egentlig kanskje bare spurt den personlige sykkel-treneren min som er i olympiatoppen, men men.... :!: Lenke til kommentar
War Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Muskler dannes jo av fett, Håper dette var en spøk. Muskler bygges av proteiner når man har et kalorioverskudd. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Muskler dannes jo av fett,Håper dette var en spøk. Muskler bygges av proteiner når man har et kalorioverskudd. 8393005[/snapback] ok, my mistake. Så når folk snakker om å legge på seg for å så trene å få mer muskler så burker de ikke fettet som dannes i spisetiden. Hadde en venn av familien som drev på med muskelbygging. en måned når han var på besøk var han drikekte lubben/feit, og den andre måneden hadde han meget stram kropp. Jeg som har misset her da... Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det de mener er vel at for at du skal legge på deg muskler kommer det fett med musklene Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 ok, my mistake. Så når folk snakker om å legge på seg for å så trene å få mer muskler så burker de ikke fettet som dannes i spisetiden. 8393081[/snapback] For å bygge muskler må man ligge i kalorioverskudd, og i kalorioverskudd er det vanskelig å unngå å få fett på kroppen også. Så da bygger man muskler mens man spiser mye, og får mye fett. Når sommeren kommer og man vil ut på stranda, slanker man vekk fettet og prøver å beholde mest mulig av muskelmassen. (Hvis man gidder:p). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå